یک هفته از مجمع عجیب انتخابات هیئت والیبال گذشت:

آزمون نصفه‌نیمه!

با توجه به الزام به ثبت‌نام مجدد کاندیداهای هیئت والیبال و برگزاری مجمع آینده، هیئت والیبال اصفهان پس از یک آزمون نصفه‌نیمه یک‌بار دیگر در معرض یک انتخاب مهم قرار خواهد گرفت.

تاریخ انتشار: 11:09 - یکشنبه 1402/05/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
آزمون نصفه‌نیمه!

به گزارش اصفهان زیبا؛ دقیقا یک هفته پیش و پس از نزدیک به دو سال که هیئت والیبال استان بدون رئیس و توسط سرپرست اداره می‌شد، مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی این هیئت فراهم و به اعضای مجمع و کاندیداها برای برگزاری مجمع اطلاع‌رسانی شد؛ بااین‌حال برخلاف رویه مرسوم، این مجمع برای اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی نشد که همین موضوع شائبه‌هایی را در خصوص روند برگزاری مجمع ایجاد کرده و منجر به حساسیت رسانه‌ها شد تا درنهایت جمع بیشتری از خبرنگاران بدون دعوت در مجمع حضور پیدا کنند.

برای تصدی سمت ریاست هیئت والیبال استان اصفهان علیرضا زمانی، فریبا صادقی و شهرام صدری ثبت‌نام کرده بودند که پیش از آغاز فرایند انتخابات، شهرام صدری انصراف خود را اعلام کرد تا رقابت اصلی بین دو گزینه‌ای باشد که از مدت‌ها قبل تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده بودند.

صادقی که از مربیان باسابقه والیبال استان است، طی سال‌های گذشته و در دو دوره ریاست تیمور باجول، به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان هیئت فعالیت داشت و پس از پایان دوره رسمی مسئولیت باجول نیز، تا زمان برگزاری مجمع که نزدیک به دو سال به طول انجامید، سرپرستی هیئت را عهده‌دار بود.

علیرضا زمانی دیگر کاندیدای مجمع انتخاباتی هیئت بود که یک چهره دانشگاهی محسوب و با سرپرستی تیم والیبال سپاهان شناخته می‌شود. شهرام صدری هم که در ادوار گذشته سابقه کاندیداتوری هیئت را دارد، فرزند یکی از داوران سرشناس والیبال استان است که البته از رقابت دو نفره صادقی و زمانی کنار کشید.

برخی از اهالی والیبال استان معتقدند، در همه سال‌های گذشته فریبا صادقی رئیس در سایه والیبال اصفهان بوده و پس از سال‌ها در سایه‌بودن تصمیم به ایفای نقش مستقل گرفته است و حضور طولانی‌مدت او در هیئت و ارتباط خوب با فدراسیون‌نشینان، شائبه رأی‌آوری او را تقویت کرده بود؛ اما در برخی عده دیگری بر این باور بودند زمانی به نمایندگی از جمع منتقدان عملکرد هیئت در سال‌های اخیر پا به عرصه انتخابات گذاشته و با توجه به تلاش دو کاندیدا برای کسب رأی، قابل پیش‌بینی بود مجمع حساسی در پیش باشد.

درنهایت هم با وجود ابهاماتی که درخصوص زمان سفر محمدرضا داورزنی به اصفهان وجود داشت، مجمع رأس زمان مقرر برگزار شد. با برگزاری انتخابات در دور اول، علیرضا زمانی و فریبا صادقی هر کدام با کسب ۱۳ رأی از ۲۶ رأی مأخوذه، به مرحله دوم راه یافتند؛ در مرحله دوم نیز همین نتیجه یک‌بار دیگر تکرار شد تا رقابت در دور سوم ادامه یابد.

سرانجام در دور سوم انتخابات هریک از نامزدها مجددا ۱۳ رأی را به خود اختصاص دادند که بر اساس آیین‌نامه و با اعلام رئیس فدراسیون والیبال و رئیس مجمع و نظر مدیرکل ورزش و جوانان و نایب‌رئیس مجمع، فرایند برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان یک‌بار دیگر با ثبت‌نام از نامزدها در اولین فرصت تجدید خواهد شد.

پس از نتیجه‌ای که در انتخابات رقم خورد، موافقان فریبا صادقی، با انتقاد شدید از تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان مبنی بر اجازه‌ندادن به صادقی برای ارائه گزارش عملکرد در دوره سرپرستی، آن را دلیل رأی‌نیاوردن او عنوان کردند و در مقابل نیز موافقان تأکید داشتند نتیجه به‌دست‌آمده، «نه» جامعه والیبال به سیستم مدیریتی هیئت در یک دهه اخیر و وفاق این جامعه برای تغییر بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم بهره‌برداری خودش را از این اتفاق داشت و مدعی شد کسب نتیجه تساوی 13 بر 13 نشانگر سلامت انتخابات بوده است.

در اواخر دوره مدیریت سید محمد طباطبایی در اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، انتخابات هیئت پزشکی ورزشی برگزار شد که آن مجمع نیز نتیجه با تساوی دو کاندیدا به پایان رسید؛ اما با نظر رئیس فدراسیون در جایگاه رئیس مجمع با قرعه‌کشی تکلیف رئیس معلوم شد.

نگارنده پس از پایان انتخابات در متنی به این ابهام اشاره کرد که یک فرد مطلع توضیحاتی ارائه کرد. به گفته این فرد، طبق آخرین آیین‌نامه‌ای که از وزارت ورزش ارسال شده، طبق بند ۲ ماده ۸ دستورالعمل انتخابات هیئت‌های ورزشی اگر دو داوطلب برای احراز پست رئیس هیئتی وجود داشته باشند، در دور اول اکثریت مطلق آرا رئیس را مشخص خواهد کرد و اگر مساوی باشند در دور دوم با نظر رئیس و نایب رئیس مجمع دوباره رأی‌گیری انجام می‌شود و رئیس با اکثریت مطلق آرا که نصف به اضافه یک است، انتخاب می‌شود؛ در صورت تساوی مجدد در دور دوم باید در اسرع وقت ثبت‌نام مجدد انجام شود.

با توجه به الزام به ثبت‌نام مجدد کاندیداهای هیئت والیبال و برگزاری مجمع آینده، هیئت والیبال اصفهان پس از یک آزمون نصفه‌نیمه یک‌بار دیگر در معرض یک انتخاب مهم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

ده − هفت =