به گزارش اصفهان زیبا؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تشدید برخورد با سوءاستفاده از کارتهای بازرگانی خبر داد و اعلام کرد با متخلفان بدون اغماض برخورد میکنند.
-
🔹 دستور ویژه برای مقابله با تخلفات اقتصادی
پس از تأکید غلامحسین محسنی اژهای بر ساماندهی کارتهای بازرگانی، دستگاههای نظارتی مقابله با کارتهای اجارهای را در اولویت قرار دادند. این کارتها در سالهای اخیر زمینه تخلفات ارزی و تجاری را فراهم کردهاند.
در همین راستا، ذبیحالله خدائیان اعلام کرد سازمان بازرسی با همکاری نهادهای مسئول، پروندههای مربوط را بررسی میکند و نتایج را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.
🔹 نقش کارتهای اجارهای در تعهدات ارزی
رئیس سازمان بازرسی گفت بخشی از مشکلات بازگشت ارز صادراتی به صدور کارت برای افراد فاقد صلاحیت مربوط میشود. در بسیاری از موارد، دارندگان این کارتها از تعهدات خود اطلاع ندارند یا کارت را در اختیار دیگران قرار میدهند.
او تأکید کرد حذف برخی شروط نظارتی در سالهای گذشته و اجرای ناقص مقررات باعث ورود افراد غیرمتخصص به تجارت خارجی شده است. در نتیجه، زمینه سوءاستفاده و فساد اقتصادی افزایش یافته است.
🔹 ارزیابی دوباره صلاحیت دارندگان کارت
خدائیان اعلام کرد نهادهای مسئول صلاحیت حرفهای دارندگان کارت بازرگانی را دوباره بررسی میکنند. اگر فرد شرایط لازم را نداشته باشد، مسئولان کارت او را باطل خواهند کرد.
“سازمان بازرسی صلاحیت دارندگان کارتهای بازرگانی را دوباره بررسی میکند و در صورت عدم احراز شرایط، کارت آنان را باطل میکند.”