انتخابی عجیب

رویه معمول چیدمان داوری در تورنمنت‌های مهم و بزرگ تقریبا یک شکل ثابت دارد. زمانی که تورنمنت بازی رده‌بندی ندارد، دو مسابقه نیمه‌نهایی از بازی فینال حساس‌تر می‌شود؛ زیرا دو تیم بازنده این مرحله با تیم حذف‌شده از مرحله گروهی هیچ تفاوتی ندارند و فقط کمی پول بیشتری به‌عنوان پاداش از کنفدراسیون دریافت می‌کنند؛ درنتیجه داوران بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی با وسواس زیادی انتخاب می‌شوند.

تاریخ انتشار: 11:00 - چهارشنبه 1402/11/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخابی عجیب

به گزارش اصفهان زیبا؛ رویه معمول چیدمان داوری در تورنمنت‌های مهم و بزرگ تقریبا یک شکل ثابت دارد. زمانی که تورنمنت بازی رده‌بندی ندارد، دو مسابقه نیمه‌نهایی از بازی فینال حساس‌تر می‌شود؛ زیرا دو تیم بازنده این مرحله با تیم حذف‌شده از مرحله گروهی هیچ تفاوتی ندارند و فقط کمی پول بیشتری به‌عنوان پاداش از کنفدراسیون دریافت می‌کنند؛ درنتیجه داوران بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی با وسواس زیادی انتخاب می‌شوند.

عموما یک قانون نانوشته برای چیدمان این مرحله وجود دارد و داورانی به کار گرفته می‌شوند که:
کشورشان جزئی از چهار تیم این مرحله نباشد.
دارای سابقه بین‌المللی قوی و کارنامه پر باری باشند.
برای تیم‌ها در مراحل قبل قضاوت نکرده باشند.
به‌عنوان‌مثال محمد عبداله حسن اماراتی که قضاوت بازی کره و اردن را بر عهده دارد، سابقه حضور در دو جام جهانی و یک جام جهانی باشگاه‌ها را در کارنامه دارد.

ازآنجایی‌که AFC همیشه سعی در خلق شگفتی دارد، با استفاده از احمد العلی کویتی در بازی ایران و قطر تمام پارامترها را تغییر داد که اصلا غیرقابل‌تصور است. آمار در این مورد به ما می‌گوید:
احمد العلی در 2016 وارد لیست بین‌المللی شده، اما وقتی ورزش کویت تعلیق می‌شود، ایشان عملا تا پارسال نمی‌توانسته است در هیچ مسابقه‌ای قضاوت کند! درنتیجه پس از ورود به لیست نزدیک هفت سال فقط مسابقات داخلی کویت را قضاوت کرده است.
سال تولد و بیوگرافی این داور در هیچ سایتی یافت نشد و بعد از ساعت‌ها جست‌وجو در اینترنت درنهایت از صفحه مجازی فدراسیون فوتبال کویت اطلاعات محدودی از بیوگرافی‌اش پیدا شد!
او قضاوت در مسابقات بین‌المللی را از پارسال شروع کرده و تاکنون هشت بازی بین‌المللی قضاوت کرده که سه مسابقه در همین جام ملت‌ها بوده است. نهمین قضاوت او دیدار نیمه‌نهایی ایران و قطر خواهد بود!
یعنی تا پیش از نهمین بازی بین‌المللی‌اش‌ که نیمه‌نهایی جام ملت‌هاست فقط پنج مسابقه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرده و سه بازی از جام ملت‌های آسیا و آمار سابقه‌اش به اندازه‌ای کم است که نمی‌توان ارزیابی خاصی ارائه کرد.
در خصوص این داور باید یک نکته را عنوان کرد: احمد العلی بیشتر از آنچه تجربه داشته باشد، اقبال بلندی دارد!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + 1 =