بیشتر از شما نگران سپاهان هستیم!

پس از استعفای محرم نویدکیا و نگرانی‌هایی که هواداران در خصوص تیمشان برای فصل نقل و انتقالات داشتند، محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان ساعاتی بعد مقابل دوربین روابط عمومی سپاهان قرار گرفت و با توضیحی ده دقیقه‌ای به هواداران تیم اطمینان داد که کارها مطابق برنامه‌ریزی در حال انجام است و نباید نگران موضوع‌های خاصی نظیر جدایی نویدکیا و برخی بازیکنان تیم بود.توضیحات محمدرضا ساکت درباره شرایط سپاهان را در ادامه می‌خوانید

مفاد اطلاعیه باشگاه سپاهان تهیه و تدوین شد و تمام آن چیزی که در روند یک‌و‌نیم سال اخیر اتفاق افتاد، به خوبی تبیین شده است. باشگاه و مجموعه مدیریت باشگاه و شرکت فولاد مبارکه در تلاش است که ورزش در باشگاه سپاهان برای پر کردن اوقات فراغت، افزایش شادی و نشاط جامعه، مبارزه با ناهنجاری‌های اخلاقی، استعدادیابی، پرورش استعدادها، قدرتمندی تیم‌های ورزشی و معرفی بازیکنان به تیم ملی را به عنوان رسالت ورزشی دنبال کند. این نوعی سیاست‌گذاری‌ است که توسط مجموعه مدیریت باشگاه و شرکت فولاد مبارکه طراحی شده و به عنوان یک اصل قرار دارد.
زحمات طاقت‌ فرسای نویدکیا  آن چیزی بود که دیده‌ایم 
از یک‌و‌نیم سال گذشته برنامه بلندمدتی سازماندهی شد و قرارداد سه ساله با آقای نویدکیا منعقد و طی این دو سال نیز با تمام وجود مجموعه شرکت و باشگاه سپاهان حمایت‌کننده باشگاه و از جمله در بخش فوتبال آقای محرم نویدکیا بودند. به هر حال زحمات طاقت‌فرسای ایشان و مجموعه تیم فوتبال آنچه بود رخ داد و توانستند مقام‌های نایب‌قهرمانی و سوم را برای سپاهان ثبت کنند.
 
