شهردار اصفهان در نشست صمیمانه از تدابیر شهرداری گفت:

اجرای 1000 پروژه عمرانی برای سال‌ جاری

نشست صمیمانه پرسش و پاسخ با اهالی سپاهان‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور مدیران شهری برگزار شد. در این نشست علاوه بر دکتر قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، برخی از مدیران شهری صحبت کردند.

تاریخ انتشار: 09:36 - پنجشنبه 1402/04/29
مدت زمان مطالعه: 11 دقیقه
اجرای  1000 پروژه عمرانی برای سال‌ جاری

به گزارش اصفهان زیبا؛ نشست صمیمانه پرسش و پاسخ با اهالی سپاهان‌شهر در مسجد صاحب‌الزمان(عج) با حضور مدیران شهری برگزار شد. در این نشست علاوه بر دکتر قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، برخی از مدیران شهری صحبت کردند.

«در حال حاضر 500خانواده پسماند صفر دارند»؛ این مهم‌ترین خبری بود که شهردار اصفهان مطرح کرد و در ادامه عناوین مهمی همچون لزوم تقویت دانش استفاده از نرم‌افزارهای حمل‌ونقلی در شهروندان، تخصیص اعتبار لازم برای آسفالت معابر سپاهان‌شهر، شهرداری درآمدهای خود را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند،
بهره برداری از سامانه «به‌همراه» تا هفته آینده، توجه شهرداری اصفهان به حمل‌ونقل تقاضامحور،  ۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد، احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در سپاهان‌شهر، استفاده از نظرات شهروندان برای اجرای پروژه‌های عمرانی، معضل گذرهای باریک در سپاهان‌شهر نداریم، ماهانه ۹ میلیارد تومان از منطقه ۵ به شرکت اتوبوس‌رانی کمک می‌شود و دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد در لابه‌لای صحبت‌های مدیران شهری بیان شد.

اهم صحبت‌های دکتر علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان و مدیران شهری در این گزارش آمده است.

دکتر علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان:

 در حال حاضر ۵۰۰خانواده پسماند صفر دارند

سه‌ماه قبل در حضور شما شهروندان این شهرک بودیم و مسائلی مطرح شد که توضیحات اقدامات را ارائه می‌کنیم.

تلاش کردیم مشکلات را تا حد امکان رفع کنیم و به موضوعاتی که قابل‌رفع نبود نیز اشاره خواهیم کرد.

معتقدم سازمان زیباسازی برای تغییر نمای نقاطی که شعارنویسی می‌شود، باید پس از دریافت رضایت مالکان پروژه عملیاتی را در نظر گیرد.

با توجه به اینکه یکی از مشکلات شهروندان سپاهان‌شهر در حوزه حمل‌ونقل بود، فکر می‌کنم ساکنان این محله می‌توانند از خدمات جدید حمل‌ونقلی همچون سامانه «به‌همراه» استفاده کنند.

استفاده از سامانه «به‌همراه» به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید حوزه حمل‌ونقل محسوب و حمل‌ونقل شناور نامیده می‌شود.

بیشتر پیک مسافران حمل‌ونقل عمومی را می‌بینیم؛ اما گاهی اتوبوس با دویا سه مسافر حرکت می‌کند. با استفاده از این سامانه از شب قبل، مبدأ و مقصد را همراه با تعداد مسافران ثبت می‌کنید و روز سفر در مبدأ، سوار اتوبوس خواهید شد.

این کار شیوه نوینی است که اگر شهروندان دانش استفاده از نرم‌افزارها را در خود تقویت کنند، به تعالی حمل‌ونقل عمومی و صرفه‌جویی در مصارف کمک می‌کنند.

این موضوعات روش‌های نوین حمل‌ونقل عمومی است که حمل‌ونقل شناور محسوب می‌شود.

افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۰ حکم تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند و سایر شرایط را دارند، می‌توانند پس از ورود به سامانه «اصفهان من» روی گزینه تبصره ۶ کلیک و اطلاعات خود را ثبت کنند که در صورت رعایت ضوابط همچون نداشتن شاکی خصوصی، می‌توانند مبلغ جریمه درنظرگرفته شده را بپردازند.

دولت یک‌بار این موضوع را برای ۹ ماه در سال جاری در نظر گرفت و مهلت استفاده از این تبصره نیز تا پایان تیرماه امسال است؛ البته امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکت توزیع برق و پارک‌ها بر عهده شهرداری است. گاهی به دلیل کمبود برق، چراغ‌ها یکی‌درمیان خاموش شده است و گاهی فراموش می‌شود پس از آن زمان سایر چراغ‌ها روشن شود که شهرداری نیز از این شرکت مطالبه می‌کند.

 معضل کمبود قیر در سپاهان‌شهر

بخشی از آسفالت ناهموار سپاهان‌شهر به‌دلیل حفاری شرکت‌های خدمات‌رسان است که این شرکت‌ها موظف به ترمیم آن هستند.

برای آسفالت معابر بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و برای اصلاح بودجه نیز ۱۵۰میلیارد تومان اضافه خواهد شد.

در حال حاضر مشکل کمبود قیر داریم که باید از بورس خریداری شود؛ اما هنوز سهمیه محقق نشده است که در صورت تحقق، معابر اصلی شهر در اولویت و معابر فرعی‌ترمیم آسفالت خواهد شد.

نظام جمع‌آوری پسماندتر در کل شهر تغییر کرده است و طبق روزهای زوج و فرد هفته انجام می‌شود. در این راستا به‌نظر می‌رسد اگر شهروندان زمان بیرون‌گذاشتن پسماندها از منزل را مدنظر قرار دهند، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ همچنین باید آموزش‌های لازم برای تحقق هدف پسماند صفر را داشته باشیم.

در حال حاضر ۵۰۰ خانواده پسماند صفر دارند. امسال ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته شده که ۷۰درصد آن عمرانی است و بر اساس آن بیش از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی در شهر اجرا می‌شود که ۱۱۱ مورد آن پروژه‌های شاخص شهری و  ۱۶۸مورد پروژه‌های مهم منطقه‌ای است.

شهروندان شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی خواهند بود. از شهروندان درخواست می‌شود عوارض شهری را به‌موقع پرداخت کنند؛ زیرا با توجه به اصلاح بودجه تا ۲۴هزار میلیارد تومان، باید ماهانه دوهزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و دوهزار میلیارد تومان هم خرج کنیم.

شهرداری پولی نزد خود نگه نمی‌دارد و با تأمین منابع آن را صرف تکمیل و اجرای پروژه‌ها می‌کند. نتوانستیم تمام پرسش‌های شهروندان را پاسخ دهیم؛ بنابراین پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و با توجه به دریافت شماره تلفن همراه افراد، با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

حسین کارگر، مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان:

تخصیص۵۴ میلیاردتومان بودجه برای سپاهان‌شهر

با توجه به اینکه ۱۴محله در این منطقه وجود دارد و ۳۹۹میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که باید بین این محله‌ها تقسیم کنیم و به‌صورت میانگین حدود
۲۸میلیارد تومان می‌شود، برای سپاهان‌شهر حدود ۵۴ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

در رابطه با ردیف‌های اعتباری که قرار است در طول سال در منطقه 5 هزینه شود، طی شش‌ماهه دوم سال برآوردی انجام و به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه می‌شود. در این دوره مدیریت شهری قرار شد از بافت اصلی خیابان‌ها و مباحث شهری به عمق محله‌ها رفته و با همکاری و پیشنهادهای شهروندان و معتمدان، نیازهای آن محله بررسی و پروژه‌هایی درنظر گرفته شود.

