روشی ساده؛ اما درمان‌پذیر:

با هومیوپاتی درمان شوید

هومیوپاتی در اواخر قرن ۱۸ به ثبت رسید؛ روشی که توسط دکتر ساموئل هانمان، پزشک آلمانی‌ (۱۸۴۳-۱۷۵۵)، کشف و سیستم درمانی مبتنی بر آن به جهان معرفی شد.

تاریخ انتشار: 10:08 - سه شنبه 1402/06/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
با هومیوپاتی درمان شوید

به گزارش اصفهان زیبا؛ روش درمانی هومیوپاتی، روش پزشکی مکمل یا جایگزین است و به‌عنوان درمان طبیعی برای شرایط خاص سلامتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه

هومیوپاتی در اواخر قرن ۱۸ به ثبت رسید؛ روشی که توسط دکتر ساموئل هانمان، پزشک آلمانی‌ (۱۸۴۳-۱۷۵۵)، کشف و سیستم درمانی مبتنی بر آن به جهان معرفی شد. پس‌ازآن به‌مرور در بسیاری از کشورها به‌عنوان طب‌‌مکمل کاربرد دارد. هم‌اکنون ازنظر سازمان بهداشت جهانی، دومین طب‌مکمل پرکاربرد در دنیاست و در ایران دارای انجمن موردتأیید وزارت‌بهداشت با بیش از 400 عضو پزشک است که از ۱۳۷۷ در ایران شروع‌به‌کار کرده است.

روش درمانی هومیوپاتی

هومیوپاتی روش درمانی خاصی است که در آن با ایجاد تحریک دقیق و به‌موقع سیستم ‌ایمنی و حیاتی بیمار با کمترین دوز تحریکی داروهای طبیعی، سیستم عصبی و روانی و ایمنی و هورمونی فرد را به‌سمت بهبودی سوق می‌‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، بیمار از طریق تحریک قوای حیاتی و دفاعی خود، درمان می‌شود.

هومیوپاتی به‌عنوان طب پرکاربرد در سراسر اروپا و آمریکا شناخته می‌شود و سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان طب جایگزین و مکمل آن را به رسمیت شناخته است. طب جایگزین، یعنی رشته‌هایی مثل طب سوزنی و هومیوپاتی، نچروپاتی، کایروپراکتیک و… که حتی می‌توانند در شرایطی، جایگزین درمان‌های عادی و رایج شوند.

هومیوپاتی در خیلی از مواقع به کمک پزشکی رایج می‌آید و به درمان بیمار کمک می‌کند. برای درمان بیماری‌هایی مثل فشارخون، علائم بیماری را کنترل می‌کند و به کمک داروهای رایج می‌رود؛ البته این موضوع به معنای این نیست که باید داروهای فرد قطع و داروهای هومیوپاتی جایگزین شود؛ بلکه به‌عنوان رشته مکمل‌درمانی استفاده می‌شود. گفتنی است؛ افزایش قدرتمندی داروهای هومیوپاتی از طریق رقت‌های زیاد آن‌ها در آب و تکان‌های شدید صورت می‌گیرد.

داروهای هومیوپاتی

داروهای هومیوپاتی منشأ طبیعی دارند و بیش از ۷۰‌درصد از آن‌ها منشأ گیاهی، حدود ۲۰‌درصدشان منشأ معدنی و حدود ۱۰‌درصد هم منشأ جانوری دارند. در هومیوپاتی کلاسیک داروها را به شیوه خاصی رقیق می‌کنند. طبیعی‌بودن داروها و رقیق‌بودن زیاد آن‌ها باعث می‌شود عوارض جانبی نداشته باشند.

تحقیق‌های انجام‌شده روی سلول‌های بدن نشان می‌دهد داروهای رقیق هومیوپاتی می‌توانند باعث بروز تغییرات بسیار مثبت در واکنش‌های ایمنی شوند؛ مداخله‌های بالینی متعدد هم حاکی از اثر‌‌بخشی هومیوپاتی است.

