پرونده ویژه «اصفهان‌زیبا» برای ورزشکاران اعزامی به هانگژو:

مسافران اصفهانی پاراآسیایی

کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با ۲۱۱ ورزشکار و در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و ۱۱ رشته ورزشی در بخش زنان در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند.

تاریخ انتشار: 15:46 - چهارشنبه 1402/07/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسافران اصفهانی پاراآسیایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و با شعار «ایمان، ایران، افتخار» با ۲۱۱ ورزشکار و در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و ۱۱ رشته ورزشی در بخش زنان در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند.

ورزشکاران اصفهانی نیز در رشته‌های تیمی و انفرادی کاروان کشورمان را همراهی می‌کنند که در پرونده ویژه مروری بر این جمع خواهیم داشت.

والیبال نشسته بانوان

یکی از تیم‌های پرامید اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی، تیم والیبال نشسته بانوان است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تا دیدار فینال پیش می‌رود.

زینب ملکی، کاپیتان باسابقه اصفهانی، برای سومین‌بار متوالی در ترکیب تیم ملی قرار دارد و یکی از بازیکنان کلیدی محسوب می‌شود. حدیث رضایی، دیگر ملی‌پوش اصفهانی هم اولین تجربه‌اش را در این رقابت‌ها پیش رو دارد.

معصومه شجراتی، ملی‌پوش شاهین‌شهری نیز در اردوی تیم ملی حضور داشت؛ اما از لیست نهایی خط خورد. لیلا بریانیان، مربی اصفهانی، هدایت تیم ملی را عهده‌دار بوده و امیدوار است به همراه شاگردانش دست ‌به ‌کار بزرگی بزند و برای اولین بار قهرمان المپیک آسیایی معلولان شود؛ کاری که سخت است؛ اما دور از دسترس نیست.

بسکتبال با ویلچر

با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد در رشته بسکتبال با ویلچر نیز اصفهان نماینده داشته باشد، این اتفاق رخ نداد و حتی لژیونرهای اروپایی نصف‌جهان نیز در ترکیب نهایی جای نگرفتند؛ اما در تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان، فاطمه مرادی نماینده استان است.

مرادی که مدت زیای نیست به عضویت تیم ملی درآمده، این فرصت را در اختیار دارد تا به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان تجربه جدیدی را کسب کند.

بسکتبال با ویلچر مردان در ایران سابقه زیادی دارد؛ اما در بخش بانوان این رشته تقریبا نوپاست و حضور در بازی‌های آسیایی فرصت خوبی برای این تیم است تا در بین تیم‌های آسیایی خودی نشان دهد.

تکواندو

در بخش رزمی تکواندو، اصفهان دو نماینده دارد که هردو سابقه مدال‌آوری در سطح جهانی و آسیایی را دارند. حامد حق‌شناس، تکواندوکار باتجربه اصفهانی است که طی دو سال گذشته در رویدادهای بین‌المللی متعددی حضور داشته و در اوج آمادگی قرار دارد.

او که برای کسب سهمیه پاراالمپیک هم تلاش می‌کند، در هانگژو می‌تواند برای موفقیت در پاراالمپیک که هدف اصلی اوست، برنامه‌ریزی کند.

رومینا چمسورکی نیز ملی‌پوش بانوان است که در چندین رویداد بین‌المللی شرکت کرده و از تجربه خوبی برخوردار است و دور از ذهن نیست که طلای هانگژو را از آن خود کند.

پاراتکواندو از زمان فعالیت تاکنون، رشته مدال‌آوری بوده و پیش‌بینی می‌شود تیم اعزامی این رشته و ازجمله ورزشکاران آن دست ‌پر از هانگژو برگردند.

پاراتیراندازی با کمان

از اولین دوره بازی‌های پاراآسیایی تاکنون، این رشته جزو مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران بوده است. هادی نوری، کماندار نجف‌آبادی در اینچوان موفق به کسب مدال طلا شد؛ اما در جاکارتا نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و مدال نقره گرفت.

سمیه رحیمی دیگر ملی‌پوش اصفهانی این رشته است که سال‌هاست در تیراندازی با کمان فعالیت دارد؛ اما اولین تجربه‌اش در بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد. رحیمی سال گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال نقره رسید.

دوومیدانی

بیشترین ورزشکاران اصفهانی در رشته دوومیدانی معلولان به هانگژو اعزام می‌شوند که علیرضا مختاری، باتجربه‌ترین آن‌ها خواهد بود.

مختاری در بازی‌های آسیایی اینچئون به دو مدال طلای پرتاب وزنه و دیسک رسید. او چهار سال بعد و در جاکارتا نیز یک‌بار دیگر قهرمان شد؛ اما مدال دوم او برنزی بود. مختاری برای سومین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و امیدوار به هت‌تریک مدال است.

داود علی‎قاسمی که برای دومین بار در ترکیب تیم ملی اعزامی به پاراآسیایی قرار گرفته، امیدوار به ارتقای رنگ مدال‌هایش است. علی‌قاسمی در دوره گذشته و در ماده 100 متر، 200 متر و 400 متر به مدال‌های نقره و دو برنز رسید.

رشید مسجدی، دیگر ملی‌پوش اصفهانی است که اولین تجربه حضورش در بازی‌های پاراآسیایی را تجربه می‌کند و امیدوار به کسب مدال است تا نامش وارد لیست مدال‌آوران پاراآسیایی شود. مسجدی که در مسابقات قهرمانی جهان بر سکوی اولی ایستاد، جزو شانس‌های کسب مدال کاروان اعزامی ایران محسوب می‌شود.

فائزه کرمانی هم باتجربه‌ترین بانوی اصفهانی اعزامی به پاراآسیایی است که تجربه شرکت در دو دوره از این رقابت‌ها و سابقه نایب‌قهرمانی در این رویداد را دارد؛ اما با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده، در تلاش است تا نتیجه سال‌ها تلاش خود را بگیرد.

ابراهیم مؤمنی، مربی استان نیز به‌عنوان مربی اختصاصی رشید مسجدی تیم ملی را همراهی می‌کند تا اصفهان در این بخش نیز سهم داشته باشد.

ورزش‌های نابینایان

ورزشکاران نابینا هم در لیست اعزامی کاروان ورزشی ایران به هانگژو جای دارند که اصفهان نیز چند نماینده دارد. هاجر صفرزاده، دونده اصفهانی، که در جاکارتا نیز عضو تیم ملی بود و به مدال رسید، در این دوره آماده‌تر از قبل به مصاف حریفان می‌رود و خوش‌بینی زیادی به طلایی‌شدن او وجود دارد.

مهدی ربی نیز عضو تیم ملی شطرنج است که دوره گذشته مدال برنز را کسب کرد و برای این دوره نیز در ترکیب تیم اعزامی جای گرفته است.

میثم بنی‌طبا، جودوکار اصفهانی نیز که سابقه مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی را دارد، با توجه به تغییر کلاس‌بندی، امید اول کسب مدال طلا در رشته جودو محسوب می‌شود.

بنی‌طبا که در مقطعی برای تبریز مسابقه می‌داد، پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان، بار دیگر به اصفهان بازگشت و برای این تیم مسابقه خواهد داد.

مهرداد مرادی و وحید علی نجیمی به همراه مهدی رحیمی، مربی اصفهانی‌های دیگری هستند که در هانگژو حضور دارند؛ اما به نام تیم همدان مسابقه می‌دهند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + 1 =