از هر منطقه دو محله برای محله‌محوری انتخاب شد. بودجه مصوب و ابلاغ‌شده به منطقه 5، مبلغ 1,260 میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود ۵۹۶ تومان بودجه عمرانی است.

با توجه به اینکه ۱۴ محله در منطقه 5 وجود دارد و ۳۹۹ میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که باید بین این محله‌ها تقسیم کنیم و به‌صورت میانگین حدود ۲۸ میلیارد تومان می‌شود، درمجموع برای سپاهان‌شهر حدود ۵۴ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است.

برای ایستگاه متروی سپاهان‌شهر حدود ۲۵میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است؛ البته مشکلاتی دارد که سازمان قطار شهری در حال تلاش برای رفع آن است.

برای اتصال کندروی شهیددستجردی به خیابان نظام، جلساتی با سپاه صاحب‌الزمان(عج) برگزار و برای این مهم هفت میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

با اعتبار چهارمیلیاردتومانی، کاربری فروشگاه کوثر سپاهان‌شهر به سالن ورزشی بانوان تبدیل خواهد شد. سالن فعلی این فروشگاه به این کاربری تغییر خواهد کرد و فروشگاه در مجموعه دیگری به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

در زمینه احداث پردیس خانواده‌محور سپاهان‌شهر نیز اعتبار پنج میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است. تصفیه‌خانه فاضلاب سپاهان‌شهر موضوع مهمی است که در این شهرک وجود دارد و شهروندان از بوی تعفن آن گلایه‌مند هستند.

در این راستا ۱۰میلیارد تومان برای تصفیه تکمیلی پساب و تجهیزات تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر پیش‌بینی شده است. نصب دوربین‌های هوشمند ترافیکی، تکمیل مناسب‌سازی پیاده‌روهای معابر اصلی سپاهان‌شهر، نورپردازی بلوار غدیر و مسجد سپاهان‌شهر، طراحی و نصب مبلمان شهری، تکمیل کف‌پوش پارک مرکزی، زیباسازی، بازسازی و تجهیز پارک ترافیک، احداث ایستگاه جدید بازیافت، بازآفرینی پارک غدیر، پیاده‌روسازی معابر و زیباسازی و روان‌سازی محوطه اطراف مسجدالزهرا نیز از جمله پروژه‌های این شهرک است.

در سه‌ماه اخیر اتفاق خوبی پس از ملاقات شهردار اصفهان با مردم سپاهان‌شهر در قالب برنامه «مردم سلام» به‌رغم مشکلات و سلسله‌مراتبی که باید طی شود، رخ داده است.

اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه ضلع شرقی خیابان فارابی ۵، اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه ضلع شمالی استخر آبسار، جدول‌گذاری الوند  ۱ و ۲، جدول‌گذاری الوند۳، لکه‌گیری آسفالت، زیرسازی آسفالت، احداث آبراهه و کانال آب سطحی بلوار نظام و پشت ورزشگاه ولایت، اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه ضلع غربی و شمالی دارالقرآن، اجرای بلوک‌فرش پیاده‌راه مرکز بهداشت خیابان سهند، نرده‌گذاری ضلع شمالی و جنوبی مسجدالنور، مناسب‌سازی پیاده‌راه خوارزمی ۳ و ۴ و اجرای دوربرگردان انتهای بلوار غدیر و بلوار شاهد از جمله پروژه‌های اداره عمران در محله سپاهان‌شهر است.

هدف این است که از نظرات شهروندان برای اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده شود و با هم‌فکری آن‌ها برای سال آینده نیز پروژه‌هایی اجرا  کنیم.

در جلسه گذشته موضوعاتی همچون نصب سرعت‌گیر، سرپناه اتوبوس، خط‌کشی و سایر موضوعات در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد که تمام این مسائل در طول این سه‌ماه انجام شده است.

