برداشت پول از عابربانک و خرید با کارت بانکی پولی شد!

بانک مرکزی در بخش‌نامه‌ای جدید اعلام کرده است که از ابتدای سال ۱۴۰۴، برداشت پول نقد از خودپردازها و حتی خرید با کارت بانکی شامل پرداخت کارمزد می‌شود.

به گزارش اصفهان زیبا؛ بانک مرکزی در بخش‌نامه‌ای جدید اعلام کرده است که از ابتدای سال ۱۴۰۴، برداشت پول نقد از خودپردازها و حتی خرید با کارت بانکی شامل پرداخت کارمزد می‌شود.

این تغییر، کاربران بانکی را با هزینه‌های جدیدی روبه‌رو خواهد کرد.


💳 برداشت پول از خودپرداز دیگر رایگان نیست!

اگر برای دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز بانکی غیر از بانک صادرکننده کارت استفاده کنید، باید کارمزد پرداخت کنید.

🔹 میزان کارمزد:
۰.۵٪ مبلغ برداشت‌شده
🔹 حداقل کارمزد:
۲۰۰ تومان

📌 مثال کاربردی:
اگر ۲۰۰ هزار تومان برداشت کنید، باید ۱۰۰۰ تومان کارمزد بپردازید.


🛒 خرید با کارت بانکی هم کارمزد دارد!

بر اساس همین بخش‌نامه، فروشندگان موظف به پرداخت کارمزد هنگام پذیرش کارت بانکی مشتری هستند.

🔸 تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان خرید:
کارمزد ثابت = ۱۲۰ تومان

🔸 برای مبالغ بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان:
کارمزد = ۰.۰۲٪ مبلغ خرید

📌 مثال:
برای خرید ۶۰۰ میلیون تومانی، کارمزد ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.


⚠️ هدف از این تغییرات چیست؟

بانک مرکزی هدف خود را کاهش هزینه‌های تراکنش‌های غیرضروری، کنترل بهتر نقدینگی و اصلاح ساختار کارمزد بانکی اعلام کرده است.


✅ نکات مهم برای کاربران بانکی