سازمان لیگ فوتبال در تلاش است زمینه حضور بانوان در دیگر استادیومهای کشور را نیز فراهم کند. آنطور که سهیل مهدی، رئیس کمیتــه مسابقــات ســازمان لیگ گفته، استادیومهای شهدای فولاد، نقشجهان، فولادشهر، گلگهر سیرجان و امام رضا(ع) نیز شرایط میزبانی از بانوان را دارند و با فراهمشدن زیرساختهای لازم در این شهرها هم امکان حضور بانوان در استادیوم مهیا خواهد شد. زمانی که بحث حضور بانوان درورزشگاه مطرح میشود، صرف آمادهشدن بستر در ورزشگاه ودریــافت مجــوزهــای بــالادستــی بهنظــر میآید؛ اما به موضوعات مهمتری هم بــاید تــوجــه کــرد کـــه ورزشگــــاههـــای نقشجهان و فولادشهر بهعنوان ورزشگاه خــانگــی تیــمهــای اصفهــانــی اهمیــت بیشتری پیدا میکند. اولین موضوع مهم پـذیـرش حضـور بـانـوان در ورزشگــاه و خارجشدن انحصار آن از اختیار آقایان است و باید این فرهنگ در بین هواداران هر دو تیم سپاهان و ذوبآهن بهوجود بیاید. آنچه باید پذیرفت، این است که محیط ورزشگـاههای ما چنـدان سالـم نیست و علاوه بر معضلاتی چون استعمال سیگار و موادمخدر، الفاظی خطاب به تیم حریف و اشتباهات داوری به کار برده میشود که شنیدن این الفاظ در شأن بانوان نیست و خانوادهها نمیتوانند بپذیرند دخترانشان در چنین محیطی حضور داشته باشند.از سوی دیگر، بحث تردد بانوان به ورزشگاههای نقش جهان و فولادشهر نیز بحث مهمی است که باید توسط متولیان تمام جوانب آن موردبررسی قرار بگیرد و مقدمات فراهم شود؛ زیرا در بحث تردد هواداران به ورزشگاهها، راههای دسترسی به دو استادیوم خانگی تیمهای اصفهانی بهویژه نقشجهان، با مشکلاتی مواجه است که دردسرهایی را برای آقایان هوادار به همراه داشته که این موضوع برای بانوان اهمیت بیشتری خواهد داشت.زمانبندی دیدارهای لیگ برتری در این مقطع از سال و برگزاری مسابقات لیگ در ساعات 20 و 21، دغدغه دیگری است که باید رفع شود؛ زیرا به فرض برگزاری بازی در ساعت 20، ساعت 22 مسابقه به اتمام خواهد رسید و با احتساب زمان خروج از ورزشگاه، بازگشت بانوان به منازل خود به ساعات پایانی شب موکول میشود و ضروری است مدیران دوباشگاه اصفهانی برای سهولت رفتوآمد بانوان اقــداماتی را انجــام بــدهنــد؛ زیــرا اگــر خـانـوادههــا خیــالشــان بــابــت حضــور و راحتــی در رفــتوآمــد دختــرانشــان بــه ورزشگاه راحت نشود، تمایلی به حضور آنها ندارند؛ البته بدیهی است حضور خانوادگی در ورزشگاه اتفاق ایدئالی است و امیدوار هستیم فرهنگ سازی در این زمینه با قوت بیشتری دنبال شود.
گریزی بر حضور بانوان در ورزشگاهها
پس از آنکه در دیدار تیمهای استقلال و مس کرمان برای اولین بار بلیتفروشی شد، 500 نفر از بانوان علاقهمند راهی ورزشگاه آزادی شدند.
نوشته شده توسط: مهری مصور در در فوتبال,ورزش | دیدگاه بسته شده