در این مسیر سوار اتوبوس تندرو، اتوبوس خطی، تاکسی خطی و تاکسی گردشی شدیم. «اصرو» سامانه هوشمند در رابطه با زمان رسیدن اتوبوسها، مبلغ بلیت و تخمین زمان سفر است که در یکی از رونماییهای چند هفته اخیر مدیریت شهری آغازبهکار کرد. در این روز در چند مرحله برنامه موبایلی و نمایشگرهای آن را کنترل کردیم. «اصرو» ظاهرا دقیق و با حداقل اشکالات و به نظر کاربردی است که کمک زیادی به برنامهریزی سفرهای درونشهری میکند. «اصرو» به یک سامانه برخط در اتوبوسها و نمایشگرها در 50 ایستگاه متصل است. برخی از نمایشگرها به دلیل قطع و وصل برق بعضا از دسترس خارج شده بود که در تماس با معاون حملونقل شهردار پیشنهادهایی برای کنترل روزانه این نمایشگرها ارائه و مقرر شد بهصورت روزانه در مدار بودن نمایشگرها هم کنترل شود. در این روز با سرفاصله شش تا هفت دقیقه سوار اتوبوس شدیم. امیدوارم با تزریق حدود 350 اتوبوس جدید و بازسازیشده باوجود ازدحام اول مهرماه، در سرفاصلهها همچنان نزدیک به استانداردها بمانیم. در مسیر متأسفانه به خاطر عدم رعایت کرایه مصوب، یک گزارش تخلف به سامانه پیامکی و تلفنی بازرس سازمان نظارت بر تاکسیرانی ارسال کردم. تا رسیدنم به مقصد، پاسخ گزارش پیامکی آمد و گزارش پیگیری شده بود. در ادامه هم با یکی از رانندگان تاکسی گپ زدم و نکتههایی درباره کرایهها، تاکسیهای خطی، رفتار شرکتهای تاکسیرانی و سهمیههای اختصاصی سوخت مطرح شد. بخشی از موضوعهای مطرحشده را با رئیس سازمان نظارت بر تاکسیرانی در میان گذاشتم و مابقی را در هیئتمدیره مطرح خواهم کرد.در جلسه اخیر هیئتمدیره هم مفصل درباره اقدامات مربوط به سرویس مدارس بحث شد. امیدواریم با کمک سایر دستگاهها یک اول مهر متفاوت پساکرونایی داشته باشیم. حال هوای اصفهان از هماکنون خوب نیست. در همین راستا، گفتوگویی با مدیرکل روابطعمومی شهرداری داشتم تا با مشوقها و تبلیغات جدی تلاش کنیم مصرف مردم در حملونقل عمومی را به روزهای قبل از کرونا برگردانیم. استفاده از حملونقل عمومی قطعا هنوز چالشهایی دارد و کیفیت و کمیت خدمات ارائهشده هنوز در حد ایدئال نیست. مخاطرههایی که بخشی از آن در افتتاح خط جدید تندرو بهصورت نمادین در اتوبوس حامل مدیران به تصویر کشیده شد؛ اما با همه این موضوعهابه خاطر اصفهان خودمان هم که شده باید خودروی شخصی تکسرنشین را کمتر استفاده کنیم. پس از ارسال این پست در پیج اینستاگرام بازخوردهایی از سوی شهروندان رسید که قابلتأمل است. یکی از شهروندان گفت: «فکری برای پاکشدگی خطوط عابر پیاده کنید. خطوط عابر پیاده اصلا قابلدیدن نیست.» یکی دیگر از شهروندان متذکر شد: «نظافت اتوبوسها، بهخصوص شیشههای اتوبوسها را روزانه در دستورکار قرار دهید. حداقل صندلیها نو شوند.» یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: «متأسفانه بیشتر خطوط تندروی تازه احداثشده فقط نامش تندرو است (البته با کرایههای بیشتر) و در برخی تکههای خیابان خط تندرو از مسیر سایر وسایل نقلیه جدا شده است و عملا همان ترافیک خودروی شخصی را دارد (بماند که خودروهای شخصی وارد خطوط تندرو هم میشوند و با توجه به اینکه مطمئن هستند بسیاری از دوربینهای کنترل نظارت خاموش یا خراب هستند، چون جریمه نشدهاند، هیچ ترسی ندارند). متأسفانه با بازشدن مدارس ترافیک سطح شهر در مناطق مرکزی بسیار اسفناک است.» در این راستا مدیریت شهری درصدد است برای داشتن اصفهانی زیستپذیر مشکلات حملونقلی را رفع کند.
90 دقیقه با تاکسی و اتوبوس در آستانه مهر
روز سهشنبه، 29 شهریورماه، همزمان با بازگشایی دانشگاهها با 90 دانشجوی متعهد به حضور در جلسه اول کلاسها در تاکسی و اتوبوس همراه شدیم و قریب به یکساعتونیم در شهر تردد کردیم.
نوشته شده توسط: اصفهان زیبا در در شهر | دیدگاه بسته شده