به دلیل نارضایتی‌های ایجادشده از پیمانکار حوزه فضای سبز سپاهان‌شهر در سال گذشته، پیمانکار دیگری برای این بخش انتخاب شد. ماهانه حدود سه میلیارد تومان برای کارگران امسال هزینه شده است.

برای کوددهی و هرس درختان، تعمیر لوله و سایر موضوعاتی از این قبیل نیز در حوزه نگهداری فضای سبز حدود سه میلیارد تومان هزینه شده است. در حال حاضر هر هفته سه‌مرتبه برای جمع‌آوری پسماند اقدام می‌شود؛ اما گاهی برخی شهروندان، خارج از نوبت پسماند خود را بیرون از منزل قرار می‌دهند که این اقدام مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.

اقداماتی در حوزه امور شهر همچون صدور اخطاریه پسماند، آموزش شهروندی و نصب بنر زمان‌بندی حمل پسماند انجام و شش‌پرونده قضایی نیز تشکیل شد.

 هزینه ماهانه حدود یک‌میلیارد تومان برای جمع‌آوری پسماندها در سپاهان‌شهر

ماهانه حدود یک میلیارد تومان برای جمع‌آوری پسماندها در سپاهان‌شهر هزینه می‌شود. مشکلاتی همچون بافت فرسوده و معضل گذرهای باریک را در سپاهان‌شهر نداریم که جای خرسندی دارد.

در زمینه دیوارکشی زمین‌های بایر سپاهان‌شهر درخواستی در ملاقات گذشته مطرح شد که طبق بررسی‌های انجام‌شده، هیچ‌یک تحت تملک شهردار نیست و مربوط به مالک خصوصی یا آموزش و پرورش است.

در این موضوع شهرداری وارد و اخطار برای آن‌ها صادر شد؛ زیرا طبق قانون شهرداری‌ها وظیفه رفع‌خطر و محصورکردن را بر عهده دارد.

آبنمای موزیکال پارک مرکزی سپاهان‌شهر از دوسال پیش تعطیل شده است؛ زیرا در زمان احداث، آبی از کوه صفه به اینجا منتقل شده و تغذیه می‌شد؛ اما با توجه به کم‌آبی و استفاده کودکان از این وسیله، باید از پساب فاضلاب استفاده می‌کردیم که مخالف بودیم و پیشنهاد دادیم تغییر کاربری شود و به‌صورت آب‌نما با پساب در اختیار شهروندان قرار گیرد که نوع استفاده و کاربری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 حفظ فضای سبز با چنگ‌ودندان

با چنگ و دندان هم فضای سبز را حفظ می‌کنیم. در چارچوب طرح چشمه‌های نورانی شهر که در شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شده بود، زمینی رایگان به مساحت ۷۷۰ متر مربع واقع در خیابان غدیر سپاهان‌شهر، خیابان تعاون، خیابان نهالستان شرقی، جنب حوزه علمیه خواهران حضرت حکیمه(س) برای احداث مسجد و مجموعه فرهنگی و خدمات متعلق به مسجد در اختیار مشارکت‌کننده قرار گرفت.

اداره فرهنگی‌اجتماعی منطقه5 شهرداری اصفهان ضمن تعامل با ورزشگاه ولایت برای استفاده رایگان نوجوانان و جوانان فعال در حوزه بسیج و کانون‌های فرهنگی و افراد منتخب از سوی فرهنگ‌سرای سبحان و سالن مطالعه میرعماد، ۸۰نفر را معرفی کرد؛ همچنین اردوهای خوبی برگزار شده است.

تعدادی از درخواست‌های مطرح‌شده در ملاقات مردمی قبلی، در محدوده خدماتی شهرداری اصفهان نیست که این موارد برای نهادهای مختلف همچون فرمانداری و اداره کل راهداری ارسال شده است.

 ایجاد خط جدید از خیابان نظام مقدور نیست

در حوزه اتوبوس‌رانی و حمل‌ونقل عمومی، شهروندان می‌توانند از سامانه «اصرو» استفاده کنند و زمان رسیدن اتوبوس را مدنظر قرار دهند.

