از وضعیت تمرینات چه خبر؟
تا قبل از قرمزشدن شرایط کرونایی، تمرینات متعادلی را سپری میکردیم؛ اما با ورود موج چهارم کرونا، دچار دردسر شدهایم. خوشبختانه با مساعدت آقای زیبایی، معاون اداره کل ورزش و جوانان، پیست انقلاب برای تمرینات در اختیار ماست، اما به دلیل تعطیلی پایگاه قهرمانی و سالنهای ورزشی با مشکل بدنسازی مواجه هستیم.
انتخاب مهدی رحیمی بهعنوان مربی با نظر شما بود یا انتخاب کمیته ملی پاراالمپیک؟
با نظر خودم آقای رحیمی انتخاب شد، زیرا در رشته چهارصد متر ملیپوش بوده و میتوانم از تجربه او بهره بگیرم. خدا را شکر از نظر مربی و تمرین وضعیت خوب است و برای مسابقات انتخابی تیم ملی دوومیدانی که بعد از ماه مبارک رمضان برگزار میشود، آماده میشوم.
سهمیه پاراالمپیکی شما قطعی اســـت یـــا بــــســـتـــگی بــه رکـــورد بـــهدســـتآمـــده در انـــتـــخــابـــی دارد؟
من در مسابقات جهانی در رنکینگ چهارمی جای گرفتم که کسب سهمیه محسوب میشود. در مسابقات دوومیدانی باشگاههای کشور نیز ورودی لازم را ثبت کردم و به تیم ملی دعوت شدم اما با توجه به اینکه سیاست کمیته ملی پاراالمپیک، اعزام ورزشکاران شانس مدال به پاراالمپیک است، باید حتما به ورودی تعیین شده دست پیدا کنم.
تأخیر یکساله پاراالمپیک به سود شما شد یا ضرر؟
به ضررم شد زیرا در یک سال اخیر دو رقیب جدید از کشورهای الجزایر و مراکش پیدا کردهام که رکوردهای خوبی به ثبت رساندهاند. من رکورد 49 و 15 را به طور رسمی ثبت کردم اما با توجه به رقبای جدید، باید به ورودی 48 و 47 برسم و مطمئن هستم که میرسم، زیرا تمرین زیادی برای رسیدن به این هدف انجام دادهام. اگر پاراالمپیک به تأخیر نیفتاده بود، من شانس کسب مدال نقره این رقابتها را داشتم، اما حالا سروکله رقبای جدیدی پیدا شده است، ضمن اینکه به دلیل شرایط کرونایی، تمریناتم منظم نبود. من احتیاج داشتم در فصل بدنسازی به باشگاه بروم؛ اما سالنها بسته بود. استرس کرونا و ابتلا به این بیماری و عقب افتادن از تمرینات را هم به طور مداوم داشتم که از لحاظ روانی به من آسیب وارد کرده بود. البته یک موضوع مهمتر هم وجود دارد… .
چه موضوعی؟
یک سال و نیم است که من باید هی رکورد بزنم، چند ماه مانده به شروع پاراالمپیک هنوز استرس انتخاب دارم و نمیدانم به طور قطعی در ترکیب تیم اعزامی هستم یا نه، در صورتی که اگر تکلیف اعزام مرا مشخص کرده بودند، تمام تمرکزم را بر روی تمرین و آمادهسازی میگذاشتم، مثل حسن تفتیان که یک سال است فقط برای المپیک تمرین میکند. دکتری که اخیرا به او مراجعه کرده بودم، میگفت از بس از بدنت کار کشیدهای، فرسوده شده و باید ریکاوری کنی.
قرارداد با همدان کماکــــــان پابرجاست؟
بله، خوشبختانه یا متأسفانه طبق قراردادی که با همدان بستهام، برای این استان در پاراالمپیک تلاش میکنم. اخیرا جلسهای با معاون اداره کل ورزش و جوانان داشتم و اگر با شرایط من کنار بیایند و زیرساختها فراهم شود، برای بازیهای آسیایی برای اصفهان مسابقه بدهم. من یک اصفهانی هستم و به دلیل مشکلی که با مسئولان سابق هیئت کمبینایان و نابینایان پیدا کرده بودم، به همدان رفتم. البته مدالگرفتن در پاراالمپیک یک موضوع ملی است و خوشحالم که مسئولان ورزشی استان با درک این موضوع، برای تمرین در پیست انقلاب با من همکاری کردند.
شرایط پیست تمرینی انقلاب برای تمرین مناسب است؟
متأسفانه اصفهان تنها یک پیست استاندارد دارد که برای استانی با موقعیت اصفهان اصلا خوب نیست. در فصل زمستان که تارتان پیست انقلاب را میخواستند نصب کنند، متخصصی که آنجا بود، میگفت الان فصل نصب تارتان نیست و چسب را با شعله آتش گرم میکردند، حالا بعد از چند ماه تارتان خراب شده است. مسئولان بیشتر وعده میدهند و صدای ما هم به کسی نمیرسد.