به گزارش اصفهان زیبا؛ رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری پنج نفر از فعالان غیرمجاز ارزی در منطقه اقدسیه واقع در شمال تهران خبر داد و اعلام کرد که این عملیات نتیجه تلاشهای شبانهروزی و اقدامات فنی پیشدستانه برای مبارزه با اخلالگران بازار ارز بوده است.
سرهنگ مهدی افشاری در این باره گفت: در پی تحقیقات و رصدهای اطلاعاتی دقیق، مشخص شد که گروهی از افراد در یک دفتر غیرمجاز واقع در پاساژ خیابان اقدسیه به صورت غیرقانونی به خرید و فروش ارز مشغول هستند. این افراد بدون داشتن مجوزهای قانونی، در حال فعالیت در بازار ارز بودند.
وی افزود: در نتیجه این عملیات، پنج نفر از این فعالان غیرمجاز ارزی که در این دفتر به تبادل ارزهای مختلف میپرداختند، دستگیر شدند. این اقدام گام بلندی در راستای مقابله با دلالان ارز و حفظ نظم اقتصادی کشور است.
سرهنگ افشاری ادامه داد: در بازرسی از دفتر این افراد، که فاقد هرگونه جواز کسب و تابلو بود، مقادیر قابل توجهی ارز کشف شد.
در مجموع، ۲۰۶ هزار و ۲۷ دلار آمریکا، ۲۴ هزار و ۴۰۰ یورو و ۱۵ هزار درهم امارات به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال ضبط گردید.
علاوه بر ارز، تعداد زیادی اسناد و مدارک که گواه بر فعالیتهای غیرمجاز ارزی این افراد بود، نیز کشف شد.
وی همچنین گفت: پس از تکمیل تحقیقات و جمعآوری مستندات، پرونده متهمان به همراه مدارک مربوطه به مقام قضایی ارجاع شد تا اقدامات قانونی لازم انجام پذیرد.
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه معاملات غیرمجاز ارزی، با شمارههای تلفن ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند و اطلاعات خود را گزارش دهند./ایرنا