شهرداری برای استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی یارانه می‌دهد و در واقع یک‌سوم هزینه است. ماهانه ۹میلیارد تومان از منطقه 5 به شرکت اتوبوس‌رانی کمک می‌شود.

ایجاد خط جدید از خیابان نظام مقدور نیست؛ اما شهروندان می‌توانند از سامانه «اصرو» برای برنامه‌ریزی سفر استفاده کنند. در این دوره مدیریت شهری سعی شد به سمت مکانیزه‌شدن فرایندها حرکت کنیم که سامانه «اصفهان من» شامل بسیاری از این موضوعات می‌شود.

کاهش عوارض نیز با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مطرح شده که ماهانه حدود ۵۰هزار تومان است؛ اما با توجه به اینکه امکانات مختلفی ارائه می‌شود، این مقدار آن‌قدری نیست که کاهش پیدا کند و شورای اسلامی شهر نیز نمی‌تواند دخالتی در مبلغ آن داشته باشد.

موضوع تخفیف‌های فروشگاه‌های کوثر و احداث بازارچه‌ها به مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار در دستور کار قرار گرفت و سامان‌دهی مشاغل شهری منتقل و بررسی‌های لازم انجام شد. سگ‌های ولگرد مشکلی است که فقط در سپاهان‌شهر وجود ندارد. در اصفهان این سگ‌ها عقیم‌سازی می‌شوند.

دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد

سگ‌گردانی نیز به معضلی برای شهروندان تبدیل شده و اگر افزایش پیدا کند، فاجعه است. همکاران در حال تلاش برای فرهنگ‌سازی رفع این معضل هستند.

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در خصوص دیوارکشی جنوب سپاهان‌شهر برای کاهش سگ‌های ولگرد، این موضوع در شورای سیاست‌گذاری مطرح شد و
قریب به اتفاق اعضا مخالف بودند به دلیل اینکه نمی‌توان کل این شهرک را همچون شرق و کنار بزرگ‌راه محصور کرد و سگ‌ها از این مبادی نیز وارد می‌شود.

با توجه به اینکه این موضوع از سوی شهروندان مطرح شده بود، قرار شد در زمان ایجاد طرحی برای رینگ چهارم، اجازه بدهیم هم‌زمان با این طرح دوباره مطرح شود.

نصب بنر و  مباحث تبلیغاتی از جمله موارد مطرح شده در جلسه گذشته بود که پیگیری شد؛ همچنین اجرای داربست و ایجاد موکب برای ماه‌های محرم و صفر نیز برای مباحث ایمنی و آماری باید در سامانه «اصفهان من» در کمتر از  ۱۰ دقیقه ثبت شود.

درخواست پخش اذان نیز به اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارجاع شده و پیگیری خواهد شد. اختصاص کارت منزلت به تمام شهروندان مطرح شده بود که در حال حاضر با توجه به محدودیت‌ها، کارت منزلت برای افراد خاصی در نظر گرفته شده که می‌توانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

رینگ چهارم در سازمان طراحی درحال بررسی است. سپاهان‌شهر محله‌ای فراتر از محله است و مشکلات ساکنان آن باید پیگیری شود. بر اساس چارتی که از سازمان شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۵ برای شهرداری‌ها ابلاغ شد، تمام مناطق به یک شکل دیده شده و هر منطقه یک مدیر، چندمعاون و چندکارشناس دارد.

اعلام شد که هر منطقه با توجه به نیاز می‌تواند چارت خود را تغییر دهد. در این خصوص پیشنهاد تغییر چارت منطقه 5 ارائه شده است تا بخشی از خدمات لازم شهروندان را در ناحیه سپاهان‌شهر به ساکنان این محله ارائه کرده و به محض تأمین نیرو و ابلاغ، آن را عملیاتی کنیم.

 حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان:

 طراحی ایستگاه متروی سپاهان‌شهر

احداث پارک‌سوار و مسیر پیاده‌رو برای ایستگاه متروی سپاهان‌شهر مطرح شده است تا شهروندان این محله از مترو استفاده کنند؛ بنابراین این طرح در دست مشاور است.

ایستگاه متروی سپاهان‌شهر یکی از ظرفیت‌های حمل‌ونقلی است که طبق طراحی انجام شده خط اصفهان_بهارستان از ایستگاه دفاع مقدس آغاز می‌شود و به سمت شهر بهارستان حرکت می‌کند.

اجرای این پروژه بر عهده شرکت عمران شهر بهارستان قرار گرفت و شهرداری اصفهان پیش‌گام شد احداث یکی از ایستگاه‌هایی را که در محدوده شهر اصفهان قرار دارد اجرا  کند.

در این راستا یک ایستگاه با فاصله ۴۰۰ متری سیتی‌سنتر و یک ایستگاه برای راه‌آهن دیده شده بود که سعی کردیم به گونه‌ای مردم سپاهان‌شهر بیشتر استفاده کنند.

طرحی باعنوان «به‌همراه» توسط یک شرکت دانش‌بنیان مطرح شد تا شهروندان تقاضای سفر خود را ثبت کنند و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم، با سایر شهروندان با استفاده از حمل‌ونقل عمومی به مقصد خود برسند که مزایای خوبی همچون کرایه مناسب دارد.

از سامانه «به‌همراه» تا هفته آینده رونمایی خواهد شد. شهرهای دنیا نیز از این سیستم حمل‌ونقلی استفاده می‌کنند. اصفهان نخستین شهری است که طرح این سیستم حمل‌ونقلی را اجرا می‌کند.

این طرح یک نوع سیستم تقاضامحور است که امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت واحد آن را اجرا کنیم. پارک‌های ترافیک از زمان کرونا تعطیل و تجهیزات آن نیز فرسوده شد که این موضوع در بودجه دیده شد و مناطق، پارک‌های ترافیکی را به‌روزرسانی کرده و پیمانکاران بخش خصوصی متولی آموزش آن می‌شوند تا مدارس با پرداخت هزینه‌هایی بتوانند از آن استفاده کنند.

هم‌زمان با دوران کرونا، حوزه اتوبوس‌رانی دچار رکود و استفاده از حمل‌ونقل همگانی ممنوع شد و سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این دوره مدیریت شهری دریافت شد؛ در حالی که این عدد در دوره پنجم حدود هزار دستگاه بود.

در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم اتوبوس جدید خریداری شود؛ در حالی که قیمت آن نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا بود؛ به‌رغم این موضوع تلاش کردیم این کمبود را جبران کنیم که در این راستا برای خرید اتوبوس اقدام کردیم؛ اما حتی شرکت‌ها اتوبوسی نداشتند که تحویل دهند.

100 اتوبوس جدید راننده ندارد

طبق قرارداد ۱۸۵ اتوبوس خریداری شد؛ اما ۳۲ اتوبوس تحویل شده است؛ حتی سعی کردیم از سایر شرکت‌ها اتوبوس تأمین کنیم. لایحه‌ای تقدیم شورای اسلامی شهر شد تا ۶۴۰میلیاردتومان برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابینه خریداری شود.

۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد؛ از این‌رو اقدامات مهمی همچون فراخوان رانندگان پایه یکم، همکاری با آموزشکده و تلاش برای آموزش رانندگان پایه دوم و… انجام شد تا بتوان مشکلات شهر را کاهش دهیم.

زمانی که می‌خواهیم معبری را جانمایی کنیم، بر اساس یک نقشه انتخاب می‌شود؛ یعنی اداره راه و شهرسازی آن را پیش‌بینی کرده است. معتقدم اجرای دیوار بتنی در مسیر رینگ چهارم و محدوده جنوب سپاهان‌شهر باعث می‌شود سر و صدایی برای شهروندان وجود نداشته باشد.

