میزبانی جشنواره؛ باز هم از آنِ اصفهان

اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هم در شامگاه پنجشنبه 20 مهرماه در سالن کوثر مجموعه ارتش برگزار شد.

تاریخ انتشار: 12:40 - شنبه 1402/07/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
میزبانی جشنواره؛ باز هم از آنِ اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هم در شامگاه پنجشنبه 20 مهرماه با حضور کودکان و خانواده‌هایشان، مسئولان لشکری، کشوری و استانی، صاحبان آثار، اصحاب رسانه، چهره‌های محبوب سینمای ایران، مهمانان خارجی و مدیران سینمایی و رسانه ملی در سالن کوثر مجموعه ارتش برگزار شد.

در این اختتامیه که آغاز آن با یادی از شهیدان راه مقاومت همراه بود، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، ضمن تشکر از حضور مهمانان شرکت‌کننده در جشنواره بیان کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم اولین پردیس سینمایی کودکان را تقدیم جشنواره بین‌المللی کودکان کنیم. همچنین برای سال آینده قصد داریم سرزمین کودک و نوجوان را نیز به همه بچه‌های ایران تقدیم کنیم.

شهردار اصفهان در ادامه ضمن بیان اهمیت هویت تاریخی کشورمان عنوان کرد: خواهشم از تمام هنرمندان این است کمک کنند دو عنصر تاریخ گذشته و امید به آینده از طریق آثارشان برای نسل جدید به نمایش گذاشته شود و در این مسیر شما هنرمندان، نقش مؤثری خواهد داشت. تاریخ و فرهنگ ما سرشار از قهرمانان و افتخارات است که نسل کودک و نوجوان باید از طریق آثار شما این تاریخ را بشناسند و از طرفی به آینده نیز امید پیدا کنند. این درحالی است که برخی کشورها با قدمت بسیار کمتر از ایران مشغول هویت‌آفرینی هستند.

میزبان جشنواره سی‌و‌ششم هم اصفهان خواهد بود

در ادامه این برنامه محمد خزائی، رئیس سازمان سینمایی، باتشکر از میزبانی مردم اصفهان برای این دوره از جشنواره بیان کرد: میزبان سال آینده جشنواره اصفهان خواهد بود و دبیر جشنواره سی‌وششم نیز آقای زین‌العابدین خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر اهمیت سینمای کودک و همکاری همه جانبه متولیان در این راستا افزود: اتفاقات بسیار خوبی در این جشنواره افتاد و اگر علاقه‌مند به آینده درخشان نسل جدید هستیم، باید از امروز به فکر سینمای کودک و نوجوان باشیم؛ زیرا زبان تصویر این آینده را می‌سازد. از روز گذشته که وارد اصفهان شدم و به‌صورت میدانی در جشنواره حضور داشتم، نقاط مثبت را یادداشت کردم و در این راستا حضور جوانان در سینما نوید آینده خوبی را می‌دهد؛ به اعتراف داوران ملی، شاهد فیلم‌هایی بودیم که در آن پیوندی از اقتصاد و محتوا وجود دارد که این پیوند حلقه مفقوده ما در گذشته بوده، همچنین استقبال کشورهای خارجی رکوردهای جدیدی در این دوره از جشنواره را رقم زد.

خزائی همچنین درخصوص نقش سازمان سینمایی در رونق‌بخشی به سینمای کودک عنوان کرد: برای زنگ سینما با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورشی برنامه‌ریزی خواهد شد تا دانش‌آموزان سراسر کشور از فیلم‌ها دیدن کنند، همچنین سه صندوق سرمایه‌گذاری کودک و نوجوان شکل گرفت و امید است در آینده تمام نهادهای فرهنگی باهم سرمایه‌گذاری کنند؛ زیرا از دیگر وظایف نیز حمایت بهتر از آثار خواهد بود.

آیین بزرگداشت مرد صدای ایران

در اختتامیه سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که با حضور چهره‌های شاخص حوزه کودک و نوجوان همچون اکبر عبدی، ابوالفضل پورعرب، مرضیه برومند، پوران درخشنده، منوچهر والی‌زاده، جهانبخش سلطانی، بهرام عظیمی، علیرضا خمسه همراه بود، آیین بزرگداشت پیش‌کسوت دوبلاژ سینما، منوچهر والی زاده نیز برگزار شد.

در این برنامه همچنین اکبر عبدی با اشاره به تحولات فلسطین با چشمانی اشک‌بار خواسته قلبی خود را زیستن در دنیایی که کودکان آن طعم جنگ را نچشند، بیان کرد.

چه خبر از برگزیدگان؟

در پایان نیز بر برندگان این رویداد بین‌المللی هنری به شرح زیر اعلام شد:

در بخش پویانمایی ملی پروانه زرین بهترین کارگردانی پویانمایی به فیلم «جایگزین»، پروانه زرین داستانی کوتاه به فیلم «پارادوپینگ» و پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به فیلم «ده‌سالگی» تعلق گرفت.

همچنین در بخش فیلم‌های بلند داستان ایرانی ️پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری به فیلم «ملکه آلیشون»، پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان به امیررضا اسماعیلی برای «ملکه آلیشون» و حدیث ابوصلقی برای فیلم «سینگو»، پروانه زرین بهترین فیلمنامه به مرتضی آتش‌زمزم برای فیلم «قهرمان من» و پروانه زرین بهترین کارگردانی به مرتضی آتش‌زمزم برای فیلم «قهرمان من» اختصاص یافت.

در بخش فیلم‌های کوتاه بین‌الملل نیز پروانه زرین هیئت داوران به فیلم «ایار»، پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «سرخوش» محصول فرانسه، پروانه زرین بهترین فیلمنامه به فیلم «سرزمین مادری» از کشور کره جنوبی، پروانه زرین بهترین کارگردانی به فیلم «دریای تابان» از کشورهای بلژیک و هلند، جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «در آغوش درخت» و پروانه زرین بهترین کارگردان داوران حرفه‌ای و نوجوان به فیلم «سرسخت» از کشور اندونزی تعلق گرفت.

در بخش CIFEJ نیز جایزه ویژه هیئت داوران و کودکان داور به فیلم «سرسخت» از کشور اندونزی تعلق گرفت که با انتخاب مکرر این فیلم در بخش‌های مختلف، برخی منتقدان کمبود فیلم مناسب برای کودکان را علت آن بیان کردند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × یک =