با ماساژ بیماری‌تان را مداوا کنید!

اگر مدت‌هاست از دردهای مزمن یا استرس رنج می‌برید، شاید بر این باور باشید که تنها راه رهایی از آن‌ مصرف مسکن‌های شیمیایی و بدون نسخه باشد؛ اما بهتر است بدانید که اینگونه نیست! خوشبختانه راه‌حل غیرشیمیایی وجود دارد و آن ماساژ‌درمانی است.

تاریخ انتشار: 11:47 - شنبه 1402/06/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
با ماساژ بیماری‌تان را مداوا کنید!

به گزارش اصفهان زیبا؛  اگر مدت‌هاست از دردهای مزمن یا استرس رنج می‌برید، شاید بر این باور باشید که تنها راه رهایی از آن‌ مصرف مسکن‌های شیمیایی و بدون نسخه باشد؛ اما بهتر است بدانید که اینگونه نیست! خوشبختانه راه‌حل غیرشیمیایی وجود دارد و آن ماساژ‌درمانی است.

ماساژ، روش عالی برای تسکین درد، آرامش، کاهش تنش‌های عضلانی و موارد دیگر است. حالا سؤالاتی مطرح می‌شود و آن این است که ماساژ‌درمانی چیست و چه کاربرد و فوایدی دارد؟

ماساژ‌درمانی چیست؟

ماساژدرمانی همان‌طور‌که از نامش پیداست، درمان به کمک ماساژ انجام می‌پذیرد. این روش، ریشه در طب سنتی دارد و از گذشته تاکنون در سراسر دنیا رواج داشته است.

 ماساژدرمانی توسط یک متخصص ماساژ با مدرک معتبر و مجوز انجام می‌شود و شامل اعمال فشارها، حرکات و تکنیک‌های مختلف بر روی عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن است.

همچنین ماساژ‌درمانی با کاهش سرعت سیستم‌عصبی می‌تواند شما را از استرس، تنش و علائم بیماری رها کرده و به تسکین و التیام دردها بپردازد.

ماساژدرمانی به چند جلسه‌ نیاز دارد و بسته به شرایط سلامتی شخص مراجعه‌کننده، طول جلسات مشخص می‌شود؛ اما جالب است بدانید که حتی یک جلسه ماساژدرمانی می‌تواند اثرات فوق‌العاده‌ای بر بدن بگذارد.

کاربرد

کاهش استرس و اضطراب: بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌اند که احساس آرامش پس از ماساژ می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. بدن شما دارای دو سیستم عصبی به نام‌های سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک است.

سیستم عصبی سمپاتیک فرمان «بجنگ یا رها کن» را در موقعیت‌های استرس‌زا به شما می‌دهد و در واقع شما را برای مدیریت بهتر هدایت می‌کند. در مقابل، سیستم عصبی پاراسمپاتیک بر روی اعمال معمول و روزمره تمرکز دارد و موجب آرامش و استراحت می‌شود.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ماساژ میزان واکنش سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش می‌دهد و همین موضوع منجر به کاهش اضطراب می‌شود.

بهبود کیفیت خواب: ماساژ می‌تواند هورمون استرس را کاهش داده و سطح سروتونین و دوپامین‌(انتقال‌دهنده‌های عصبی شناخته‌شده برای تثبیت خلق‌وخو) را افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود کیفیت خواب بهبود پیدا کند و در بی‌خوابی موثر است.

کاهش درد و تنش عضلانی: مطالعات نشان داده‌اند کاهش فشارهای ملایم حین ماساژ باعث گردش بهتر خون در بدن شده و دردها و تنش‌های عضلانی را برطرف می‌کند.

 بهبود عملکرد سیستم‌ایمنی: یک مطالعه نشان می‌دهد ماساژ منظم، سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که کارشان مبارزه با ویروس‌ها است. پس هرچه این گلبول‌های سفید بیشتر باشند، سیستم‌ایمنی بدن هم بهبود پیدا می‌کند.

برطرف‌سازی یبوست: بررسی‌ها نشان داده است ماساژ شکم می‌تواند به حرکات روده کمک کرده و یبوست را برطرف کند.

تسکین درد سرطان: افرادی که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند، معمولاً با عوارض جسمی و روحی زیادی روبرو می‌شوند. ماساژ می‌تواند اثرات چشم‌گیری در کاهش این عوارض داشته باشد. بسیاری از افراد برای کمک به کاهش درد سرطان، افزایش آرامش و بهبود کیفیت زندگی به ماساژ روی می‌آورند. البته مطالعات مختلفی هم در این باره انجام شده؛ برخی می‌گویند ماساژ‌درمانی درد سرطان را کاهش نمی‌دهد؛ اما برخی دیگر از تأثیر مثبت آن خبر داده‌اند.

نکته: توجه داشته باشید اگر دچار بیماری سرطان یا هر بیماری دیگری هستید، بهتر است پیش از اقدام به ماساژ حتماً با پزشک خود مشورت کنید. گاهی ماساژ می‌تواند تأثیر عکس بر سلامتی‌تان بگذارد!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 4 =