طبق تحقیق‌های انجام‌شده، مشخص‌ شده است که خواص بنیادی مواد توسط روش‌های داروسازی هومیوپاتی به مولکول‌های آب منتقل می‌شود و تغییر آرایش مولکول‌های آب همچون نسخه‌برداری از ماده اولیه عمل می‌کند. به عبارت ساده‌تر، خواص ماده اولیه که دارو از آن تهیه می‌شود، همچون تصویری روی مولکول‌های آب نقش می‌بندد.

داروهای هومیوپاتی ازنظر ظاهری اکثرا به‌صورت دانه‌های ریزی هستند که در آب محلول شده‌اند و در فواصل زمانی مشخص باید مورد‌استفاده قرار گیرند. هم‌اکنون بیش از هزار نوع داروی هومیوپاتی در داروخانه‌های هومیوپاتی در سراسر جهان موجود است. در انگلستان بیمارستان و مراکز درمانی مخصوص به خود را دارد و خانواده سلطنتی از آن به‌وفور استفاده می‌کنند.

دوره درمان هومیوپاتی

دوره و مدت این درمان به شرایط بیماری و سن و وضعیت کلی بیمار بستگی دارد. به‌طور متوسط در بیماری‌های مزمن طولانی، یک‌دهم زمانی که بیماری در فرد وجود دارد، برای درمان آن زمان لازم است؛ مثلا اگر فردی بیماری ۳۰ساله‌ای دارد، حداقل سه سال زمان برای درمان لازم دارد؛ البته در بسیاری از موارد این زمان بسیار کوتاه‌تر است؛ مثلا میگرن. در موارد حاد و اپیدمی‌ها بسیار موفق عمل می‌کند و حتی با یک‌بار تجویز اثر‌بخشی کاملا آشکاری از خود نشان می‌دهد.

کاربرد

هومیوپاتی، طب کاملی است که برای بیشتر بیماری‌های رایج راه‌حل درمانی دارد. بیماری‌های جسمی مثل دردهای مزمن، کمردرد، سردرد، مشکلات گوارشی، تنفسی، روماتیسمی، مشکلات زنان، بیماری‌های با منشأ هورمونی و پوستی و نیز بیماری‌های روان همچون افسردگی‌، ترس‌ و حتی رفتارها و عادات ناپسند را می‌توان با این روش درمان کرد.

نحوه تشخیص

بیماری که نزد پزشک هومیوپاتی می‌رود، نه‌تنها از بابت درد اصلی به‌دقت از او سوال می‌شود، بلکه تمامی ناراحتی‌های به‌ظاهر بی‌ربط جسمی و روحی مورد‌توجه هستند و تجویز دارو بر اساس مجموعه ناراحتی‌های بیمار صورت می‌گیرد؛ از سوی دیگر، تمام ناراحتی‌های بیمار باید در این طب برطرف شود؛ به ‌همین دلیل روش درمانی هومیوپاتی، طبی کل‌نگر است و دارو بر اساس مجموعه‌علائم بیمار در کل بدن تجویز می‌شود، نه صرفا نگاه جزئی‌نگر به منطقه درگیر و شکایت بیمار.

مثلا سردرد و نفخ شکم، بی‌خوابی، عرق‌کردن بیش‌ازاندازه و افسردگی در یک بیمار همگی به‌عنوان مجموعه یک بیماری که تمام این خصوصیات را شامل می‌شود، محسوب شده و تنها با یک داروی هومیوپاتی تمام آن‌ها درمان می‌شود.

برچسب‌های خبر
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo شهرام گفته :

    بهترین و موجز ترین شیوه درمانی که متاسفانه بعلت عدم سود دهی مناسب به بنگاه های اقتصادی بزرگ مورد بی مهری قرار گرفته . سپاس از دکتر معینی عزیز بابت ترویج این علم زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × پنج =