رویدادهای غدیر کاملا مردمی برگزار شد

در ابتدای نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، آیین تجلیل از بیست‌نفر از دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان رویدادهای عید سعید غدیر خم و ۹ نفر از بانوان مهماندار مترو برگزار شد.

رویدادهای غدیر کاملا مردمی برگزار شد - اصفهان زیبا

به گزارش اصفهان زیبا؛ در ابتدای نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، آیین تجلیل از بیست‌نفر از دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و برگزارکنندگان رویدادهای عید سعید غدیر خم و ۹ نفر از بانوان مهماندار مترو که در ماه‌های اخیر راهنمایی مسافران مترو در زمینه حجاب و عفاف را برعهده دارند، با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، و حجت‌الاسلام مهدی فوقی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، برگزار شد.

در ماه‌های اخیر تعدادی از بانوان اصفهانی به‌صورت خودجوش و فداکارانه با عنوان مهمانداران مترو، اقداماتی در زمینه هدایت و راهنمایی مسافران در موضوع حجاب و عفاف انجام داده‌اند.

سال‌ها در انتظار برگزاری رویدادهای کاملا مردمی غدیر بودیم

در این آیین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این جشن باشکوه کاملا مردمی برگزار شد و بزرگ‌ترین افتخار دین ما و تشیع است، گفت: سال‌ها انتظار داشتیم که رویدادهای عید غدیر کاملا مردمی انجام شود که امسال با کمک مردم چنین شد.

محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور نودوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تصریح کرد: ما نیز به‌عنوان قطره‌ای از دریا به‌عنوان نمایندگان مردم و مدیریت شهری از برگزارکنندگان این رویدادها تقدیر می‌کنیم؛ البته که مزد این فداکاری را خداوند متعال و ائمه اطهار خواهند داد. در جلسه امروز در خدمت تعداد انگشت‌شماری از دست‌اندرکاران کثیری هستیم که جمعه گذشته جشن بزرگ غدیر را در سطح شهر رقم زدند.

او در ادامه بیان کرد: ده‌ها گروه خودجوش و فعال در حوزه حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند که امروز به‌عنوان نمونه از تعدادی از این بانوان تجلیل می‌کنیم. این گروه‌های مردمی کاملا به‌صورت خودجوش وارد میدان شدند و در این زمینه خوش‌درخشیدند.

برطرف‌کردن موانع از مراسم‌های خودجوش مردمی وظیفه شهرداری است

شهردار اصفهان در این آیین گفت: رفع موانع از مراسم‌های خودجوش مردمی وظیفه شهرداری است؛ اما استانداردها و کیفیت را رعایت می‌کنیم.

علی قاسم‌زاده در صحن شورای اسلامی شهر تصریح کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها عنوان کرده‌اند که اگر به مردم اعتماد کنیم و در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست کارها را به آن‌ها واگذار کنیم، بهتر از ما می‌دانند چه باید بکنند.

او افزود: کاری که در دوره کنونی مدیریت شهری بر آن تأکید داشتیم، در گام اول برطرف‌کردن موانع بود. طی سالیان اخیر آن‌قدر ضوابط سخت شده بود که برای انجام هر حرکت فرهنگی مردم دچار مشکل بودند؛ حتی برای خواندن یک روضه در حسینیه و نصب یک بنر کار سخت بود؛ بنابراین در گام اول موانع را برطرف کردیم و اجازه دادیم که مردم خلاقیت به خرج بدهند؛ البته استانداردها و کیفیت را رعایت می‌کنیم و آنچه لازم دارند در اختیار آن‌ها می‌گذاریم؛ اما اینکه به هر بهانه‌ای جلوی کار فرهنگی مردم را در سطح شهر بگیریم، نمی‌پذیریم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در گام دوم به‌دنبال کمک به مردم بودیم؛ البته کمکی که عنوان نداشته باشد، دلیلی ندارد اگر پارچه یا ریسه می‌دهیم روی آن بنویسیم روابط عمومی شهرداری اصفهان. این تعظیم شعائر باید به اسم مردم باشد و ما خود را تسهیلگر می‌دانیم.

قاسم‌زاده افزود: بنای ما این است که در آینده نیز همین رویه را داشته باشیم. در همین راستا بدون اینکه انتظار داشته باشیم نام شهرداری ذکر شود، به هیئت‌های مذهبی کمک خواهیم کرد. هدف ما برپایی مراسم‌ها به‌صورت خودجوش و مردمی است؛ بنابراین به‌دنبال این نیستیم که امضای یک‌نهاد رسمی پای آن‌ها باشد.

او خاطرنشان کرد: ماه محرم در پیش است. همواره مراسم‌های این ماه به‌صورت مردمی برگزار شده. ما نیز کمک خواهیم کرد؛ البته به دنبال بردن نام شهرداری نیستیم و افتخار می‌کنیم که نوکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و به نوکران آن حضرت کمک کنیم.

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم روزبه‌روز صبغه و صورت شهر ما دینی‌تر و عمق اندیشه و عواطف دینی در شهر ما تقویت شود.

تجلیل از بانوان مهماندار مترو به مناسبت روز حجاب و عفاف

در ادامه شهردار اصفهان در آیین تجلیل از بانوان مهماندار مترو به مناسبت روز حجاب و عفاف گفت: این خواهران در شرایطی به کمک شهر آمدند که در آستانه نوروز و حضور مسافران در اصفهان بودیم. آن‌ها بدون هیچ چشمداشتی با انگیزه درونی و دغدغه دینی، فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان مهماندار در مترو کمک کردند و حضور آن‌ها مؤثر بود.

او افزود: اقدام این بانوان انعکاس ملی پیدا کرد و سبب شد تا دیگر شهرها نیز از این حرکت الگو بگیرند. خدمتی که توسط این بانوان ارائه شد، ناشی از یک انتخاب درست بود که قابل‌تقدیر است.

بانوان مهماندار مترو از اندیشه و تفکر دینی بهره بردند

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: این بانوان از اندیشه و تفکر دینی بهره بردند و با توجه به لزوم احترام به قوانین، نظم و امنیت را در مترو برقرار کردند؛ بنابراین به رسم سپاس‌گزاری امروز در خدمت این عزیزان هستیم.

حرکت بانوان مهماندار مترو در فضای رسانه‌ای سنگینی که ایجاد شده بود، مصداق حرکتی جهادی بود

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: حرکت بانوان مهماندار در فضای رسانه‌ای سنگینی که ایجاد شده بود مصداق حرکتی جهادی بود. امروز به‌مراتب شرایط هموارتر و مناسبت‌تر برای چنین فعالیتی است.

علی صالحی با قدردانی از زحمات صورت‌گرفته در این حوزه افزود: کسی که زمانی که هنوز دستورالعملی برای این قضیه وجود نداشت پای کار ایستاد و تلاش کرد، خانم کلاهدوزان، همکار ما بود و جا دارد برای اشاعه این موضوع از زحمات ایشان تشکر کنیم.