به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، غلامحسین محسنی اژهای، روز گذشته دوشنبه (۹ آبان) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوهقضائیه، با اشاره به حادثه تروریستی و جنایت رخداده در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) که به شهادت و مجروحشدن تعدادی مرد و زن و کودک بیگناه انجامید، اظهار کرد: حادثه اسفناک تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) دارای نکاتی عبرتآموز برای دوستان و دشمنان ایران اسلامی است؛ این واقعه نشان داد که تروریستها و آدمکشهای دستپرورده آمریکا و صهیــونیســتها و انگلیـــس و دیگــر سلطهگران چه جنایتکاران خبیث و رذل و درندهای هستند و مرتکب اعمالی میشوند که جانوران وحوش نیز از آن اِعراض دارند. همگان مشاهده کردند که این سفاکان حتی به کودک معصومی که در آغوش مادر خود پناه گرفته نیز رحم نمیکنند. رئیس دستگاه قضا یکی دیگر از عبرتهای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) را برملاشدن دروغی به نام اطلاعرسانی آزاد و مستقلِ مدعیان غربی دانست و گفت: رسانههای وابسته به غرب حتی حاضر نشدند جنایت رخداده در حرم شاهچراغ(ع) را پوشش دهند؛ حال آنکه همین رسانهها در مواردی که منافع نظام سلطه اقتضا میکند از کاه کوه میسازند؛ اما در قبال یک جنایت تروریستی مشابه حادثه دلخراش شیراز،دستگاههای دروغپرداز وابسته بهنظام سلطه، قلب واقعیت میکنند و برخلاف ادعاهــای مــزورانـــهشـــان حتـــی اجــازه نمـــیدهنــــــد مــــــردم دنیـــــا سفـــاکــــی تروریستهای دستپرورده آمریکا و اذنابش را مشاهده کنند. او ادامه داد: این تروریستها و آدمکشها که مردم و غیرنظامیان و زوارِ یک مکان مقدس را به خاکوخون میکشند، کجا و از ناحیه چه کسانی تعلیم میبینند و تسلیح و تجهیز میشوند؟ از ناحیه چه کسانی برای آنها مدارک جعلی تهیه میشود؟ با چه انگیزهای آنها زوار حرم را هدف قرار میدهند؟ آیا این قبیل موارد بیانگر زبونی و خواری و حقارت دشمنِ سفاک و کینهتوز ایران اسلامی نیست؟ دشمنی که بیش از ۴۰ سال در پیشبرد هر توطئهای شکست خورد و امروز به این نقطه رسیده است که مردم ایران اسلامی را در یک حرم مطهر به رگبار ببندد. هر مقدار هم که رسانههای وابسته بهنظام سلطه در بیتوجهی به جنایاتی نظیر حادثه شاهچراغ کوشا باشند؛ اما به هر ترتیب مردم دنیا و آزادگان و حقطلبان در اقصی نقاط گیتی خواهند فهمید که نمونه و مصداق مقابلهجویی سلطهگران با نظام اسلامی، سلاحگرفتن به سمت مردم ایران و به رگبار بستن آنهاست.
