به گزارش اصفهان زیبا؛ دولت بار دیگر کالابرگ الکترونیکی را فعال کرده و مرحله سوم آن را شارژ کرده است. این اقدام به خانوارهای کمدرآمد کمک میکند تا راحتتر به کالاهای اساسی دسترسی داشته باشند و فشار اقتصادی کمتری را تجربه کنند.
چه کسانی کالابرگ الکترونیکی دریافت میکنند؟
در این مرحله، دولت خانوارهای دهکهای اول تا سوم را مشمول طرح قرار داده است. اگر منابع مالی کافی فراهم شود، دولت قصد دارد دامنه پوشش را به دهکهای بالاتر نیز گسترش دهد. در مرحله دوم، بیش از ۵۷ میلیون نفر از اعتبار کالابرگ استفاده کردند.
مبلغ و زمان شارژ مرحله سوم
سازمان هدفمندسازی یارانهها اعلام کرده که ۳ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت مجری طرح واریز کرده است. این اعتبار را برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مانند لبنیات، گوشت، مرغ، برنج و روغن در نظر گرفتهاند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهزودی زمان دقیق شروع استفاده از این اعتبار را اعلام میکند.
نحوه استعلام کالابرگ الکترونیکی
شما میتوانید وضعیت تخصیص و میزان اعتبار کالابرگ را با روشهای زیر بررسی کنید:
-
شمارهگیری کد دستوری
#۱۴۶۳*۵۰۰* -
نصب اپلیکیشن «شما» از کافهبازار، مایکت یا سایت shoma.sfara.ir
-
مراجعه به فروشگاههای زنجیرهای مانند رفاه، جانبو و هفت
-
استعلام دهکبندی با کد
#کدملی*۴۳۸۵۷۴* -
بررسی اعتبار با کدهای
#۱۴۶۳*۵۰۰*یا#۲۸۷۸۸*پس از وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار
مزایای استفاده از کالابرگ الکترونیکی
کالابرگ الکترونیکی علاوه بر حمایت از معیشت خانوارهای کمدرآمد، به دولت امکان میدهد یارانهها را هدفمندتر توزیع کند. وقتی اعتبار صرفاً برای خرید کالاهای اساسی تخصیص مییابد، مصرفکنندگان نهایی از آن بهره میبرند و منابع بهدرستی مصرف میشوند. همچنین زیرساختهای دیجیتال اجرای این طرح را سریعتر، دقیقتر و شفافتر کردهاند. مردم با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار میتوانند بدون ثبتنام یا دریافت برگه فیزیکی، از فروشگاههای طرف قرارداد خرید کنند. این روش هم ساده است و هم هزینههای اجرایی را کاهش میدهد.
هشدار امنیتی
وزارت رفاه اعلام کرده که فقط پیامکهایی با سرشماره v.refah و وبسایتهای رسمی معتبر هستند. برای جلوگیری از کلاهبرداری، از کلیک روی لینکهای مشکوک و پاسخ به پیامهای ناشناس خودداری کنید.