80 اتوبوس جدید به ارزش 225میلیارد تومان

هم‌زمان با روز عید سعید غدیر خم، آیین افتتاحیه آغازبه‌کار 80 دستگاه اتوبوس جدید شهری به ارزش 2250 میلیارد ریال در ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار اصفهان و جمعی از مدیران ارشد شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. افتتاح پارک‌سوار صفه نیز بخش […]

تاریخ انتشار: 01:09 - یکشنبه 1399/05/19
مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه
هم‌زمان با روز عید سعید غدیر خم، آیین افتتاحیه آغازبه‌کار 80 دستگاه اتوبوس جدید شهری به ارزش 2250 میلیارد ریال در ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار اصفهان و جمعی از مدیران ارشد شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. افتتاح پارک‌سوار صفه نیز بخش دیگری از این مراسم بود. در این آیین، وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، خدمت بی‌منت و پیوسته در جهت ایجاد رفاه برای مردم را جزو تکالیف ممتاز دولت و نهادهای خدمت‌گزار مانند شهرداری دانست و اظهار کرد: «تأسیس پارک سوار که ضمن ایجاد نکردن گره ترافیکی، کار تبادلی با ایستگاه‌ها را انجام می‌دهد و تزریق اتوبوس‌هایی به ناوگان اتوبوس‌رانی که رفاه مردم را تأمین می‌کنند ازجمله وظایف مدیریت شهری است که باید پیوسته به آن توجه شود.» محمد اسلامی افزود: «آنچه در وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد این است که بتوانیم کیفیت زندگی مردم را در شهرها ارتقا بدهیم. در این راستا باید با مشارکت خود مردم به کاهش پیمایش‌های غیرضروری، استفاده از وسایل حمل‌ونقل زمینی استاندارد و باکیفیت، تردد با حداقل زمان و حداکثر بهینه‌سازی در استفاده از انرژی اقدام کنیم. بر این اساس نیز افتتاح پارک‌سوار و آغاز به کار اتوبوس‌های جدیدی که باهمت شهرداری اصفهان در این شرایط سخت مهیا شده است، به‌عنوان اقدامی ارزشمند و شایسته قدردانی قلمداد می‌شود که افزایش کیفیت زندگی مردم این شهر را به دنبال دارد.» او در ادامه، استان و شهر اصفهان را پایتخت میراث گران‌بهای ایران و اسلام دانست و گفت: «وظیفه ما این است که این شهر را از حیث معماری و شهرسازی برای آیندگان توسعه دهیم و امروز این توسعه با دیدگاه‌های مدیریتی و تکرار میراث تاریخی با ارزش‌ها و فناوری‌های روز جزو الزام‌های توسعه به شمار می‌آید.» وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه سیستم مدیریت هوشمند شهری و مدیریت هوشمند شهرسازی از موارد مهمی است که در این راستا در دستور کار قرارگرفته، یادآوری کرد: «طی همین هفته، پروژه رینگ قطار شهری که پیرامون مجموعه بزرگ شهری اصفهان را از سویی تا شهرک علامه مجلسی و از سوی دیگر از فولادشهر تا اصفهان در بر می‌گیرد، دنبال خواهد شد تا بتوانیم با مشارکت همه دستگاه‌ها، برای سرمایه‌گذاری در فاز مقدماتی این پروژه که مترو بهارستان است، اقدام کنیم. تلاش ما بر این است که تا آخر سال جاری از این پروژه بهره‌برداری شود و بتوانیم آن را به متروی داخلی شهر متصل کنیم.»

اسلامی: شهرداری؛ پیشگام در خرید و بازسازی اتوبوس

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگاران از پیگیری طرح بازسازی 18 هزار دستگاه اتوبوس شهری در برنامه ششم توسعه سخن گفت و توضیح داد: «اجرای این طرح نیازمند استفاده از ظرفیت صنایع داخلی است و متأسفانه در چند سال گذشته از سوی شهرداری‌های کشور محقق نشده است و آن‌ها نتوانسته‌اند شرایط لازم برای اجرای آن را فراهم کنند. ولی با توجه به تأکید دولت و منابعی که در تبصره 18 برای اجرای این طرح پیش‌بینی ‌شده است، امسال مصوباتی برای ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری در دولت مطرح و تمهیدهایی اندیشیده شده است تا از محل یارانه صرفه‌جویی سوخت و همچنین تسهیلاتی که از تبصره 18 داده می‌شود، در راستای اجرای این طرح اقدام شود. نمونه آن نیز همین صد دستگاه اتوبوس است که تاکنون تنها شهرداری اصفهان موفق شده آن را محقق کند.» اسلامی از اجرای طرح شهرسازی ریل‌پایه به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های در دست پیگیری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: «بر اساس این طرح به دنبال این هستیم که با اتصال راه‌آهن به شبکه ریلی مترو و همچنین اتوبوس‌های درون و برون‌شهری در یک مرکز، به ایجاد مجتمع‌های تجاری‌اداری و خدمات مدیریتی اقدام کنیم. در این راستا، توانستیم سال گذشته اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای را بر اساس قانونی که در مجلس تصویب شده است، دنبال کنیم و اینک در حال رایزنی با شهرداران کلان‌شهرها هستیم.»

