تصویب برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از سوی شورای شهر

در تمام هفته‌ها جلسه برگزار و در موضوعات متعدد حوزه حمل‌ونقل ورود کرده و در این راستا بازدیدهای مختلفی در حوزه مسئولیت خود از مجموعه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

تصویب برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از سوی شورای شهر - اصفهان زیبا

به گزارش اصفهان زیبا؛ در تمام هفته‌ها جلسه برگزار و در موضوعات متعدد حوزه حمل‌ونقل ورود کرده و در این راستا بازدیدهای مختلفی در حوزه مسئولیت خود از مجموعه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

عمده‌ترین موضوع کمیسیون، مربوط به نتیجه‌رساندن خط دو قطار شهری است که پیگیری‌های لازم برای اجرای آزمایشی فاز یک از دارک تا میدان قدس انجام شد تا در موعد مقرر به نتیجه برسد.

در این راستا پایان سال جاری و اوایل سال آینده پیش‌بینی شد تا این اقدام عملیاتی شود. تأمین ناوگان اتوبوس‌رانی، دومین اقدام کمیسیون است که در این خصوص پیگیری لازم برای خرید و بازسازی بخشی از اتوبوس‌رانی انجام و بودجه مناسب برای این منظور در نظر گرفته شد.

با پیگیری‌های کمیسیون 180 اتوبوس‌ به ناوگان عمومی حمل‌ونقلی شهر اصفهان افزوده شد که این رقم امسال و سال آینده به ۲۸۰ دستگاه می‌رسد؛ همچنین در راستای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پیگیری‌های لازم انجام شد و تفاهم‌نامه آن منعقد در کمیسیون مباحث اولیه انجام و درنهایت در اختیار شورای شهر قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید. اجرای اپلیکیشن «اصفهان من» یکی از پروژه‌های خوب و وزین شهرداری اصفهان است که باعث سرعت‌بخشی در ارائه خدمات می‌شود. این اپلیکیشن یک نرم‌افزار کاربردی است.

توسعه فیبر نوری به‌منظور بهبود سرعت در الکترونیکی‌کردن خدمات شهروندی از دیگر اقدامات است. توسعه مباحث نرم‌افزاری در حوزه حمل‌ونقل همگانی به صورتی که وضعیت مطلوب‌تری برای شهروندان ایجاد کرده، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است. در سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه مرتب و منظم در این کمیسیون برگزار شد که اگر به‌صورت نفرساعت حساب کنیم، نزدیک به یک‌هزار نفرساعت بوده است. سال گذشته اعضای این کمیسیون پیگیر مسائل مختلف در حوزه هوشمندسازی و مباحث دیگری بود.

تعامل و ارتباط با پلیس راهور، اداره مخابرات و استانداری نیز در دستور کار قرار گرفت؛ همچنین موضوعات مربوط به تأمین مالی پروژه‌های اصلی از جمله قطار شهری که احداث آن بسیار سنگین بود، از دیگر اقدامات این کمیسیون است.

بهره‌برداری مترو از شمال شرق تا شمال غرب اصفهان در دست انجام است؛ همچنین با تکمیل حلقه حفاظتی این مجموعه به‌طور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که تحول خوبی را ایجاد می‌کند. بخشی از حلقه حفاظتی از میدان تاکسی‌رانی تا اتوبان شهید دستجردی از سمت شرق پیش‌بینی شده است و از تاکسی‌رانی تا سپاهان‌شهر نیز ادامه دارد.