با گیاهان آپارتمانی مقاوم آشنا شوید:

گیاهان آپارتمانی مقاوم

ایام عید که نزدیک می‌شود، معمولا یکی از اولین گزینه‌ها برای خانواده‌ها تهیه گل و گیاه است؛ به‌خصوص اگر گیاه مقاومی باشد. به همین منظور به شیوه پرورش تعدادی از گیاهان آپارتمانی مقاوم با نظر مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک اشاره می‌کنیم.

تاریخ انتشار: 11:01 - دوشنبه 1401/12/22
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
گیاهان آپارتمانی مقاوم

ایام عید که نزدیک می‌شود، معمولا یکی از اولین گزینه‌ها برای خانواده‌ها تهیه گل و گیاه است؛ به‌خصوص اگر گیاه مقاومی باشد. به همین منظور به شیوه پرورش تعدادی از گیاهان آپارتمانی مقاوم با نظر مهندس محسن اسماعیلیان، مسئول فضای سبز منطقه یک اشاره می‌کنیم.

آگلونما

این گیاه آپارتمانی با نیاز نوری کم و نیاز آبی متوسط است؛ به‌طوری‌که حدفاصل دو نوبت آبیاری باید خاک کمی مرطوب شود. روش تکثیر آن از طریق قلمه ساقه و تقسیم گیاهان متراکم در اواخر زمستان و اوایل بهار است. گفتنی است؛ آگلونما با جذب آلاینده‌ها و گازهای سمی هوا سبب تصفیه هوای محیط اطراف خود می‌شود.

پاندانوس

گیاه آپارتمانی پاندانوس با نیاز نوری متوسط و نیاز آبی پایین است؛ به‌طوری‌که خشکی بین دو نوبت آبیاری را تحمل می‌کند. روش تکثیر آن از طریق جدا کردن پاجوش (پاجوش‌هایی که به گیاه اصلی چسبیده‌اند) و ریشه‌دارکردن آن‌ها در آب است.

پتوس سبز

این گیاه هم به عنوان گیاه بالارونده و هم گیاه آویز کاربرد دارد و با جذب آلاینده‌ها و گازهای سمی هوا سبب تصفیه هوای محیط اطراف خود می‌شود. نگهداری آن آسان است؛ به‌طوری‌که نور و آب کم نیاز دارد و روش تکثیر آن از طریق قلمه ساقه است.

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا با نیاز نوری کم و نیاز آبی پایین است؛ به‌طوری‌که حد فاصل دو نوبت آبیاری خاک باید خشک شود. توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد آن باعث پوسیدگی ریزوم‌ها‌(ساقه‌های زیر‌زمینی) و زرد شدن برگ‌ها و در نهایت از بین رفتن گیاه می‌شود. روش تکثیر آن از طریق تقسیم گیاهان متراکم در اواخر زمستان تا اوایل بهار و قلمه برگ است.

سانسوریا

این گیاه نیاز نوری کم و نیاز آبی پایینی دارد؛ به‌طوری‌که حد‌فاصل دو نوبت آبیاری باید خاک خشک شود. روش تکثیر آن از طریق قلمه برگ و تقسیم گیاهان متراکم در اواخر زمستان تا اوایل بهار است. این گیاه با جذب آلاینده‌ها و گازهای سمی هوا سبب تصفیه هوای محیط اطراف خود می‌شود. در گونه ابلق این گیاه حاشیه برگ‌ها زردرنگ است و تکثیر آن فقط باید از طریق تقسیم گیاه صورت پذیرد.

شفلرا

گیاه شفلرا با نیاز نوری متوسط و نیاز آبی پایین است. روش تکثیر آن از طریق قلمه ساقه است. این گیاه با جذب آلاینده‌ها و گازهای سمی هوا سبب تصفیه هوای محیط اطراف خود می‌شود. گیاه شفلرا به آفات شته و کنه حساس است و باید به طور مرتب، پشت برگ‌ها را بررسی کرد.

عبایی

گیاه عبایی نور و نیز آب کمی نیاز دارد؛ به‌طوری‌که خشکی بین دو نوبت آبیاری را تحمل می‌کند. روش تکثیر آن از طریق تقسیم گیاهان متراکم در اواخر زمستان تا اوایل بهار است. این گیاه با جذب آلاینده‌ها و گازهای سمی هوا سبب تصفیه هوای محیط اطراف خود می‌شود. جالب است بدانید عبایی یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی به شرایط نامساعد است؛ از این رو گیاه فولادی نام دارد.

لیندا

گیاه لیندا با نیاز نوری متوسط و نیاز آبی متوسط است؛ به‌‌طوری‌که حد فاصل دو نوبت آبیاری باید خاک کمی مرطوب باشد؛ اگرچه خشکی بین دو آبیاری را هم می‌تواند تحمل کند. روش تکثیر آن از طریق کاشت بذر و جداکردن گیاهچه‌هایی است که بر روی ساقه غده‌ای‌شکل ظاهر می‌شوند و ریشه‌دارکردن آن‌ها نیز طریقه دیگر تکثیر است. ریختن آب در حفره بالای گیاه سبب پوسیدگی برگ‌ها و از بین رفتن گیاه می‌شود.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 + پانزده =