از خصوصیتهای حکمروایی خوب که در مدیریت شهری مدرن مطرح است، این است که بههرنحوی در لایحههای مختــلف شهـــری مانــنـد لایحــههــای اطلاعات، اقدامات و نظارت شفافیت برقرار باشد. اعضای شورای اسلامی شهر طرحی را تصویب کردند که پس از سهماه کارشناسی، به مرحله عمل درآمد. از شعارهای اولیه همکاران در انتخابات شورای اسلامی شهر این بود که برقراری طرح شفافیت، مبارزه با فساد اداری و سلامت اداری مدنظر باشد. در این طرح، یکی از مباحث مربوط به سامانه سوتزنی بود. قبل از تقدیم طرح شفافیت، این سامانه با تلاش همکاران شورای اسلامی شهر اصفهان راهاندازی شده است.تلفن و اطلاعرسانی در سامانه سوتزنی، ثبت سیستم و امنیت آن حفظ میشود. تنها تلفن شهروند در این سامانه برای پیگیریهای احتمالی بعدی در اختیار است و شهروند هیچ مشکل دیگری نخواهد داشت. با این روش، شهروندان میتوانند در سریعترین زمان ممکن اطلاعات خود را به شورای اسلامی شهر و مقامات مسئول برسانند. این سامانه بهگونهای طراحیشده است که اگر فردی به آن در سایت شهرداری و شورای اسلامی شهر مراجعه کرد، بهراحتی بتواند گزارش را تایپ کند و پیوستهای تصویر، صدا و فیلم را بارگذاریکرده و آن را ارسال کند.در روزهای اخیر شهردار اصفهان از معرفی سامانه سوتزنی به شهروندان با هدف ارتقای سلامت اداری در شهرداری اصفهان خبر داد.علی قاسمزاده با بیان اینکه در آستانهتحول در حوزه اطــلاعرسانی و ایجاد تعامل پویاتر بین شهرداری و مردم هستیم، اظهار کرد: سامانه سوتزنی را در سطح شهر و رسانهها به شهروندان معرفی خواهیم کرد تا شهروندان هرکجا نارسایی و خطایی از کارکنان شهرداری مشاهده کردند، در اسرع وقت از مسیر سامانه سوتزنی، شهرداری و دستگاههای نظارتی را در جریان موضوع قرار دهند.او تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد خطایی در سیستم شهرداری برای خدمترسانی به مردم نباشیم. شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز برای اعلام کاستیهای شهر از سوی شهروندان همچنان بر قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: سامانه سوتزنی برای برخورد با تخلفات اداری در حوزه شهرسازی، کنترل و نظارت و دیگر ابعاد شهرداری طراحی شده است؛ زیرا امکان دارد با توجه به گستردگی خــانواده شهـــرداری، تخلفــی از دیـــد ناظران در بازرسی و حراست پنهان بماند که در این هنگام، شهروندان میتوانند با اطلاعرسانی سریع، به افزایش سلامت اداری شهرداری کمک کنند. او ادامه داد: ورود شهروندان به سامانه سوتزنی از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به نشانی isfahan.ir امکانپذیر است و البته بهزودی در تبلیغات مربوط به آن، شماره تلفنی نیز برای سهولت دسترسی مردم اعلام خواهد شد. قاسمزاده گفت: کارکنان شهرداری بسیار خدوم و پرتلاش هستند، اما گاهی امکان دارد در مواردی خطایی رخ دهد و در آنجا مردم باید با انعکاس سریع موارد تخلف، کمک کنند تا سیستم شهرداری امن و مصون باقی بماند. او افزود: پس از سامانه سوتزنی، سامانه شفافیت را به شهروندان معرفی خواهیم کرد که از طریق آن، افرادی که علاقهمند هستند جزئیات بیشتری از فرایندهای شهرداری اعم از اداری، پیمانی و مالی بدانند، میتوانند به این سامانه مراجعه کنند و در جریان فعالیتهای شهرداری در ابعاد مختلف قرار بگیرند.به گفته شهردار اصفهان، شهروندان از طریق سامانه شفافیت با دریافت اطلاعات و دادهها، امکان مشارکت فکری پیدا میکنند و میتوانند نظارت دقیقتری بر کار شهرداری داشته باشند و شهرداری را در انتخاب و تصمیمگیری بهتر یاری کنند.
معرفی سامانه سوتزنی به شهروندان
سامانه سوتزنی از جنس برخورد با تخلفات اداری در حوزه شهرسازی، کنترل و نظارت و تمام ابعاد شهرداری است؛ زیرا امکان دارد با توجه به گستردگی خانواده شهرداری، تخلفی از دید ناظران در بازرسی و حراست پنهان بماند؛ بنابراین شهروندان میتوانند به افزایش سلامت اداری شهرداری کمک کنند. سامانه سوتزنی یک کانال ارتباطی امن و صریح است تا اگر شهروندان در مناطق و سازمانها با هرگونه سوءجریان، فساد اداری و موضوعهایی که مطلوب هیچیک از آنها نیست مواجه شدند، بهآسانی بتوانند با یک تلفن موارد را گزارش دهند.
نوشته شده توسط: اصفهان زیبا در در شهر | دیدگاه بسته شده