حمایت ویژه شهرداری‌ها از پایگاه‌های مقاومت بسیج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج در گام دوم انقلاب به میدان آمده است، گفت: بسیج لوکوموتیو جمهوری اسلامی است و به‌عنوان موتور محرک فعال است.

حمایت ویژه شهرداری‌ها از پایگاه‌های مقاومت بسیج - اصفهان زیبا

به گزارش اصفهان زیبا؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج در گام دوم انقلاب به میدان آمده است، گفت: بسیج لوکوموتیو جمهوری اسلامی است و به‌عنوان موتور محرک فعال است.

سرهنگ پاسدار محمدحسین الیاسی در یک نشست خبری تصریح کرد: بسیج برای رفع راهبردهای مختلف دشمن نقش ارزنده‌ای ایجاد کرده است.

او ادامه داد: بسیجی در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن دارد و به دنبال این است که ایمان و عمل را توأمان داشته باشند و هرکجا که انقلاب اسلامی نیاز دارد نقش‌آفرینی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) با اشاره به اینکه امسال چهل‌وچهارمین سال تشکیل بسیج است و مردمی‌ترین و مکتبی‌ترین نیروهای مخلص در بسیج هستند، تصریح کرد: «بسیج امید ملت ایران» شعار امسال هفته بسیج است و خدمات‌رسانی به بسیجیان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی هدف ماست.

الیاسی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز شده است، اظهار کرد: همایش اقتدار سه‌هزارنفری بسیجیان در ۳۰ آبان و افتتاح مرکز مشاوره مهر بهارستان با حضور فرماندار اصفهان و افتتاح چند پایگاه مقاومت بسیج و غبارروبی مزار شهدا در این هفته از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

او با تأکید بر اینکه محله‌محوری از مهم‌ترین اقدامات بسیج است، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در قرارگاه شهید سلیمانی در طرح محله‌محور با حضور فرماندار اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) افزود: ۴۶محله در حوزه استحفاظی بهارستان، سپاهان‌شهر و شهرک شهید کشوری قرار دارد که برای طرح محله‌محوری انتخاب شده‌اند؛ همچنین ۲۰۰ روستای اطراف نیز برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰درصد مردم در برنامه‌ها دخیل شوند. این محله‌ها در یک موقعیت جغرافیایی با محوریت مسجد شناسایی و هر محله به نام یک شهید نام‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه در این محله‌ها شناسنامه محله و ظرفیت‌ها شناسایی می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها در هر محله با محوریت مسجد برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) با اشاره به برگزاری جلسات گفتمان‌سازی و تبادل‌نظر پیرامون طرح محله‌ها با ائمه جمعه و جماعت بهارستان و سپاهان‌شهر گفت: در شهر بهارستان ۲۵ محله و چهار روستای قلعه‌شور، کیچی، مرق و کوی راه حق، به‌عنوان محله‌های محله‌محور پایه‌گذاری شده‌اند.

الیاسی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی، قرار اقتصاد مقاومتی، قرارگاه فضای مجازی، قرارگاه جهاد علمی و پژوهشی، قرارگاه دفاعی و امنیتی و قرارگاه فرهنگی‌اجتماعی را از مهم‌ترین قرارگاه‌های بسیج برشمرد و افزود: اردوهای راهیان پیشرفت، مسابقات علمی و اجرای پروژه‌های پژوهشی در قرارگاه جهاد علمی و پژوهشی اجرا می‌شود.

او با اشاره به قرارگاه فرهنگی‌اجتماعی بیان کرد: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، اجرای بیش از 200 گروه سرود پاتوقی، شرکت در رویدادهای فرهنگی در بستر فضای مجازی، کارگاه‌های توانمندسازی سفیران مهر و هدایت، برگزاری طرح شهید خلیلی، برپایی یادواره شهدای شهری و خانگی، راه‌اندازی دبیرخانه کنگره شهدای شهر بهارستان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در محله‌ها از مهم‌ترین اقدامات این قرارگاه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) در پاسخ به سؤال «اصفهان زیبا» مبنی بر حمایت مدیریت شهری از بسیج در اجرای برنامه‌های مختلف گفت: شهرداری در اجرای اغلب برنامه‌های بسیج نقش حمایت‌کننده داشته است و در مباحث فرهنگی و اجتماعی با شهرداری ارتباط نزدیکی داریم؛ همچنین همه برنامه‌ها با پشتیبانی شهرداری و سازمان عمران شهرداری برگزار می‌شود.

الیاسی ادامه داد: شهرداری‌ها به‌صورت ویژه از پایگاه‌های مقاومت بسیج حمایت می‌کنند.

غزه در غزه می‌ماند؛ اگر زینب‌ها نباشند

در ادامه این نشست مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) اصفهان با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج، نماد مقاومت و ایثار است و بسیجیان همواره در عرصه‌های مختلف برای دفاع از اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و جان‌فشانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نوری، با تشریح صفات نیکوی حضرت زینب (س)تصریح کرد: حضرت زینب (س)مظهر صبر و شکیبایی، عفاف و سخنوری بودند و بقای اسلام مدیون کربلاست و بقای کربلا مدیون حضرت زینب(س) است.

او خاطرنشان کرد: یاد و خاطره 300 شهید سلامت را گرامی می‌داریم و درود و سلام می‌فرستیم به روح پاک و مقدس پرستارانی که در زمان کرونا جان خود را فدا  کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) اصفهان گفت: همان‌طور که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، امروز هم غزه در غزه می‌ماند اگر زینب‌ها نباشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری بیان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که زینب‌گونه از کودکان غزه دفاع و جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل را محکوم کنیم تا این رژیم سفاک از صحنه روزگار محو شود.