به گزارش اصفهان زیبا؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از آغاز رسمی طرح حذف کرایه نقدی در تاکسیها خبر داد. به گفتهی وی، از این پس رانندگان ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان برای دریافت کرایه از مسافران هستند.
استفاده اجباری از کارتخوان در تاکسیها
تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، اعلام کرد که رانندگان باید از پرداخت برخط کرایه استفاده کنند. وی افزود: «قرار است برای تمام تاکسیها دستگاه پوز در نظر گرفته شود تا مسافرانی که امکان پرداخت با تلفن همراه را ندارند، بتوانند با کارت بانکی کرایه خود را پرداخت کنند.»
پایان پرداختهای دستی و نقدی
با اجرایی شدن این طرح، پرداخت نقدی کرایه دیگر در تاکسیها قابل قبول نخواهد بود. هدف از این اقدام، تسهیل پرداخت، افزایش سرعت خدمات، و کاهش حمل پول نقد در سطح شهر است.
گام مهم بهسوی حمل و نقل هوشمند
اجرای طرح حذف کرایه نقدی در تاکسیها، تحولی مثبت در سیستم حمل و نقل شهری تهران بهشمار میرود. این اقدام علاوهبر امنیت بیشتر برای رانندگان و مسافران، به بهبود بهداشت عمومی و نظم مالی نیز کمک میکند.