پاکسازی بهاره

در قدیم اشخاص با توجه به شغل و شرایط زندگی‌شان زیر نظر حکما و بزرگان، برنامه‌ای برای سالم ماندن و بیمار نشدن داشتند اما از آنجایی که برخورد ما با بدنمان صحیح نیست یا درست عمل نمی‌کنیم،

پاکسازی بهاره - اصفهان زیبا

در قدیم اشخاص با توجه به شغل و شرایط زندگی‌شان زیر نظر حکما و بزرگان، برنامه‌ای برای سالم ماندن و بیمار نشدن داشتند اما از آنجایی که برخورد ما با بدنمان صحیح نیست یا درست عمل نمی‌کنیم، مزاج‌مان دچار مشکلاتی می‌شود، یعنی زمان خواب و نوع تغذیه و حتی روش غذا‌خوردن‌مان(با توجه به زندگی شهری و صنعتی) خالی از اشکال نیست و باعث بیماری‌های مختلفی خواهد شد. / پاکسازی

نکات لازم

حال برای پیشگیری که قابل مقایسه با درمان نیست، نکاتی را ذکر خواهیم کرد:

برای پاکسازی اخلاط و مزاج باید دقت کنیم و مفیدترین روش را پیش بگیریم. توجه داشته باشیم که بهم‌ریختگی خلطی که در بدن ایجاد شده است، از سیستم گوارش و کبد باید پاک شوند تا وارد هضم سوم و چهارم نشوند.(مراتب هضم: هضم اول دهان و معده و روده‌هاست، هضم دوم کبد است، هضم سوم آوندها یا عروق بدن است، هضم چهارم اعضا و بافت‌های بدن است). بنابراین ما منضج آماده‌کننده خلط برای دفع به همراه غذای لطیف و سهل‌الهضم که فرصت لازم را برای سایر فعالیت‌های بدن مهیا ‌کند، آماده می‌کنیم.

برای پاکسازی با پزشکی طب سنتی مشورت می‌کنیم تا او منضج و مسهل مناسب به همراه غذای مناسب برای ما در نظر بگیرد. با مصرف غذاهای لطیف، کم خوردن و روزه‌داری در واقع توجه بدن به دریافت، هضم و جذب غذاهای متنوع و بیش از اندازه‌ای که وارد بدن شده است، فارغ می‌شود تا فرصت مناسب برای بازیابی و اصلاح سیستم‌های بدن آماده ‌شود.

زمستان و اوایل بهار، فرصت بسیار مناسبی برای این پاکسازی است و باید سعی کنیم در هضم اول و دوم این مسئله را با پاکسازی حل کنیم که اگر وارد هضم سوم و چهارم بشود، درمان سخت خواهد بود.

روش پاکسازی

با پاکسازی ساده که بین دو هفته تا یک ماه طول می‌کشد، می‌توانیم مدت‌ها خود را از بیماری‌ها ایمن کنیم. در واقع پیشنهاد ما برای همه افراد در این فصل پاکسازی چند روز تا یک ماه به همراه حجامت یا فصد خون است.

اما برای پاکسازی ۳ مورد نیاز است: غذای سبک و لطیف، داروی منضج مناسب و داروی مسهل مناسب که با تشخیص پزشک طب سنتی داروهای مناسب برای مراجعه‌کننده انتخاب شده و فرد باید در طول دوره پاکسازی همان غذاها و داروها را مصرف کند و اسهال سه تا چهار بار در روز پیدا کند تا در طول زمان پاکسازی در هضم اول و دوم یعنی گوارش و کبد انجام شود.