می‌خواستیم مسیر با نویدکیا ادامه پیدا کند
هر چند شایستگی‌های تیم بسیار بیشتر بود وکیفیت و عملکرد فنی مورد وثوق همگان بود، با توجه به اهمیت سال سوم که از قبل هم سیاست هیئت مدیره باشگاه و مجموعه مدیریت شرکت سپاهان بر این بود که مسیر با نویدکیا ادامه پیدا کند. این موضوع را هم به صورت رسمی اعلام کردیم.
آقای نویدکیا اعلام کردند امکان ادامه همکاری ندارند
به هر حال آقای نویدکیا با اعلام مشکلات شخصی خودشان و همچنین نگرانی از عدم امکان کمک به تیم و همین‌طور دغدغه و نگرانی هواداران اعلام کردند که امکان ادامه کار را ندارند. شاهد هستید در مراحل قبلی در این ارتباط تلاش شد که ایشان همراه مجموعه باشند. این‌بار هم این تلاش صورت گرفت؛ ولی به دلیل مشکلات شخصی و  فردی‌ای که اعلام کردند، عملا اعلام کردند که امکان ادامه کار برایشان وجود ندارد.
نباید در گرداب‌ رسانه‌ای غرق شوند
 اول اینکه باید مراتب تقدیر و تشکرمان را از ایشان و همه تلاشگران تیم داشته باشیم. هیئت‌مدیره بررسی‌های لازم را آغاز کرده است. طبیعی است به محض اینکه چنین اتفاقی می‌افتد، تحلیل‌ها، خبرسازی‌ها، شایعه‎‌ها، نکات ریز و درشت، مثبت و منفی مطرح می‌شود و ممکن است دغدغه‌‎ای را برای جمعی از عزیزان فراهم کند؛ اما توصیه ما به هواداران سپاهان، مجموعه باشگاه و تمام آن کسانی که دغدغه ورزش استان را دارند، نباید در گرداب‌ رسانه‌ای که تولید، تغذیه و توزیع می‌شود در سطح فضای مجازی و دیگر رسانه ها غرق شوند.
مسیر سه ساله متوقف شد، اما …
هفته گذشته دکتر طیب‌نیا اعلام کرد حمایت‌های همه‌جانبه از فعالیت‌های باشگاه در رشته‌های مختلف، به‌ویژه فوتبال را دارند و در این راه هم تأکید داشت و هم مرتب حمایت ها را ادامه خواهد داد. بر این اساس هیئت‌مدیره در مسیر بررسی است. این مسئله در چارچوب اصول ورزش و فوتبال همیشه اتفاق خواهد افتاد. براساس برنامه سه‌ساله‌ای که داشتیم، با تصمیم سرمربی محترم این مسیر در اینجا متوقف شد. طبیعی است که برای ادامه کار برنامه‌ریزی، بررسی و اقدامات کارشناسی در حال انجام است و دغدغه همه عزیزان را درک می کنیم.
 سپاهان در امواج پرتلاطم نقل‌و‌انتقالات غرق نمی‌شود
درباره بازیکن هم لیست‌ها مشخص و در ارتباط با بازیکنان اقدامات لازم شروع شده است. هر چند در فصل نقل و انتقالات به دلیل تمایلات،  علاقه‌مندی‌ها و پیشنهادات مختلف ممکن است عزیزی هم از باشگاه جدا شود؛ ولی آنچه مسلم است باشگاه سپاهان یک باشگاه سازمان یافته ای است که توانسته اقدامات، رفتارهای اداری مالی  و رفتارهای فنی و ورزشی‎‌اش را در چارچوب فنی پیش ببرد. باشگاه سپاهان به هیچ‌وجه در امواج پرتلاطمی که بعضا در ایام نقل و انتقالات اتفاق می‌افتد، غرق نمی‌شود و براساس اندیشه‌ای روشن پیش می‌رود. الان هم تمرکز بر این است که در اسرع وقت مربی و جایگزین خودش را انتخاب کند.
دستور اول پیش‌بینی و انتخاب مربی است 
بدون شک همان‌طور که در اطلاعیه اعلام شده آقای نویدکیا به عنوان یک سپاهانی وفادار کماکان قلبش برای سپاهان می تپد و در شرایط مناسب نیز از ظرفیت‌ها و مشاوره‌های ایشان استفاده خواهد شد؛ اما در این مقطع باید خودمان را برای لیگ آینده آماده کنیم. طبیعتا دستور کار اول ما پیش‌بینی و انتخاب مربی است که در حال اتفاق افتادن است.دوستان هم جست‌وجوگر این نباشند که چه کسانی در لیست ما هستند. از کجا هستند. خیلی از منابع ممکن است خبرسازی جور و واجوری بکنند. من تأکید می‌کنم و همین‌طور که در اطلاعیه هم اعلام شد، خبرهای موثق از طریق رسانه های رسمی باشگاه سپاهان به اطلاع شما خواهد رسید.از دغدغه‌های همه شما سپاسگزاریم و یادآوری می کنیم که این دغدغه‌ها، به‌مراتب افزون‌تر و بیشتر در حوزه هیئت‌مدیره باشگاه و حتی مسئولان ارشد فولادمبارکه است. این عزیزان از جمله آقای دکتر طیب‌نیا با نگاه توسعه‌گرا در این راستا تأکید خودشان را برای حضور قدرتمند سپاهان در عرصه‌های مختلف از جمله فوتبال تدوین، تبیین و ابلاغ کردند. از شما سپاسگزارم و ان شالله خبرهای دقیق را به موقع به خدمت شما خواهیم رساند. 
فوتبال بی رحم اصفهان
فوتبال اصفهان بی‌رحم است؛ چه بخواهیم،چه نخواهیم باید این واقعیت تلخ را بپذیریم. تیم های اصفهانی میزبان خوبی برای مربیان بومی این شهر نیستند. محرم نویدکیا تنها مربی اصفهانی لیگ بیست‌و‌یکم بود و حالا برای لیگ بیست‌و‌دوم همین تک‌مربی هم از قطار لیگ پیاده شد تا دست مربیان فوتبال نصف‌جهان از نیمکت های لیگ برتری کوتاه بماند. در سال های شروع لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران موسوم به لیگ حرفه ای، مربیان اصفهانی پرتعدادی چون محمود یاوری، بهرام عاطف، رسول کربکندی و بعدها منصور ابراهیم‌زاده هدایت یکی از نمایندگان استان و تیم های دیگر را برعهده داشتند؛ اما از میانه های لیگ، این مربیان به مرور از چرخه خارج شدند و تا سال ها فوتبال اصفهان در کادر فنی تیم‌های لیگ برتری سهمی نداشت تا اینکه محرم نویدکیا به‌عنوان سرمربی تیم سپاهان انتخاب شد.انتخاب نویدکیا از آن جهت حائز اهمیت بود که او در مقام کاپیتان بیشترین افتخارات ممکن را با تیم سپاهان در عرصه باشگاهی کسب کرده بود و هواداران موافق حضور او روی نیکمت بودند؛ اما حتی خوش‌بین ترین آن‌ها نیز نگرانی داشت: سابقه‌نداشتن سرمربی جدید.نویدکیا در شرایطی هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفته بود که به جز چند بازی در تیم سپاهان، سابقه مستقل سرمربیگری یا مربیگری در هیچ سطحی را نداشت و همان هوادارانی که در آخرین بازی های لیگ در دوره مسئولیت امیر قلعه نویی، یک‌صدا نام محرم را فریاد می زدند، از او انتظار قهرمانی داشتند.سپاهان و نویدکیا در اولین فصل تجربه سرمربیگری او عملکرد به نسبت مقبولی داشتند و نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی رضایت هواداران را جلب کرد؛ اما برای دومین سال چیزی کمتر از قهرمانی، هواداران را راضی نمی کرد؛ آن هم با تیمی پر از ستارگان نامدار که ارقام ضد و متناقضی در خصوص رقم قرارداد آن‌ها مطرح بود و وقتی شایعه شده بود برای رضایت‌نامه شهریار مغانلو، چند ده میلیارد هزینه شده، مگر هوادار و رسانه و فلان مسئول و بهمان فرد بانفوذ می توانستند رتبه سومی سپاهان را بپذیرند؟!نویدکیا در حالی رفت که خیلی از همان هوادارانی که به خاطر آمدنش روی پا بند نبودند، موافق رفتنش بودند و اعتقاد داشتند تیمشان برای قهرمانی مربی بزرگ‌تر ی می خواهد؛ یعنی یک بار دیگر ردپای یک مربی غیر بومی روی نیمکت سپاهان.موفقیت نویدکیا و استمرار فعالیت او بر روی نیمکت تیم سپاهان می توانست مسیر ورود دیگر مربیان اصفهانی بر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری و لیگ‌های پایین تر را تسهیل کند؛ اما حالا در بهترین حالت محرم، آلترناتیو همیشگی مربیانی است که هدایت تیم سپاهان را برعهده می‌گیرند. فوتبال اصفهان بی‌رحم است؛ چه بخواهیم ، چه نخواهیم باید این واقعیت تلخ را بپذیریم…