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان:

ارائه تمام خدمات به‌صورت الکترونیک، چشم‌انداز مدیریت شهری اصفهان است

الکترونیکی‌شدن تمام خدمات شهرداری چشم‌انداز ارائه خدمات به شهروندان است. شهروندان می‌توانند عدد یک را به سامانه ۲۰۰۰۰۱۳۷ پیامک کنند تا لینک مواردی همچون نشانی اپ «اصفهان‌من» و ملاقات با شهردار را دریافت کنند.

تعداد زیادی از شهروندان ساکن در سپاهان‌شهر اشاره کردند که با توجه به قرارگیری دانشگاه شهیداشرفی اصفهان در ایستگاه نخست خط اتوبوس‌رانی، ظرفیت اتوبوس‌ها تکمیل می‌شود و در ایستگاه‌های بعدی جایی برای سوارشدن سایر شهروندان وجود ندارد که راهکار لازم برای رفع این مشکل درحال بررسی است.

مالکانی که در پرونده ساخت‌وساز خود حکم تخریب از کمیسیون ماده ۱۰۰ دریافت کرده‌اند، در صورتی که شاکی نداشته باشند، می‌توانند به سامانه «اصفهان من» مراجعه و از این فرصت قانونی استفاده کنند. یکی از مواردی که بین درخواست‌های مردمی اشاره شده بود، درباره روشنایی معابر و پارک‌هاست.

 وجود چاله‌ها و ناهمواری برخی از معابر یکی دیگر از مشکلات شهروندان است. یکی از شهروندان گفته است که اگر در پروژه‌های عمرانی تعجیل نمی‌شود، شهروندان نیز برای پرداخت عوارض نوسازی عجله نکنند؛ این در حالی است که هم‌اکنون پروژه‌هایی مانند مترو، زیر زمین این شهر اجرا می‌شود که از دید مردم پنهان است.

اگر متروی اصفهان ۱۰سال قبل راه‌اندازی می‌شد، علاوه بر اینکه آلودگی هوا را نداشتیم، پول کمتری برای اجرای آن در حال حاضر صرف می‌شد.

تور «دور اصفهان در ۸۰ روز» برای بازدید از پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده تا شهروندان به‌صورت گروهی از پروژه‌های عمرانی شهر بازدید کنند.

روزهای چهارشنبه ساعت ۱۳: ۱۰ به‌صورت یک هفته در میان شهردار اصفهان در برنامه «بی‌واسطه با مردم» حاضر می‌شود و سؤالات شهروندان را پاسخ می‌دهد.

موضوعات مطرح‌شده در برنامه بی‌واسطه با مردم ثبت و ضبط می‌شود و نتیجه آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید. دوشنبه‌ها شهردار اصفهان در ورودی ساختمان شهرداری مرکزی با شهروندان ملاقات خواهد داشت و آن‌ها می‌توانند موارد شخصی خود را مطرح کنند.

شهردار اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» نیز یک هفته‌درمیان در مساجد سطح شهر حضور دارد؛ در این برنامه همکاران سامانه ۱۳۷ نیز حضور دارند و موضوعات را ثبت و پیگیری خواهند کرد و تا سه ماه بعد، نتیجه آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

اپ «اصفهان من» را می‌توان از اپلیکیشن بازار بارگیری و نصب کرد و با افزایش خدمات الکترونیک، دیگر حضور شهروندان در مناطق یا شهرداری مرکزی ضروری نخواهد بود.

چشم‌انداز ارائه خدمات به شهروندان، الکترونیکی‌شدن تمام خدمات شهرداری است. شهروندان می‌توانند عدد یک را به سامانه ۲۰۰۰۰۱۳۷ پیامک کنند تا لینک مواردی همچون آدرس اپ «اصفهان من» و ملاقات با شهردار را دریافت کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار + هفده =