«نفس شهر» در ناژوان اجرا می‌شود

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: ویژه‌برنامه فرهنگی «نفس شهر» همزمان با روز درختکاری در پارک جنگلی ناژوان برگزار خواهد شد.

«نفس شهر» در ناژوان اجرا می‌شود - اصفهان زیبا

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا مهدی قائلی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی «نفس شهر» در ناژوان به مناسبت روز درختکاری اظهار کرد: برگزاری کارگاه نقاشی، اجرای گروه پرفورمنس، نمایشگاه عکس درخت و پاکسازی بخشی از حاشیه رودخانه به صورت نمادین توسط گروه‌های مردمی از عناوین برنامه نفس شهر خواهد بود.

وی افزود: این برنامه به همت اداره‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، خدمات شهری و مدیریت ناژوان با مشارکت و همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در جاده سلامت شماره یک ناژوان اجرا می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به نقش محوری دانش‌آموزان در اجرای این برنامه گفت: با هماهنگی صورت گرفته دانش‌آموزان بعضی از دبیرستان‌ها و هنرستان‌های همجوار با محدوده  در این برنامه شرکت و نقش عمده‌ای در اجرای برنامه‌های میدانی نفس شهر ایفا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سکونت بسیاری از جانبازان گرانقدر شیمیایی در اصفهان و استقرار برخی از آن‌ها در حاشیه ناژوان، در این برنامه با هدف حمایت از بیماران و جانبازان ریوی و شیمیایی، کاشت تعدادی نهال به دست با برکت پنج نفر از جانبازان سرافراز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس انجام خواهد شد.

قائلی گفت: این برنامه روز جمعه، دوازدهم اسفند از ساعت ۹ تا ۱۲ در محل مجموعه آلاچیق‌های خانواده جاده سلامت شماره یک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش حفاظتی منطقه ناژوان از هوای شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های متعدد و مؤثر در نقاط مختلف عرصه پارک جنگلی و حساس‌سازی اقشار مختلف، بتوانیم در برابر آسیب‌های حوزه فضای سبز و استفاده نامطلوب تفریحی از عرصه ناژوان گام‌های مفیدی برداریم که این مهم تنها با همکاری و مشارکت همه‌جانبه شهروندان اصفهانی و استفاده‌کنندگان از عرصه پارک طبیعی و جنگلی ناژوان میسر خواهد شد.