دومین جشنواره به در باغبادران برپا می‌شود

سال 1398 بود که اولین جشنواره به در باغبادران برگزار شد، جشنواره‌ای که استقبال بی‌نظیری داشت و بازخورد آن چنان بود که باعث شد امسال نیز چنین جشنواره‌ای برپا شود.

تاریخ انتشار: 17:25 - دوشنبه 1402/08/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
دومین جشنواره به در باغبادران برپا می‌شود

به گزارش اصفهان زیبا؛ سال 1398 بود که اولین جشنواره به در باغبادران برگزار شد، جشنواره‌ای که استقبال بی‌نظیری داشت و بازخورد آن چنان بود که باعث شد امسال نیز چنین جشنواره‌ای برپا شود.

جشنواره‌ای دیدنی در باغبادران

میوه به، یکی از مفیدترین میوه‌هایی است که فصل آن فرارسیده است و ارزش آن چنان است که برخی از شهرها آدابی برای برداشت آن در نظر می‌گیرند. از جمله باغبادران که جشنواره قابل توجهی برای آن در نظر گرفته‌اند.

حجت‌الله امینی، شهردار باغبادران در این زمینه توضیح می‌دهد:

نیمه آبان‌ماه، پایان فصل برداشت محصول بِه است که به شکرانه آن و در راستای معرفی هر‌چه بیشتر ظرفیت‌هایش، جشنواره‌ای در پارک ساحلی باغبادران راه‌اندازی می‌شود.

با توجه به استقبال بسیار شهروندان از اولین جشنواره به باغبادران که سه سال پیش برگزار شد، اما بخاطر وجود کرونا وقفه‌ای داشت، امسال مجدد این جشنواره از۱۰ تا ۱۲ آبان ماه، با برنامه‌های متنوع دیگر اجرا می‌شود.

علاوه بر این، عرضه محصولات بومی همراه با برنامه‌های فرهنگی و شاد مدنظر است.

اما، هدف از برپایی این جشنواره، معرفی هر‌چه بیشتر ظرفیت‌های باغبادران و ایجاد همبستگی اجتماعی‌، رونق اقتصادی‌، غنی‌سازی اوقات فراغت‌، هم‌افزائی بومی و احیای شادی در جامعه است.

همچنین به خاطر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد، سعی در ایجاد شادابی و نشاط در بین شهروندان داریم.

 شهری با جذابیت‌های گردشگری

اما جا دارد اشاره‌ای کنم به باغبادران به عنوان شهر تاریخی، فرهنگی و گردشگری که اغلب گردشگران برای استفاده از فضای طبیعی و بیشه‌زارها و استفاده از طراوت زاینده‌رود، به این شهر سفر می‌کنند.

از سوی دیگر، کشاورزان در باغات زیبای این شهر محصولات قابل توجهی از جمله گردو‌، بادام‌، سیب و به را تولید کرده که هر کدام با کیفیت و مرغوبیت خاصی در بازارهای میوه از خوشنامی برخوردار هستند.

جشنواره‌های مناسبتی‌، بومی و محلی نیز از جذابیت‌های دیگر باغبادران است که با هدف‌های مختلف فرهنگی‌، اجتماعی‌، اقتصادی‌، هنری‌، ورزشی و… برگزار می‌شوند .

 در واقع این جشنواره‌ها به عنوان ابزاری برای توسعه گردشگری به یک حرکت جهانی تبدیل شده‌اند.

آداب و سنت هر منطقه نیز به عنوان بخشی از فرهنگ‌ها باعث مباهات هر خطه است که در جشنواره‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و با انعکاس آن، نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می‌کند.

همچنین آنها را به پایبندی به این آداب سوق داده و زمینه را برای حفظ و بقای فرهنگ فراهم می‌آورد‌.

همین موارد باعث افزایش توریست و پیشرفت گردشگری می‌شود. علاوه بر اینکه منجر به افزایش اشتغال‌، درآمد و توانمندسازی مردم آن منطقه می‌شود و بازتاب آن در آبادانی شهر‌ها و روستاها نقش سازنده خواهد داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 2 =