محله همت‌آباد اصفهان نوسازی می‌شود

اسلامی در پاسخ به اینکه برای حل معضلات محله همت‌آباد چه اقداماتی از سوی وزارت راه انجام شده است، اظهار کرد: «طبق برنامه 2700 محله در کشور در طرح احیای بافت فرسوده قرارگرفته‌اند و همت‌آباد اصفهان یکی از آن‌هاست. با الگوی موفقی که در اصفهان برای بازآفرینی شهری اجراشده، طرح همت‌آباد ماه گذشته در شورای شهر تصویب شده است. از سوی دیگر، زمینه و منابع لازم از محل تبصره 18 برای اجرای این طرح مهیاست و قرار بر این است که با همکاری مردم و کمک شهرداری، به نوسازی همت‌آباد اقدام کنیم. از مزایای این طرح، پروانه رایگان و تسهیلات بانکی با تخفیف 50 درصد است و سرانه آن و محله‌سازی و نوسازی خانه‌ها و رفع نواقص به‌صورت توأمان انجام می‌شود.» او تأکید کرد: «تعامل بین شهرداری اصفهان، استانداری اصفهان و وزارت راه در این خصوص ممتاز و در سطح مطلوبی است و دفتر تسهیلگری این بافت یکی از بهترین دفاتر است که وظیفه ارائه مشاوره و راهنمایی مردم را بر عهده دارد.»

کاهش آلاینده‌ها با بهره‌برداری از 80 دستگاه اتوبوس نو

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، در برنامه تلویزیونی «زنده‌رود» نیز حاضر شد و خطاب به تماشاگران شبکه استانی اصفهان گفت: «بر اساس تأکیدهای دولت در خصوص پیگیری اجرای قانون هوای پاک، دو اقدام به‌صورت موازی در دستور کار دولت قرار دارد: نخست، افزایش سوخت تولیدی پالایشگاه کشور و ارتقای آن از یورو دو و یورو سه به یورو چهار و همچنین اجرای مصوبه‌ای که از 30 مهرماه سال جاری به ارتقای آن به یورو 5 می‌پردازد و دیگری، تولید خودرو در کشور با الزام‌های استاندارد یورو چهار با فیلتر زدوده است.» اسلامی افزود: «دو دستاورد مهم این جریان، کاهش آلاینده‌ها و کاهش مصرف سوخت است؛ چنانکه اتوبوس‌هایی که از امروز در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند نیز میزان آلایندگی را به کمتر از یک‌پنجم کاهش می‌دهند.» به گفته او، در بخش برون‌شهری نیز در سطح کشور بیش از 340 هزار کامیون فعالیت دارند که عمده آن‌ها نیازمند نوسازی هستند و اقدام در این زمینه با استفاده از تسهیلات تبصره 18 آغاز شده است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همت شهرداری اصفهان در این خصوص تأکید کرد: «برای اولین بار یک شهرداری توانست با استفاده از فرصت تبصره 18 قانون بودجه و یارانه دولت برای تأمین اتوبوس بین‌شهری اقدام کند.»

