قدرتاله نوروزی تصریح کرد: دو رام جدید قطار شهری شامل ۱۰ واگن به ارزش 3 هزار میلیارد ریال به مجموعه حملونقلی اصفهان افزوده شده و با ورود رامهای جدید تعداد رامهای خط یک از ۱۲ به ۱۴ رام و درواقع از ۶۰ واگن به ۷۰ واگن افزایش پیدا کرده است. او اضافه کرد: شاید سه سال پیش وقتی اعلام کردیم کار چهارساله را چهارماهه تمام میکنیم و به این وعده عمل کردیم، برخی باور نمیکردند؛ اما اکنون این اتفاقات خوشایند رقم خورد و شهرداری برای تکمیل خط یک مترو بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد تا دسترسیها را به مترو تسهیل و به شـــهـرونـدان خـدمـترسانی کند.
سازمان شهرداریها و دهیاریها به قولهای خود عمل کنند
شهردار اصفهان گفت: مقرر شد چهار رام جدید وارد شهر شود؛ اما به دلایلی تنها دو رام به اصفهان وارد شد و شهرداری بخشی از هزینههای دو رام دیگر را پرداخت کرده است. در حال حاضر انتظار میرود سازمان شــــهـرداریها و دهــیـاریها به قولهای خود عمل کرده و آن دو هم به اصفهان داده شود؛ البته در این راستا پیگیریهای لازم انجام خواهد شد. نوروزی خاطرنشان کرد: ۱۲ ایستگاه خط دوم مترو در حال احداث است و تفاوت در کیفیت و سرعت اجرا، پرداخت دیون طلبکاران و اضافهشدن شیفتها در احداث خط دوم متروی اصفهان مشهود است که امیدواریم این ساختار در زمان اورهال و تعمیرات نیز با تمام قوا در خدمت سیستم باشد تا شاهد هیچ تأخیری در سرویسدهی به شهروندان نباشیم.
تکمیل چرخه حملونقل اصفهان با راهاندازی تراموا
به گفته شهردار اصفهان، چرخه حملونقل اصفهان با راهاندازی تراموا تکمیل میشود و ردیف بودجه موردنظر برای راهاندازی تراموا تعریف شده است و این مسیر را با سرعت ادامه میدهیم. انسجام، وحدت، هماهنگی و همدلی مسیر سخت فعالیتها را برای انجام هر کار سختی هموار میکند. نوروزی گفت:در روزهای اخیر سه هزار تن بتن در محلی که قرار است تیبیام از جبهه غربی خط دوم مترو عملیات حفاری را آغاز کند ریخته شده و در بهمن با حضور مسئولان کشوری شاهد آغاز عملیات حفاری مترو از سمت غرب به مرکز شهر خواهیم بود. او با بیان اینکه عملیات شفتبندی تیبیام جبهه غربی خط دوم مترو در حال تکمیل است، تأکید کرد: در بهمن سیستم وسیع و حجیم با کاترهد دارای قطر ۹ متر از طریق یک تونل عملیات حفاری آغاز میشود و این به معنای پیروزی بزرگ و فعالیت دو برابری در دو جبهه کاری است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نـیـویـورکتـایـــمـــــز، اصـفـهــــان را پنجاهودومین مقصد گردشگری جهان اعلام کرده است، تصریح کرد: چنین شهری که در جهان مورد اقبال قرار گرفته است، باید به ملزومات گردشگری مجهز باشد؛ مگر میشود مترو در یک جهانشهر وجود نداشته باشد. این موضوع مهمی است که شهرداری و شورای شهر بهخوبی درک کردهاند و بر این اساس به دنبال توسعه حملونقل در اصفهان هستند. شهردار اصفهان گفت: بیشک اقدامات بسیار مهم، شهرداری را در آینده با قضاوتهای صحیحی مواجه میکند و این مسیر درست باید در تمام حوزههای حملونقل تداوم پیدا کند تا این شهر تاریخی، فرهنگی و میراثی، یک شهر جهانی بهتماممعنا باشد.
بیسابقه بودن اقدامات حملونقلی اصفهان در دوره پنجم
در ادامه این آیین، رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بیسابقه بودن اقدامات حملونقلی اصفهان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات حملونقلی شهر در هیچ دورهای ایـنگونه بهطورجدی دنبال نشده و مدیریت شهری با وجود زمانبر و هزینهبر بودن پروژه مترو، در این دوره اجرای خط دوم مترو را در دستور کار قرار داده است. امیراحمد زندآور افزود: بیشک در سازمان قطار شهری و شرکت مترو تلاشهای زیادی برای تحقق اهداف حملونقلی شورا انجام شده است.
او با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای خرید و بهرهبرداری از دو رام قطار جدید در اصفهان تصریح کرد: بهرهبرداری از این مجموعه کار بسیار ارزشمند و چشمگیری بوده و شایسته است از شهرداری اصفهان برای اهتمام جدی در اجرای بیوقفه پروژههای عمرانی در شهر تشکر و قدردانی کرد. رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بخش حملونقل شهری یکی از حوزههای هزینهبر محسوب میشود. زندآور تصریح کرد: در حوزه حملونقل شهر اصفهان بهویژه مترو هزینههای سنگینی صرف میشود، بهطوریکه فعالیتهای عمرانی در یک شهر زیر شهر اجرا میشود.
فراهمشدن ظرفیت جابهجایی روزانه ۱۸۰ هزار نفر در خط یک مترو
در ادامه این آیین، مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: هر واگن روزانه سه هزار نفر را جابهجا میکند که با اضافهشدن ۱۰ واگن جدید، ۳۰ هزار نفر به ظرفیت جابهجایی مسافران در خط یک مترو اضافه میشود. این در حالی است که قبل از کرونا روزانه ۱۲۰ هزار نفر با خط یک مترو جابهجا میشدند که با اضافهشدن دو رام جدید، امکان جابهجایی ۱۸۰هزار نفر در روز وجود دارد. محمدرضا بنکدار هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه با همت مدیریت شهری، دو رام قطار جدید شامل ۱۰ واگن به ظرفیت خط یک مترو اضافه شده و تعداد رامهای این خط از ۱۲ رام به ۱۴ رام افزایش یافت. مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ارزش دو رام جدید ۳۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: در خط دوم مترو نیز در یکسال و نیم گذشته حدود ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی در بخش سازه و سیویل انجام شده است.