شیوع ویروس انگلیسی در خوزستان، وضعیتی بحرانی را در این استان ایجاد کرده و بیشتر شهرهای خوزستان قرمز اعلام شدهاند، آمار مبتلایان به ویروس جهشیافته کرونا در این استان به حدی بالاست که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، شهرهای خوزستان وضعیت قرمز را نیز پشت سر گذاشته و عملا شهرهایی با وضعیت سیاه محسوب میشوند. در این شرایط تیم ذوبآهن روز دوشنبه در این شرایط کرونایی، باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برود و در این وضعیت کرونا به مراتب حریف دشوارتری از جواد نکونام و شاگردانش خواهد بود. اردیبهشت امسال و زمانی که رأی به برگزاری ادامه لیگ نوزدهم گرفته شد، قوانین سختگیرانه ای تصویب شده بود و بر اساس این قوانین، بازی در شهرهایی که بر اساس رنگ بندی کرونایی، قرمز شناخته میشد، مجاز نبود و سازمان لیگ اعلام کرده بود این شهرها نمیتوانند میزبانی دیدارهای لیگ برتر را برعهده بگیرند و باید الزاما بازی در شهری با وضعیت سفید یا زرد برگزار شود. در اولین دیدار لیگ بیستم، ذوبیها در خانه میزبان تیم فولاد خوزستان بودند که تیم تحت هدایت رحمان رضایی نمایش قابل قبولی داشت، اما در نهایت به واسطه اشتباه داوری، نتیجه مساوی برای این بازی رقم خورد اما برای بازگشت شرایط تیم اصفهانی تغییر کرده است. تیم فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام همانند فصل گذشته عملکرد رضایتبخشی داشته و در پایان نیمفصل اول با 23 امتیاز در رده چهارم جدول ردهبندی جای گرفته است؛ ولی در مقابل گاندوهای اصفهانی با 11 امتیاز در رده چهاردهم ایستادهاند و فاصله قابل توجهی با تیم سیزدهم دارند. ذوبیها که مجتبی حسینی را روی نیمکت نشاندهاند، به نسبت نیمفصل اول شرایط امیدوارکنندهتری دارند و انتظار میرود با تکیه بر توان فنی و تجربه لیگی حسینی، در نیم فصل دوم از خطر سقوط رهایی پیدا کنند و به دنبال تثبیت وضعیتشان در بین تیمهای تک رقمی لیگ باشند؛ ولی حالا در اولین گام، مشکلی به نام کرونا پیش روی این تیم علم شده است. باشگاه ذوبآهن در اعتراض به برگزاری این دیدار در شهر اهواز بیانیهای صادر کرده که در آن آمده است: «گسترش افسارگسیخته ویروس کرونا در استان خوزستان بهویژه در برخی شهرهای قرمز کرونایی مانند اهواز هر روز توسط مسئولان اعلام میشود و به قول آنها زنگ خطر را به صدا درآورده و همه نگران، به روزهای آینده مینگرند، اما ظاهرا فقط تصمیمگیرندگان برای مسابقات فوتبال از همه آرامش بیشتری دارند و گوشی هم برای شنیدن این صدای زنگ ندارند. شاید هم میخواهند تیمهای فوتبال را به کمک کرونا بفرستند، شاید اینگونه وضعیت از سیاه هم سیاهتر شود. بهتر است اگر فکر کادر فنی و بازیکنان تیمها را نمیکنید، حداقل به فکر مردم شریف خوزستان باشید.
بهتر نبود در این شرایط تعطیلات نیم فصل هم در ادامه تعطیلی یک هفتهای اخیر اعمال میشد؟
در پیکهای قبلی شیوع ویروس کرونا در کشور، تیم ذوبآهن اصفهان یکی از درگیرترین تیمها با کرونا بود و امتیازات قابل توجهی را با کمک کرونا و اشتباهات داوری از دست داد. ظاهرا این بار نیز باید داستان تکرار شود، منتها با یک تفاوت؛ اینکه جان هیچ فردی هم مهم نباشد چه تیمها و چه مردم، یک تیم برای حضور در خوزستان و بازگشت با چند نفر ارتباط میگیرد؟ اتوبوس، فرودگاه، کادر پرواز، مسافران پرواز، عوامل هتل، عوامل هیئت و فدراسیون، کادر و بازیکنان تیم مقابل، اصحاب رسانه و عکاسان ورزشی، توپجمعکنها، رستوران و … تعداد زیادی نیستند. نگران نباشید.» این بیانیه به دلیل آنکه صراحت چندانی بر مخالفت باشگاه ذوبآهن بر برگزاری این مسابقه در شهر اهواز ندارد، آن طوری که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته تا اهمیت بیانیهنویسی در باشگاههای اصفهانی نمایان شود.
رسول کربکندی، سخنگوی باشگــــــاه ذوبآهن در گفت وگو با خبرگزاریها تاکید کرد که با توجه به وضعیت شهر اهواز درمورد برگزاری بازی مقابل فولاد از سازمان لیگ سؤال پرسیدهاند؛ اما جوابهای ضد و نقیض به آنها دادهاند.
آنطور که کربکندی میگویــــــد، شرایط خوزستان اصلا خوب نیست و وضعیت اهواز قرمز است و باشگاه ذوبآهن برای تعیین تکلیف نامهنگاری کرده، اما هنوز بلاتکلیف است. در نیم فصل اول نیز، در آستانه دیدار تیم ذوبآهن با شهر خودرو مشهد، اعلام شد تعداد زیادی از بازیکنان و کادر فنی ذوبآهن درگیر ویروس کرونا شدهاند و تلاش زیادی برای لغو بازی داشتند؛ اما در نهایت سازمان لیگ رأی به برگزاری مسابقه داد تا یک شکست خانگی به تیم اصفهانی تحمیل شود. حالا یک بار دیگر ذوبیها با موضوع کرونا به گونه دیگری مواجه شدهاند و انتظار میرود مسئولان باشگاه و کادر فنی، این ماجرا را مدیریت کنند تا مبادا دوباره همان داستان بازی با شهر خودرو تکرار شود.
کرونا دست از سر گاندوها بر نمیدارد
تیم ذوبآهن در آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال باید در اولین گام به مصاف تیم فولاد خوزستان برود، اما درست زمانی که تغییرات در کادر مربیگری تیم ذوبآهن و حضور سیدمجتبی حسینی روی نیمکت این تیم، امیدواریها برای شروع توأم با نتیجهگیری این تیم در نیمفصل دوم را افزایش داده، شرایط کرونایـــــــــی خوزســـــتان و قرمـــــــز معرفیشدن وضعیت شهرهای این استان جنوبی، نگرانیهایی را در اردوگاه سبزپوشان ایجاد کرده است.
نوشته شده توسط: مهری مصور در در فوتبال,ورزش | دیدگاه بسته شده