رنگ موهای شیمیایی بی‌عوارض نیست:

رنگ‌زنی با رنگ گیاهی

کاربرد رنگ مو از قدیم در بین مردم برای پوشاندن موهای سفید یا زیبایی مو رایج بوده است؛ اما با پیشرفت علم و تولید لوازم آرایشی جدید، رنگ موهای شیمیایی جایگزین رنگ‌های طبیعی شد و به علت داشتن تنوع و زیبایی بیشتر این رنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد.

تاریخ انتشار: 16:15 - دوشنبه 1402/06/6
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ‌زنی با رنگ گیاهی

به گزارش اصفهان زیبا؛ کاربرد رنگ مو از قدیم در بین مردم برای پوشاندن موهای سفید یا زیبایی مو رایج بوده است؛ اما با پیشرفت علم و تولید لوازم آرایشی جدید، رنگ موهای شیمیایی جایگزین رنگ‌های طبیعی شد و به علت داشتن تنوع و زیبایی بیشتر این رنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد، غافل از اینکه کاربرد اینگونه رنگ‌ها در افراد مختلف ممکن است عوارضی داشته باشد.

این عوارض می‌تواند شامل ریزش‌مو، سفید‌شدن زود‌هنگام مو، پوسته‌شدن پوست سر، خارش‌پوست و‌… شود؛ این درحالیست که رنگ‌های گیاهی زیادی وجود دارد که به صورت ترکیبی یا به تنهایی می‌توان استفاده کرد.

رنگ‌هایی که علاوه بر ایجاد زیبایی، لطافت و خوش‌حالتی مو‌، خواص درمانی زیادی دارد و باعث تقویت مو می‌شود.

اما، برای بکارگیری رنگ موها می‌توانید حدود 4 قاشق غذاخوری از آن را با آب‌جوش مخلوط و استفاده کنید. (حدود یک تا سه ساعت بستگی به رنگ‌دهی به موهایتان بر روی سرتان بگذارید.)

به تعدادی از رنگ موهای گیاهی مهندس سمیه زارعی، کارشناس و مشاور گیاهان دارویی اشاره می‌کند:

رنگ موی طلایی

برای روشن شدن موی سر به رنگ طلایی، می‌توانید بابونه را با گل ریواس و زعفران در آب‌جوش مخلوط کرده و به عنوان رنگ مو استفاده کنید.

رنگ موی حنایی

يكي از معروف‌ترين رنگ‌های گیاهی، حنا است، رنگي كه نه تنها موجب قرمزي پوست و التهاب پوست سر نمي‌شود، بلكه به ترميم ساقه موها و ضخيم‌تر شدن آن‌ها كمك می‌کند. استفاده از آن متناسب با روشني مو به رنگ‌هاي قهوه‌اي، حنايي و قرمز تبديل مي‌شود.

رنگ موی قهوه‌ای

برای قهوه‌ای شدن مو می‌توان حنا را با قهوه یا پوست میوه گردو و آب جوش مخلوط کرده و به سر ضماد کرد.

ضمنا اگر حنا را با مورد، سدر و چای مخلوط کرده و به صورت ضماد بر روی سر بگذارید، رنگ موهای شما، قهوه‌ای مایل به مشکی شده و از این روش بیشتر به خاطر خاصیت دارویی آن استفاده می‌شود.

رنگ موی سیاه

اگر طرفدار موهای سیاه هستند، می‌توانید از مقداری تنباکو یا روناس دم‌کرده استفاده کنید تا به رنگ موی دلخواه‌تان برسید.

رنگ موی مایل به آبی

 کاربرد گیاه آقطی نیز به عنوان رنگ مو، حالت تن آبی به مو می‌دهد که همانند دیگر گیاهان می‌توانید از آن استفاده کنید. در واقع این رنگ در نور آفتاب خود را به صورت آبی نشان می‌دهد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 + 11 =