افراد معترض با نظام مقابله نمیکنند
رئیس قوهقضائیه با اشاره به انتظار و توقع بحق مردم از دستگاههای انتظامــی، امنیتــی و قضــایـــی بـــرای پایاندادن به اغتشاشات و دستگیری و برخورد با عاملان و مسببان قضایای اخیــر، بهویـــژه حــادثــه تــروریستـــی شاهچــراغ(ع) اظهــار کــرد: نظـــام و دستــگاههــای مسئــول نیــز در طــول این مدت نهایت خویشتنداری را به خرج دادند تا صفوف کاملا از هم جدا و متمایز شود؛ یکسری از افراد بههر دلیلی ناراضی هستند و حتی ممکن است معترض نیز باشند؛ اما این افراد بههیچوجه نمیخواهند با نظام مقابله کنند و امنیت مردم را به خطر بیندازند؛ لذا آنها باید صف خود را جدا کنند؛ نظام نیز فرصت کامل به آنها داده تا صف خود را جدا کنند. حتی در میان اغتشاشگران هم باید روشن شود که کدامیک قصد مقابله با نظام و براندازی را داشتند. همکاران ما در دستگاه قضایی تمام تلاش خود را انجام دادند که این صفوف را جدا کنند و این امر محقق شد.او ادامه داد: قطعا آن کسانی که قصد مقابله با نظام و براندازی را دارند و وابسته به بیگانه هستند، منطبق با موازین قانونی به مجازاتشان خواهند رسید. از همین تریبون باید از مراجع قضایی برخی استانها، بهویژه تهران که پروندههای عناصر اغتشاشات را جدا کرده و دادگاههای رسیدگی به آنها را آغاز کردهاند، تشکر و قدردانی کنم. بدون تردید قضات ما بر اساس موازین قانونی و با دقت و سرعت به پروندههای اغتشاشات اخیر رسیدگی خواهند کرد و احکام جنایتکاران طبق قانون و آنچه استحقاق آن را دارند صادر خواهد شد و در صورت قطعیت، اجرایی میشود. رئیس قوهقضائیه موضوع تبیین ابعاد مختلف و پشتپرده قضایای اخیر را امری بسیار ضروری دانست و بر همین اساس به مرکز رسانه قوهقضائیه دستور داد با همکاری صداوسیما و سایر رسانهها نسبت به روشنگری ابعاد و زوایای قضایای اخیر اهتمام داشته باشد تــا دسـت دشمــن بیــشازپیــش رو شود و برای کسی حجتی باقی نماند و چنانچه کسی به همراهی اغتشاشات ادامه دهد مشخــص میشــود در صــف دشمن است.
تسخیر لانه جاسوسی یکی از تفضلات الهی است
محسنیاژهای در ادامه با اشاره به درپیشبودن ۱۳ آبان، روز دانشآموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی، اظهار کرد: حقیقتا دانشآموزان ما سرمایههای اصلی حال و آینده کشور هستند و ضروری است همه بخشهای مسئول و دستاندرکاران امر تعلیم و تربیت بهویژه در وزارت آموزشوپرورش هرچه بیشتر در جهت فراهمآوردن مقدمات و بسترهای رشد و تعالی این سرمایههای کشور در ابعاد مختلف کوشا باشند. رئیس دستگاه قضا تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکا را یکی از تفضلات الهی دانست که بر دلها و قلوب جوانان دانشجوی ایــران اسلامی در مقطــع ابتدای پیروزی انقــلاب ایجاد شـد و در همین راستا گفت: اگر نبود بازسازی و انتشار اسناد بهدستآمده از آن لانه جاسوسی و مصاحبههای برخی حاضران در آن، چه کسی میتوانست به این روشنی از توطئههای پیچیده آمریکا علیه مردم ایران اسلامی آگاه شود و ایــنچنیــن زمینـه رســوایــی آمریکاییها فراهم آید. او بــا اشــاره بـــهدلایــل عصبــانیــت سردمــداران رژیم آمــریکا از اسـلام و روحانیت، بیان کرد: شاخ غولی استکباری به نام آمریکا و اذناب ریزودرشت آن، ازجمله صهیونیستها و انگلیسیها توسط یک روحانی بزرگ و شجــاع و دلداده بـه خــدا همچون حضرت امام خمینی(ره) در دنیا شکسته شد و دستوپاهای آنها از کشور ما قطع شد و تهی و توخالیبودن آنها نیز برای همگان در اقصی نقاط گیتی آشکار گشت. محسنیاژهای تأکید کرد: بر همین مبناست که سلطهگران شبانهروز مشغول توطئه و فساد و فتنه علیه ایران اسلامی هستند؛ آنها یک روز با تلاش جهت راهانداختن جنگ داخلی و خارجی و روز دیگر با فتنه و تحریم و عملیات ترکیبی به سراغ مردم ایران میآیند.