روز گذشته معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در اداره کل بازرسی استانداری حاضر شد و به سوالات شهروندان در حوزه شهرسازی پاسخ داد. سید احمد حسینینیا گفت: اغلب سوالات مربوط به حوزه شهرداریهای مناطق پانزدهگانه و ناژوان و در راستای مراجعات مردم و تقاضای آنها در حوزه استعلامات و صدور پروانههای ساختمانی بود که مباحثی مطرح شد و در حد توان به شهروندان پاسخ داده شد. او درباره هوشمندسازی و استفاده از بسترهای فناورانه نیز توضیحاتی داد: سامانه اصفهان نما را با همکاری بینبخشی راه اندازی کردیم. به طوری که شهروندان اصفهان در مناطق پانزدهگانه میتوانند خدماتی که در گذشته به صورت حضوری انجام میشد با استفاده از این سامانه به صورت حضوری انجام دهند. شهروندان میتوانند موضوعات مربوط به حفاری، استعلامات دفترخانه، بانک، صدور پروانه ساختمانی، سفتکاری و پایان کار را در این سامانه پیگیری کنند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهندسان ناظر و طراح در بخش تخصصی این سامانه، اقدامات حوزه خود را در خصوص ساختوساز درباره حوزه نظارتی گزارش میدهند و در این بخش سهمیه ثبت میشود. حسینی نیا گفت: برنامه ریزی برای اجرای این بستر فناورانه در حوزه هوشمندسازی علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت، هزینهها را کاهش میدهد و این موضو عها هدف اصلی ماست تا شهروندان بتوانند از منازل و محل کار خود با تلفن همراه با این سامانه ارتباط برقرار کرده و درخواستهایشان را در حوزه شهرسازی بیان کنند. او اضافه کرد: به دلیل فناورانهبودن این رویداد، گاهی گمان میشود کار کردن با این نرم افزار سخت است؛ اما اینگونه نیست؛ کار با این سامانه بسیار راحت است و ما نیز در همین راستا بخش راهنما را در این سامانه تعریف کردهایم تا شهروندان هنگام نیاز به راهنما به این بخش مراجعه کنند و از موشنگرافیهای موجود در این سامانه استفاده کنند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: زیرساختی برای پاسخگویی به شهروندان در این سامانه تعریف شده است تا هنگام برخورد با مشکلات از گزینه «از من بپرس» استفاده کنند. همکاران ما در این بخش بر خط هستند و بلافاصله از طریق چت به شهروندان پاسخ میدهند. حسینینیا، خاطرنشان کرد: موضوع ساخت طبقه مازاد از تیر امسال دچار تغییراتی شده و ضوابط آن به صورت موردی تغییر کرده و به روز شده است. در گذشته برای برخی سازهها توافقهایی صورت گرفته که اکنون دچار مشکل شده است، اگر شهرداری به شهروندان برای ساخت طبقه مازاد مجوز پایان کار داده باشد روند پیگیری این موضوع آسان تر خواهد بود.
اگر شهروندانی پروانه ساخت دارند، شهرداری مکلف است مجوز طبقه مازاد را صادر کند و هر موضوعی که با قوانین شهرسازی مغایرت نداشته باشد باید به بهترین شکل انجام شود. او گفت: تعاونیها باید روی املاکی تمرکز کنند که کاربری مسکونی داشته باشند و اگر با کاربری هماهنگ نباشد دچار ایراداتی میشود، تعاونیها نمیتوانند در قطعه زمینی که مربوط به بخش ورزش است فعالیتی را اجرا کنند وما تلاش میکنیم راهکارهایی برای برون رفت از این موضوع پیدا کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
تسهیل در انجام امور شهری با «اصفهاننما»
سامانه «اصفهاننما» که راهاندازی شد بسیاری از شهروندان توانستند اغلب کارهای مربوط به بخشهای مختلف شهرداری را به صورت الکترونیکی انجام دهند. این سامانه، خدمات شهرسازی به مردم را 24 ساعته و شبانه روزی به مردم ارائه میکند و مردم در هر ساعت از شبانه روز از طریق اینترنت میتوانند اطلاعات و راهنمایی لازم برای ثبت درخواست و پرونده خود را از طریق سامانه انجام دهند و سامانه تلفنی 137 هم 24 ساعته پاسخگوی سوالات آنهاست.
نوشته شده توسط: سیدمحمد مهدوی در در شهر | دیدگاه بسته شده