:ساعت ۱۷:۴۵، فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ به داخل حمله کرد.شنیدههای از مرگ تروریست مهاجم بهنام حامد بدخشان به حرم شاهچراغ بعد از چند عمل جراحی خبر میدهد. هرچند مقامات رسمی هنوز این خبر را تایید نکردهاند.
مهاجم مسلح در جنایت شاهچراغ ۶ خشاب سلاح کلاشینکف به همراه داشته که از ۲ خشاب خود استفاده کرده.
یک نیروی امنیتی با او درگیر شده و اجازه ادامه کشتار به او نمیدهد و دقایقی بعد یگان ویژه به محل حادثه رسیده و به سمت مهاجم تیراندازی میکند.
:مهاجم پس از زخمی شدن توسط پلیس دستگیر میشود. گفته میشود یک تیر به شکم او اصابت کرده است.
اسماعیل محبیپور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت.وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.
محبیپور گفت: تاکنون این حمله تروریستی 15 شهید و 30 مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.مسئولان از شهروندان خواستهاند به منظور تسهیل در خودروهای امدادی، از تجمع در معابر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ خودداری کنند.
سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از درب ورودی بابالرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند.
اعلام اسامی شهدای حادثه تروریستی شیراز
۱. امید خوب فرزند هوشنگ ۲. هوشنگ خوب فرزند خداداد ۳. زهرا اسماعیلی فرزند آقاجان ۴. علیرضا سرایه داران ۵. آرشام سرایه داران فرزند علیرضا ۶. حسن علی پور عیسی ۷. سید فرید الدین معصومی ۸. رضا کشاورز فرزند مهدی ۹. محمدولی کیاسی ۱۰. احسان مرادی فرزند محب علی مابقی شهدا هنوز احراز هویت نشدند.
سردار سلامی: دشمن به سزای اعمال ننگین خود خواهد رسید
فرمانده کل سپاه: شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به آحاد ملت شریف ایران بویژه خانوادههای معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت میگویم.
این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دستیابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بیدفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم ( ص ) قربانی و به خاک و خون بکشانند.
با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام میکنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگریهای اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.
ارتش: آماده گرفتن انتقام خون شهدا هستیم
بیانیه ارتش:با طراحی اغتشاشات اخیر، بهدنبال ایجاد ناامنی و آشوب در کشور بود که این اقدام تروریستی نیز بخشی از آن طراحی است. سکوت سنگین و تعجبانگیز مدعیان حقوق بشر و مزدوران خارجنشین که داعیه دفاع از مردم دارند مصداق بارز نفاق و تزویر است.ارتش تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا آماده است تا در هر نقطهای مشت پولادین و نابودکننده ملت ایران را برسر دشمنان فرود آورد.