او با اشاره به اینکه درختکاری سنتی است که در دین اسلام به آن اشاره شده است، تصریح کرد: در سالهای گذشته، درختکاری در پایانهها انجام میشده است و امسال این قرعه به نام پایانه کاوه افتاد. مدیرعامل سازمان پایانههای شهرداری اصفهان با بیان اینکه کاشت درخت باعث فضایی خوب و کاهش آلودگی در هوا میشود، ادامه داد: فضای پایانهها از همه لحاظ آمادهسازی شده است و از شهروندان درخواست میکنم با ورود به پایانهها ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی از ماسک استفاده کرده و فاصلهگذاریها را رعایت کنند تا شاهد اتفاقهای ناگواری نباشیم. در ادامه این آیین، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه پایانهها یکی از نقاطی هستند که باعث آلودگی هوا میشوند، گفت: در این مکانها شاهد ترددهای بیش از حد اتوبوس و سواریها هستیم که باعث ایجاد آلودگی میشود، در همین راستا ایجاد فضای سبز در دستور کار قرار گرفت. مسعود بندهخدا افزود: پوشش فضای سبز پایانه کاوه کافی است؛ اما به نظر میرسد فضاهای خالی این مکان نیز باید پر شود. امیدوارم این پوشش به حدی برسد که جلوی آلودگیهای ناشی از تردد اتوبوسهارا بگیرد. او افزود: در حال حاضر درصددیم در حوزه حملونقل نیز برای کاشت درختان و افزایش فضای سبز اقداماتی را انجام دهیم.
برگزاری آیین کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری در پایانه کاوه
آیین کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری در پایانه کاوه با هدف بهبود وضعیت پایانهها و کاهش آلودگی هوا برگزار شد. مدیرعامل سازمان پایانههای شهرداری اصفهان در این آیین گفت: به مناسبت هفته درختکاری و آماده شدن برای ایام نوروز و به دلیل ورود مسافران به پایانهها درصدد برآمدیم این فضا را بهبود بخشیم تا افرادی که در این مکان حاضر میشوند از محیط پایانهها به خوبی استفاده کنند. عباس محبوبی اظهار کرد: سالی با خاطرات تلخ و شیرین را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با فضاهای ایجادشده در پایانهها بتوانیم به بهترین شکل در شهر گنبدهای فیروزهای میزبانی خوبی برای مسافران نوروزی باشیم.
نوشته شده توسط: اصفهان زیبا در در شهر | دیدگاه بسته شده