پویش اسکان رایگان اقامتگاه بومگردی؛ اقدامی همدلانه در شرایط اضطرار

در حالی که تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک وطنمان این روزها و شب‌ها، موجب نگرانی هموطنان شده است، پویشی در اصفهان زیرعنوان «اسکان رایگان اقامتگاه بومگردی» راه‌اندازی شده که سایر شهرهای ایران در حال پیوستن به آن هستند تا در یک اقدام همدلانه، مأمنگاه مردم در راه مانده باشد.

پویش اسکان رایگان اقامتگاه بومگردی؛ اقدامی همدلانه در شرایط اضطرار - اصفهان زیبا

 

به گزارش اصفهان زیبا؛ در حالی که تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک وطنمان این روزها و شب‌ها، موجب نگرانی هموطنان شده است، پویشی در اصفهان

زیرعنوان «اسکان رایگان اقامتگاه بومگردی» راه‌اندازی شده که سایر شهرهای ایران در حال پیوستن به آن هستند تا در یک اقدام همدلانه، مأمنگاه مردم در راه مانده باشد.

20 اقامتگاه بومگردی استان آماده ارائه اسکان رایگان

این ایده همدلانه موجب شده ۲۰ اقامتگاه بومگردی در استان اصفهان برای ارائه اسکان رایگان به هموطنانی که نیاز به اقامت موقت دارند، اعلام آمادگی کنند.

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی صاحبان این مراکز اقامتی به سرعت در حال سرایت به سایر شهرهای ایران است.

تاکنون شهرهای استان‌های خراسان، بوشهر، هرمزگان، گیلان و مازندران به این پویش پیوسته‌اند و از امروز به هموطنانی که نیاز به اقامت موقت دارند، خدمات اسکان رایگان می‌دهند.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی استان اصفهان که خود چنین پویشی را راه انداخته گفت:

اقامتگاه‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند از امروز به مردم و مسافران خدمات می‌دهند و هر لحظه هم به تعداد این اقامتگاه‌ها افزوده می‌شود.

علی اباذری افزود: این اقدام کوچک‌ترین کاری است که در این شرایط سخت تجاوز دشمن به میهنمان می‌توانیم انجام بدهیم.

ایده پویش

او تصریح کرد: این ایده برای یاری هموطنانمان زمانی به ذهنم رسید که در اقامتگاه بومگردی‌ام میزبان مسافری شدم که از تهران عازم شهر آبا و اجدادی‌اش بود و قصد اقامت یک‌شبه در شهر ما به‌عنوان شهری بین‌راهی را داشت.

اباذری افزود: وقتی اضطراب و دغدغه رسیدن به مقصدی امن را در صدا و چهره این هموطن دیدم،

تصمیم گرفتم اسکان رایگان به او بدهم؛ چراکه تحت اجبار اقدام به ترک تهران کرده بود.

او تأکید کرد: ارائه اقامت رایگان به مسافران بین‌راهی حداقل کاری است که می توانیم در شرایط اضطراب و اضطرار ایجاد شده با تجاوز دشمن، انجام بدهیم.

صنعتی که به‌شدت آسیب‌پذیر است

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی استان اصفهان گفت:

گردشگری، صنعت حساسی است که با کوچک‌ترین ناامنی‌ها، متزلزل می‌شود و فعالان گردشگری به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند.

اباذری افزود: در حالی که به واسطه تجاوز دشمن به کشورمان، عرصه گردشگری به شدت دچار مشکلات عدیده شده و خواهد شد،

کنار مردم برای عبور از این گذرگاه سخت ایجادشده می‌ایستیم تا به مسیری امن برسیم.

اقامت رایگان در یکی از هتل‌های اصفهان 

مدیر جامعه هتلداران اصفهان گفت: متأسفانه با بروز این اتفاق ناگوار برخی از مهمانان امکان بازگشت به شهرهایشان را ندارند.

در چنین شرایطی بسیار مهم است که به جای سودجویی یا در نظر گرفتن منافع شخصی، همدلانه در کنار یکدیگر بایستیم و یاری‌رسان هم باشیم.

کریم بیگی افزود: برخلاف جزایر یا مناطق وابسته به مسیرهای هوایی یا دریایی، در اصفهان محدودیت کمتری برای بازگشت مسافران وجود داشت؛

با این وجود یکی از هتل‌های اصفهان تصمیم گرفته به مسافران در راه مانده اقامت رایگان بدهد.

او گفت: اصفهان شهری گردشگری با برند معتبر است و این نوع اقدامات انسان‌دوستانه نقش مهمی در حفظ وجهه فرهنگی و اجتماعی آن دارد.

بیگی اظهار کرد: با کمال میل و در حد توان آمادگی همکاری در این رابطه را داریم؛ چرا که کمک به همنوع و هموطنانمان در لحظات سخت، مسئولیتی است که همه ما باید بپذیریم.

اهمیت اتحاد ملی در شرایط تجاوز دشمن

مدیر هتلی که در اصفهان اقدام به پذیرش رایگان مسافران کرده است نیز گفت: با تجاوز دشمن به خاک وطنمان، شرایط برای تمامی قشرهای جامعه سخت شده است.

اولین قشری که از این اوضاع آسیب می بیند فعالان عرصه گردشگری هستند.

امیر نادری‌فر با اشاره به اهمیت اتحاد ملی در شرایط تجاوز دشمن به کشور، افزود:

فارغ از شرایط مالی و مشکلاتی که صنعت گردشگری گرفتار آن بوده و حالا شرایط جنگی این شرایط را دشوارتر هم خواهد کرد، وظیفه مهم‌تر ما کنار هم ایستادن است.

اصفهانی‌ها همیشه روحیه مهمان‌نوازی داشته‌اند

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این پیوند گفت:

اتخاذ چنین تصمیمی از سوی برخی اقامتگاه های بومگردی بسیار ارزشمند است؛ چراکه در این شرایط سخت موجب دلگرمی و پیوند بین اهالی اصفهان و سایر هموطنان خواهد شد.

مژگان ایزدی با اشاره به اینکه اصفهانی‌ها همیشه روحیه مهمان‌نوازی داشته‌اند، افزود:

اصفهان همیشه پذیرای گردشگران بوده و حالا در این شرایط سخت که حاصل تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان است،

میزبان هموطنان در راه‌مانده و کسانی است که به‌واسطه شرایط اضطرار از شهرهایشان راهی نقاط دیگری هستند.