نوروزی: توزیع عادلانه 80 دستگاه اتوبوس در 30 خط واحد

پس‌ازآن شهردار اصفهان در سخنانی، چنین روزی را یکی از روزهای پرافتخار شهر اصفهان دانست و اظهار کرد: «در چنین شرایط سخت اقتصادی توانستیم با کمک دولت، استانداری اصفهان و حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، قراردادی را برای خرید صد اتوبوس با شرکت اسکانیا تنظیم کنیم؛ آن‌هم در زمانی که هیچ اتوبوسی برای خرید در کشور موجود نبود، هیچ کارخانه‌ای اتوبوس نمی‌ساخت و نیز وجهی وجود نداشت.» قدرت اله نوروزی ادامه داد: «شهرداری اصفهان توانست برای اولین‌بار مبلغ 200 میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت برای خرید 100 دستگاه اتوبوس که به استانداردهای لازم مجهز هستند، دریافت کند تا امروز از 80 دستگاه آن بهره‌برداری ‌شود.» به گفته او، ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان درمجموع 1400 دستگاه اتوبوس دارد که 960 دستگاه قبل از شیوع بیماری کرونا در خدمت مردم بوده و اینک 750 دستگاه فعال است؛ همچنین قبل از کرونا 560 هزار مسافر در شهر اصفهان به‌وسیله اتوبوس جابه‌جا می‌شدند که امروز این تعداد به 250 هزار نفر رسیده است. شهردار اصفهان از این رویداد به‌عنوان گامی در جهت ایجاد عدالت اجتماعی نام برد و گفت: «مطمئنا خرید این اتوبوس‌ها و توزیع عادلانه آن‌ها در 30 خط واحد در نقاط مختلف شهر، شهروندان را خوشحال می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از افراد خودروهای شخصی‌شان را برای حفظ سلامت خود و جامعه و روان‌سازی ترافیک کنار گذاشته و با اتوبوس رفت‌وآمد کنند.» او همچنین با حضور در برنامه تلویزیونی زنده‌رود، برای شهروندان اصفهان توضیح داد: «سال گذشته دولت اعلام کرد که به توزیع اوراق مشارکت در حوزه حمل‌ونقل عمومی اقدام کرده است. شهرداری اصفهان توانست با همه دشواری‌هایی که از حیث اقتصادی با آن مواجه است، موفق به دریافت اوراق به میزان 200 میلیارد تومان شود.» نوروزی با اشاره به برنامه شهرداری اصفهان برای خرید اتوبوس از طریق این اوراق، ادامه داد: «با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود تحریم‌ها، هیچ کارخانه‌ای اتوبوس نداشت! اما با کارخانه‌ها مذاکره کرده و توانستیم 80 دستگاه اتوبوس از آن‌ها بخریم و سپس با چانه‌زنی از آن‌ها بخواهیم که 20 دستگاه دیگر هم برای اصفهان بسازند.» او تأکید کرد: «در آن زمان آخر قیمت هر یک از این اتوبوس‌ها یک میلیارد و 820 میلیون تومان بود که در حال حاضر به سه‌میلیارد تومان رسیده و این اقدام منجر به سرمایه‌گذاری 300 میلیاردتومانی برای حمل‌ونقل شهر اصفهان شده است.» شهردار اصفهان با بیان اینکه نیمی از بودجه شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی همچون مترو و اتوبوس‌رانی صرف می‌شود، افزود: «اخیرا نیز در حوزه راه‌اندازی تراموا واردشده‌ایم؛ همچنین همه مدیران مناطق ملزم شده‌اند که مسیری را برای دوچرخه‌سواری در منطقه‌شان ایجاد کنند تا با اتصال آن‌ها به یکدیگر یک شبکه دوچرخه‌سواری ایجاد شود.» او درباره بازسازی 700 دستگاه اتوبوس در اصفهان گفت: «سال گذشته در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دولت موضوع بازسازی اتوبوس‌ها مطرح بود که با توجه به سابقه اصفهان در این زمینه، قرار شد اصفهان به‌عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب شود. بر این اساس قراردادی مبنی بر بازسازی 700 دستگاه اتوبوس در ناوگان اصفهان منعقد شد که در حال حاضر با حمایت دولت و تخصیص بودجه بازسازی، 150 دستگاه اتوبوس در کارخانه در دست بازسازی است.»

