در این صورت هر گونه اقدام عمرانی در این املاک مسـتلزم آن اسـت که شهرداری ابتدا این املاک را خریداری و تملک کند.
اجرای پروژه بزرگ آزاد سازی و عملیات اجرایی حلقه حفاظتی
او افزود: در اجرای پروژه بزرگ آزاد سازی و عملیات اجرایی حلقه حفاظتی این منطقه ضمن احترام کامل به حق مالکیت اشخاص؛ توافقات و کسب رضایت با مالکان املاک واقع در مسیر اجرای پروژه انجام شده و بخشی از تملکها قبل از شروع اجرای پروژه مانند تملک زمینهای مربوط به کارخانه قند و… و بخش دیگر همزمان با اجرای این پروژه بزرگ در دست اقدام قرار گرفته است. مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با تأکید بر لزوم افزایش سرعت تکمیل پروژه احداث رینگ حفاظتی گفت: با بهرهبرداری از این پروژه و با برنامهریزیهای انجامشده طی ماههای آینده سرعت اجرای آن افزایش پیدا میکند و شاهد کاهش ترافیک، تردد روان و افزایش ایمنی عبورومرور وسایل نقلیه خواهیم بود.
طراحی سه رینگ ترافیکی
قاسمی اضافه کرد: در این راستا طراحی سه رینگ ترافیکی عنوان مسیرهای عبوری اصلی در شهر اصفهان شامل رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول 5,12 کیلومتر شامل خیابانهای شریان فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول 5,24 کیلومتر شامل شریانهای درجه 2 با تقاطع غیر همسطح، رینگ سوم به طول 46 کیلومتر به عنوان بیرونیترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهر شامل 12 بزرگراه درونشهری و 30 تقاطع اجرا شده و رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم به طول 78 کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و بینشهری در دستور کار قرار گرفته است و 6,7 کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه 15 قرار دارد. او ادامه داد: تملک املاک این پروژه از دلایل اصلی عدم اجرای آن در سنوات گذشته بوده که اکنون با توافقات انجامشده با مالکان به همت شهرداری منطقه ۱۵، عرصه مورد نیاز اجرای پروژه به پیمانکار مربوطه تحویل داده شد و امیدواریم به زودی این بزرگراه افتتاح شود.
آزادسازی کیلومتر 0 تا 7 حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان
مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آزادسازی کیلومتر 0 تا 7 حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان که در منطقه 15 واقع شده و در 3 فاز تقسیمبندی شده است، تصریح کرد: فاز اول آن کیلومتر 4 تا 7 با آزادسازی 170 هزار متر مربع در حال انجام عملیات اجرایی است و فاز دوم آن از کیلومتر 2,4 تا 4 با آزادسازی 80 هزار متر مربع از اوایل اسفند آغاز میشود. قاسمی اضافه کرد: امیدوارم فاز سوم از کیلومتر 6,0 تا 2,4 در سال آینده پس از آزاد سازی وارد فاز اجرا شود. هزینه آزادسازی مسیر رینگ بالغ بر 350 میلیارد تومان است.
به گفته او، یکی از چالشهای مردم و شهرداری در واگذاری املاک، عدم رضایت برخی از آنها به فروش ملک است. مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخش عمده رضایتنداشتن مردم برمیگردد به اینکه خواست مردم برای ارائه ملکی معوض با همان شرایط ملک خودشان برآورده نمیشود؛ بنابراین در اجرای طرحها گاه مالکان مجبور به واگذاری ملک خود و جابهجایی میشوند که بخشی از نارضایتی مالکان به این دلیل است.
قاسمی گفت: از سوی دیگر شهرداری درراستای کسب رضایت شهروندان و ایجاد فضاهای خدماتی یا تسهیل در موضوعات ترافیکی، ناگزیر به اجرای طرح است. او، مبلغ توافق شده برای آزادسازیها در فاز اول را حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متراژ کل عملیات آزادسازی رینگ چهارم حفاظتی طی این مدت 170،000 مترمربع بوده که خوشبختانه ۸۷ درصد آن آزادسازی و توافق شده، البته متراژ در حال توافق ۲۵۰۰۰ مترمربع و به میزان ۱۵ درصد بوده که این منطقه در حال اجرای آن است. مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در ادامه از اهالی محترم منطقه ۱۵ به خصوص شهروندان روستاهای خاتون آباد، دهنو، اندوان و گیان بابت سعه صدر و همکاری آنها تشکر و قدردانی کرد.