او با اشاره به اینکه قالب مدیران در نهادهای مختلف بهدنبال ایجاد منابع جدید در حیطه وظایف خود هستند، تأکید کرد: «این در حالی است که مهمترین شاخصه مدیریت یک مدیر، شناسایی منابع موجود و استفاده از آنها در راستای مدیریت بهینه است؛ چنانکه انعقاد این تفاهمنامه نیز منجر به بهرهمندی بهینه از منابع موجود در استان خواهد شد.» پسازآن، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری، با بیان سخنانی پیرامون قانون نقش شهرداری در حوزه آموزش به شهروندان گفت: «در بند ششم قانون بلدیه سال 1324 هجری قمری یکی از وظایف شهرداری، آموختن معارف بلدی به مردم دانسته شده است؛ همچنین در بند هفتم به حفظ و صحت و در بند نهم به تکثیر معارف بهعنوان دیگر وظایف شهرداری تأکید میشود.»
محمد عیدی افزود: «جالب است که قانون اولیه بلدیه بهمراتب از قوانین بعدی آن کاملتر و بهتر بود؛ چنانکه جنبه خدماتی شهرداری بعدها از سایر جنبههای آن بیشتر جلوهگر شد؛ هرچند امروز تلاش میشود حوزههای فکری از سـوی مدیریت شهری دنبال و به سمت توانافزایی حرکت شود.» او توانافزایی را از وظایف مهم شهرداری در کنار وظیفه خدمترسانی ارزیابی و تأکید کرد: «نهاد شهرداری باید به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود تا در این صورت شهرداری به یک نهاد فرابخشی تبدل شده و بتواند با همهدفی و همراهی با سایر نهادها زیست شهری را توسعه دهد.» به گفته عیدی، شهرداری اصفهان در این زمینه فعالیتهای مختلفی را در محلات انجام داده و کمک کرده است تا طی تعامل با نهاد آموزشوپرورش و سایر نهادها همه این حوزهها را همجهت کرده و در این راستا گامهای مهمی بردارد. سپس رئیس کمیسیون اجتماعی و محیطزیست شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت انعقاد تفاهمنامه مذکور، بر تعاملات بینالمللی با خواهرخواندههای اصفهان برای بهرهمندی استان از ظرفیتهای آموزشی خود تأکید کرد و گفت: «قرار بر این است تا با همکاری همدلانه استانداری اصفهان، شورای شهر، مدیریت شهری و همچنین سایر نهادهای متولی امر آموزش اهداف در نظر گرفتهشده در خصوص انعقاد این تفاهمنامه، دنبال و محقق شوند.» کوروش محمدی تصریح کرد: «این تفاهمنامه هیچ بار حقوقی برای نهادها ایجاد نمیکند و در چهارچوب قراردادها در حوزه اجرایی بین نهادهای اجرایی شکل میگیرد؛ همچنین باید به یاد داشته باشیم که همه نهادها به نحوی در تحقق این امر سهم داشته و ضرورت دارد تا بااحساس وظیفه در برابر آن و شناخت وظایف خود، به تحقق آن کمک کنند.»
دیگر سخنران این نشست، مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان بود که گفت: «نهاد آموزشوپرورش از سالها قبل درصدد تحول بنیادین بوده و در این راستا تلاش کرده است تا به فنی و حرفهای اهمیت ویژهای داده و در مسیر توازن بینرشتهای گام بردارد.» محمد اعتدادی افزود: «توجه به گرایش دانشآموزان از رشتههای نظری و تجربی به سمت رشتههای فنی و کار و دانش نیز از دیگر اهداف ادارهکل آموزشوپرورش استان بوده است؛ چنانچه امضای تفاهمنامه مذکور نیز در همین راستا انجام میشود و امیدواریم بتوانیم سایر دستگاههای مرتبط، بهویژه شورا و شهرداری را در مسیر استفاده از ظرفیتهای آموزشی استان با خود همراه کنیم.»
در ادامه، معاون ادارهکل آموزش فنی و حرفهای اصفهان با اشاره به اهمیت همراهی و تعامل نهادهای مختلف استان در مسیر تبدیل ظرفیتهای آموزشی شهروندان به فرصتهایی تازه، گفت: «همه دستگاههای متولی آموزشهای مهارتی و دستگاههای منتفع از آموزشهای مهارتی به ریاست معاونت استانداری اصفهان جلسات متعددی را تشکیل داده و در این خصوص بررسیهای دقیقی را انجام دادهاند.» عباس مهدیان با بیان اینکه رئیس آموزش فنیوحرفهای کشور بر تبدیل استان اصفهان به پایتخت مهارت کشور تأکید داشته، یادآوری کرد: «ادارهکل آموزش فنی و حرفهای اصفهان تاکنون پنج تفاهمنامه را با بخشهای مختلف شهرداری منعقد کرده است که ضمن تأکید بر این اقدامات ارزشمند باید تلاش خود را بر هدفمندی این تفاهمنامهها تحت یک لوای مشترک و واحد قرار دهیم.» در پایان این نشست، حاضران در مراسم از تفاهمنامه همکاریهای بینبخشی مدیریت شهـری و دستگاههای متولی آموزشهای مهارتی استان اصفهان در راستای توسعه مهارتهای کاربردی و فرهنگ اجتماعی رونمایی کردند و مقرر شد تعاملهای مدیران شهری با آموزشوپرورش تقویت شود.