کاشت «سرو سلامتی» به یاد شهدای سلامت

آیین کاشت نهال به یاد شهدای سـلامـت با نام «سـرو سـلامـتــی» با حضور طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به عنوان مهمان ویژه و برخی از مسئولان شهری برگزار و 13 نهال به یاد 13 شهید مدافع سلامت در بخشی از باغ بانوان پردیس کاشته شد. در این آیین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه با بیان اینکه تقدیر از شهدای مدافع سلامت امری لازم و ضروری است، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تنها توجه و تمرکز ما روی امینت کشور بود؛ اما شیوع این بیماری سبب شد که به سلامتی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم و قدردان سلامتی خود باشیم.

طاهره چنگیز با بیان اینکه باید برنامه‌هایی با عنوان سلامت در شهر برگزار شود، افزود: در این مدت شاهد توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده‌ایم که همین تغییرات باعث شد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش پیدا کند و در همین راستا از نمایندگان مربوط تشکر می‌کنم.
او افزود: شهرداری اصفهان در مقایسه با دیگر شهرداری‌ها اقدامات بسیار خوبی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا انجام داده و این نهاد باز هم برای حضور در صحنه‌ها توانمند است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هنوز موقعیت‌های بیشتری برای ارتقای وضعیت پیشگیری از ویروس کرونا داریم. شهروندان اصفهانی به هوشمندی شناخته می‌شوند و در همین راستا امیدوارم با این هوش و همدلی شاهد موج چهارم کووید 19 نباشیم. چنگیز خاطرنشان کرد: ما باید ابتدا از خود و سپس از اطرافیانمان مراقبت کنیم تا سرعت شیوع این بیماری کم شود و شهر نیز ایمن و سلامت باقی بماند. او گفت: زدن ماسک، اولین اقدام برای جلوگیری از این ویروس است تا اگر فردی به این بیماری مبتلا بود از شیوع آن جلوگیری شود. همچنین فاصله اجتماعی یکی دیگر از اقداماتی است که برای کاهش شیوع این بیماری باید انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از فضای سبز باعث می‌شود هوای شهر پاک باقی بماند، بیان کرد: می‌توانیم با کاشتن درختان در فضای سبز از هوای پاک لذت ببریم. چنگیز با بیان اینکه در ایام نوروز باید دیدوبازدید را کاهش دهیم، اظهار کرد: باید بیشتر مراقبت کنیم تا جلوی رشد این بیماری گرفته شود. از شهروندان و هم‌استانی‌ها تقاضا می‌کنم تا جایی که ممکن است سفر نکنند تا موج دیگری از شیوع ویروس را در شهر و کشور شاهد نباشیم؛ زیرا اتفاق‌های بدی خواهد افتاد و در بیمارستان‌ها قطعا شاهد ازدحام خواهیم شد. امیدوارم در کشور شاهد سلامتی و شادی مردم باشیم و با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا بتوانیم از اقدامات آن‌ها تشکر کنیم.

تلاش شهرداری برای سلامت مردم

در ادامه این آیین مدیر منطقه13 شهرداری اصفهان گفت: از همه افرادی که در این برنامه حاضر شدند تا این اقدام با شکوه را رقم بزنیم، تشکر می‌کنم. اکنون 13 نهال برای 13 شهید مدافع سلامت کاشته می‌شود. محمد شرفا افزود: یک‌سال است که مدافعان سلامت در حوزه بهداشت درگیر بیماری کرونا هستند و شبانه‌روز برای نجات جان مردم تلاش می‌کنند و شهرداری نیز تلاش کرده تا در کنار این افراد کمک‌های لازم را انجام دهد تا نگرانی‌های مردم کاهش پیدا کند. از سوی شهروندان منطقه13 و شهرداری اصفهان از افرادی که در این مدت برای سلامت مردم تلاش کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود.

 کاهش شیوع کرونا با دیدوبازدید مجازی

در ادامه این آیین، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: امیدوارم سال آینده همه واکسیناسیون عمومی شوند تا دیگر ماسک نزنیم و با آرامش به زندگی ادامه دهیم. عباسعلی جوادی ادامه داد: مقرر شد برای قدردانی و یادبود از کارکنان مجموعه‌های پزشکی که برای سلامتی مردم کشور و شهر جان فدا کردند یک درخت بکاریم. به همین منظور آیینی هم در آرامستان باغ رضوان برگزار شد تا ارادت خود را به مدافعان سلامت نشان دهیم. او خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه شهرداری، کارکنان علوم پزشکی و شهروندان دیگر شاهـد این بیماری نباشند، در حال حـاضـر هم در اصفهان، مرگ‌ومیر کاهش پیدا کرده که نشانگر اقدامات خوب مدیریت شهـری در این زمـیـنـه است. رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری خدمات خوبی در این راستا انجام داده است، بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و بهداشتی موجود، اقدامات بسیار چشمگیری در این زمینه انجام شده است.
جوادی خـاطـرنـشـان کـرد: روزانه به طور متوسط بین ۱۷ تا ۲۵ نفر در اصفهان فوت می‌کردند که با افزایش شیوع این بیماری این تعداد به ۵۰ نفر در روز رسید؛ اما اکنون وضعیت بهتر شده که امیدوارم با رعایت مردم و دیدوبازدیدهای مجازی شاهد موج چهار این بیماری نباشیم تا شهروندان ایام عید را به خوبی سپری کنند.