به گزارش اصفهان زیبا؛ شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با ارسال پیامک به مالکان خودرو اعلام کرد مرحله دوم طرح سهنرخی شدن بنزین در حال اجراست. بر اساس این طرح، سهمیه سوخت تنها به یک خودرو از میان خودروهای هر مالک تعلق میگیرد. این تصمیم شامل افرادی میشود که بیش از یک خودرو به نام خود دارند.
مهلت انتخاب خودرو مشمول سهمیه
این شرکت از مالکان چندخودرویی خواست تا حداکثر تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ خودروی مورد نظر خود را معرفی کنند. مالکان باید با مراجعه به سامانه اعلامشده، گزینه مدنظر را ثبت کنند. در صورت ثبت، سهمیه بنزین به همان خودرو اختصاص مییابد.
نحوه تخصیص سهمیه بنزین
طبق اطلاعیه، هر مالک فقط میتواند یک خودرو را برای دریافت سهمیه انتخاب کند. بنابراین سایر خودروهای متعلق به همان فرد سهمیهای دریافت نخواهند کرد. هدف از این اقدام، مدیریت مصرف سوخت و توزیع عادلانهتر یارانه بنزین اعلام شده است.
پیامد عدم ثبت در زمان مقرر
در صورتی که مالک تا پایان مهلت تعیینشده خودرو را انتخاب نکند، شرکت ملی پخش بر اساس ضوابط خود سهمیه را تخصیص میدهد. جزئیات این ضوابط اعلام نشده است، اما ممکن است خودرو بهصورت پیشفرض تعیین شود. به همین دلیل، ثبت بهموقع اطلاعات برای جلوگیری از بروز مشکل توصیه میشود.