طهرانی: تحول در ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۸۰ دستگاه اتوبوس از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری خریداری شد، اظهار کرد: «به‌رغم اینکه شرکت‌های تولیدکننده داخلی، اتوبوس نو ندارند، اما با همت مدیریت شهری اصفهان پس از تلاش شش‌ماهه اتوبوس‌های نو خریداری شد.» مرتضی طهرانی با اشاره به وعده شهرداری اصفهان مبنی بر ورود اتوبوس‌های نو به چرخه حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: «۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیای جدید، دارای مشخصات زیست‌محیطی مطلوبی است.» او با بیان اینکه این اتوبوس‌ها از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۹۸ به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری خریداری شد، افزود: «‌به‌رغم اینکه شرکت‌های تولیدکننده داخلی، اتوبوس نو ندارند، اما باهمت مدیریت شهری اصفهان پس از تلاش شش‌ماهه اتوبوس‌های نو خریداری شد.» معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان ادامه داد: «قیمت هر اتوبوس خریداری‌شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر هر یک از اتوبوس‌ها دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.» طهرانی خاطرنشان کرد: «کارخانه اسکانیا اعلام کرده اتوبوس‌های خریداری‌شده، آخرین نسل از اتوبوس‌های اروپایی است و به لحاظ کیفیت تفاوت خواهد داشت.» او با بیان اینکه شهرداری برای سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرده است تا تعداد اتوبوس‌ها را طبق برنامه افزایش دهد، اظهار کرد: «در حال حاضر با تولیدکنندگان اتوبوس مذاکراتی شده که نتایج آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.» معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: «سال گذشته ۵۰ دستگاه اتوبوس با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان بازسازی شد و در سال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی می‌شود.» طهرانی تأکید کرد: «در صورت تحقق فرایند بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها، این ناوگان متحول خواهد شد.»

زندآور: عملی شدن تعهدات شورا برای ناوگان اتوبوس‌رانی

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: «هم‌زمان با عید سعید غدیر 80 دستگاه اتوبوس مدل اسکانیا که توسط شهرداری اصفهان از کارخانه عقاب افشان سمنان خریداری‌شد به ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان تزریق شد. این اتوبوس‌ها مدل یورو چهار بوده و به فیلتر جاذب ذرات معلق و دود و دستگاه کاهنده گاز سمی اکسید نیتروژن مجهز هستند و هرکدام به قیمت حدود یک میلیارد و 820 میلیون تومان خریداری‌شده‌اند؛ درحالی‌که با توجه به افزایش چندبرابری نرخ دلار، قیمت هر دستگاه از این اتوبوس‌ها در حال حاضر حدود سه و نیم میلیارد تومان است.» امیر احمد زندآور در گفت‌وگو با اصفهان زیبا تصریح کرد: «شهرداری اصفهان با حمایت و نظارت شورای اسلامی شهر از طریق اوراق مشارکت در سال 98 توانست به تأمین منبع مالی این اتوبوس‌ها اقدام کند که این کار در راستای سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر در جهت تقویت و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان انجام شده است.» او انجام این اقدام را در حوزه بهبود کیفیت ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان عملی شاخص ارزیابی کرد و افزود: «تعداد این اتوبوس‌ها صد دستگاه است که 20 دستگاه دیگر طی دو سه ماه آینده به ناوگان اتوبوس‌رانی تزریق می‌شود.» زندآور، کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان از ده سال به 9 سال را از ثمرات چشمگیر این اقدام دانست و افزود: «از سوی دیگر شاید عمر ناوگان به زیر هشت سال هم برسد؛ چراکه در سال 98 تعداد 150 دستگاه اتوبوس فرسوده به همت شهرداری بازسازی‌شده که در کنار صد دستگاه اتوبوس نو که امسال به ناوگان تزریق می‌شود مجموعا 250 دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده و نو را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.» کاهش آلودگی هوا، بهبود کیفیت سرویس‌دهی اتوبوس‌ها و کاهش زمان انتظار از دیگر نتایج این اقدام است که رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آن‌ها تأکید کرد: «شورای اسلامی شهر در دوره پنجم برنامه‌هایی را مدنظر خود قرار داد و اینک در چهارمین سال فعالیت خود، درخصوص اجرا و نظارت بر این برنامه‌ها به‌خوبی عمل کرده است.» او از بازسازی 700 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر اصفهان به‌عنوان اقدام مؤثر دیگر در این حوزه در سال 99 سخن گفت و توضیح داد: «منبع مالی این طرح نیز از طریق اوراق مشارکت تأمین‌شده و برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس فرسوده مبلغ 280 میلیون تومان به کارخانه‌های سازنده اتوبوس پرداخت می‌شود.» به گفته او، با عقد تفاهم‌نامه مربوط به این طرح بین شهرداری اصفهان و سازمان برنامه‌وبودجه کشور، قراردادی به‌منظور بازسازی نخستین مجموعه اتوبوس‌های فرسوده و متوقف‌شده در سطح شهر که شامل 300 دستگاه هستند با کارخانه‌های سازنده اتوبوس بسته‌شده و برای بازسازی 400 دستگاه دیگر هم طی دو سه ماه آینده مناقصه‌ای برگزار خواهد شد. زندآور تأکید کرد: «بر این اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری توانستند تحولی نسبتا 100 یا 95 درصدی در شرکت اتوبوس‌رانی اصفهان ایجاد کنند.» او اضافه کرد: «در حال حاضر حدود 1700 دستگاه اتوبوس در اصفهان موجود است که 1200 دستگاه روزانه فعالیت دارند. با اجرای برنامه‌های مذکور، 950 دستگاه اتوبوس نو یا بازسازی‌شده به ناوگان اتوبوس‌رانی تزریق شده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که برنامه‌های ما برای بهبود وضعیت شرکت اتوبوس‌رانی جامه عمل پوشیده است؛ چنانکه در سال‌های گذشته این مسئله مورد غفلت واقع شده بود و اینک به آن توجه شده است.» او اقدامات انجام‌شده در این حوزه را به شهروندان شهر اصفهان تقدیم و خاطرنشان کرد: «خوشحالیم که به تعهداتمان عمل کردیم؛ همچنین قدردان حمایت مسئولان رده‌بالای کشور برای تحقق این اهداف هستیم.»

مظفر: اتوبوس‌های جدید دارای «جک مکانیکی رمپ معلولان» است

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: «اتوبوس‌های جدید دارای «جک مکانیکی رمپ معلولان” برای استفاده افراد توان‌خواه است که امیدواریم با بهره‌برداری از آن‌ها سرویس‌دهی بهتری به شهروندان انجام شود.»ایرج مظفر با اشاره به ورود ۸۰ دستگاه اتــوبــوس جــدیــد به چرخه نــاوگان اتوبوس‌رانی اظهار کرد: «در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوس‌های شهر ۱۰ سال است که با ورود اتوبوس‌های جدید به ۹,۷ می‌رسد و به میزان سه‌دهم درصد وضعیت ناوگان را بهبود می‌بخشد.» او با تأکید بر اینکه در بین شهرداری‌های کشور تنها اصفهان موفق به خرید اتوبوس‌های جدید در سال گذشته شد، افزود: «با پیگیری‌های ویژه مدیریت شهری امتیاز استفاده از اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس‌های جدید برای شهرداری دریافت شد.» سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری به‌رغم شرایط سخت اقتصادی، افزود: «در مرحله نخست ۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به مناسبت عید سعید غدیر خم وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شد و در آینده نزدیک نیز ۲۰ دستگاه اتوبوس باقی‌مانده اضافه می‌شود.» مظفر با اشاره به ویژگی‌های اتوبوس‌های خریداری‌‌شده، تصریح کرد: «این اتوبوس‌ها ازنظر امکانات رفاهی، ایمنی و سرمایشی مطلوب و متناسب با استانداردها بوده و علاوه بر سوخت یورو چهار، دارای فیلتر DPF (فیلتری برای کاهش آلایندگی) است.» او ادامه داد: «از دیگر امکانات اتوبوس‌های جدید “جک مکانیکی رمپ معلولان” برای استفاده افراد توان‌خواه است که امیدواریم با بهره‌برداری از آن‌ها سرویس‌دهی بهتری به شهروندان انجام شود.»

روحانی: توزیع ۸۰ اتوبوس تازه‌نفس در تمام خطوط شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه اظهار کرد: «۸۰ دستگاه اتوبوس جدید با هزینه‌ای افزون بر ۲۲۵ میلیارد تومان خریداری و هم‌زمان با عید غدیر وارد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر شد.» سید عباس روحانی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان با توجه به شرایط تحریم، کاهش تولید اتوبوس و تخصیص نیافتن اتوبوس یارانه‌ای از سوی دولت افزایش‌یافته است، اظهار کرد: «در حال حاضر عمر ناوگان به ۱۰ سال رسیده است.» او تصریح کرد: «به‌رغم این شرایط مدیران شهری درصدد کاهش عمر ناوگان برآمدند تا کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش‌یافته و شاهد کاهش میزان آلایندگی ناوگان در سطح شهر باشیم.» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه ادامه داد: «بر این اساس، اتوبوس‌های جدید دارای استاندارد یورو چهار خریداری‌شده در کاهش آلاینده‌ها سهم به سزایی خواهند داشت.» روحانی با بیان اینکه توزیع این اتوبوس‌ها به‌صورت خطی و کریدوری برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار کرد: «توزیع اتوبوس‌ها به‌صورت عادلانه در تمام خطوط شهر تقسیم خواهد شد.» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه تأکید کرد: «با اضافه شدن اتوبوس به خطوطی که عمر ناوگان بالاتری دارد، سعی در کاهش عمر ناوگان داریم.»

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط