استفاده از امتیاز دبیر کل اصفهانی

در انتخابات اخیر کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، خلیل المنهدی از قطر به عنوان رئیس چهار سال آینده این کنفدراسیون انتخاب شد و افشین بدیعی نیز با کسب سمت دبیر کلی این کنفدراسیون، کشور ایران را صاحب کرسی مهمی در سطح قاره کهن کرده است. بدیعـی که در المپیک توکیـو در هیئت ژوری حضور داشت، پیش‌تر نایب‌رئیس تنیس روی میز آسیای میانه را عهده‌دار بود و حالا مسئولیت اجرایی کنفدراسیون تنیس روی میز قاره کهن را برعهده گرفته است که این اتفاق برای نخستین بار رخ می‌دهد.

ازآنجاکه رئیس پیشیــــــن این کنفدراسیون چینی بود، مقر این نهاد بین‌المللی در این کشور استقرار یافته بود؛ اما بعد از انتصاب المهندی به عنوان رئیس جدید و از آنجا که او قطری است، وی دفتر ریاست کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا را از چین به قطر منتقل کرد.
این جابه‌جایی در مورد دفتر دبیرکل ATTU هم در حال انجام است و افشین بدیعی در تلاش است در صورت حمایت‌های داخلی، دفتر خود را از غرب به شریق آسیا و ایران منتقل کند.
طی دو دهه گذشته تصدی دبیرکلی تنیس روی میز آسیا در اختیــــــار هنگ‌کنگ بود و از این رو، مقر دفتر آن هم در این کشور قرار داشت و حالا بدیعی رایزنی‌هایی را برای انتقال دفتر کار خود به ایران آغاز کرده است.
آن طوری که رسانه‌ها اشاره کرده‌اند، محل مدنظر بدیعی برای استقرار دفتر کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، جزیره کیش است؛ اما با توجه به سکونت بدیعی و شاخصه‌های خاص و همچنین مرکزیت، اصفهان می‌تواند گزینه مناسبی برای دفتر کار دبیر کل باشد و مسئولان ورزشی استان می‌توانند روی این موضوع مانور بدهند.
شرایط ویـــــــژه و وجود امکانــــــات سخت‌افزاری ورزش در کنار ویژگی‌های گردشگری این موزه‌شهر، اصفهان را به گزینه مدنظر فدراسیون‌های ورزشی برای میزبانی‌های بین‌المللی تبدیل کرده و در خصوص استقرار مقر نهادهای بین‌المللی ورزش نیز این شهر می‌تواند پیشرو باشد.
تنیس روی میز در استان اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار بوده و دراختیارداشتن خانه تنیس روی میز با استانداردهای بین‌المللی و هیئت پویا و فعال استان، باعث شده تا پیش از شرایط کرونایی فعلی، اصفهان هرساله میزبان چندین رویداد کشوری و باشگاهی باشد، ضمن اینکه اردوهای تیم ملی تنیس روی میز و پاراتنیس روی میز مردان و زنان هم به طور متناوب در این شهر برپاست.
نصف جهان با توجه به جمیع شرایط می‌تواند یک گزینه مطلوب برای استقرار دفتر دبیرکل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا قلمداد شود؛ هرچند که تحقق این موضوع نیازمند حمایت مدیران سطح اول ورزشی کشور و مدیران شهری و استانی است.
پیش‌تر قرار بود مقر آسیــایـی کنفدراسیون رفتینگ آسیا در اصفهان دایر شود؛ اما این اتفاق در حد یک پیشنهاد باقی ماند و به مرحله عملیاتی نرسید.
ماجرا از این قرار بود که در جریان اجلاس اجلاس بین‌المللی رفتینگ که حدود چهار سال قبل با حضور نمایندگان کشورهای مطرح رفتینگ جهان از جمله ایتالیا، روسیه، برزیل، ترکیه و شیلی در شهر بلگراد صربستان برگزار شد، پیشنهاد انتخاب ایران و شهر اصفهان برای مقر آسیایی این کنفدراسیون به شورا گذاشته شد و اعضای مجمع با آن موافقت کردند.
در پی تصویب این پیشنهاد، فدراسیون جهانی رفتینگ، موضوع را به طور رسمی به فدراسیون قایقرانی کشورمان ابلاغ کرد و غلامرضا امینی، رئیس وقت فدراسیون نیز با صدور نامه‌ای خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان، خواستار پیش بینی اقدامات لازم در این خصوص شد؛ با این حال در آن مقطع که رابطه حسنه‌ای بین هیئت قایقرانی استان و اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان برقرار نبود، این موضوع هیچ‌گاه جدی گرفته نشد تا یک فرصت بین‌المللی از دست برود.
با این حال، در مورد مقر دفتر دبیر کل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا، شرایط متفاوت‌تر است و دیر یا زود جابه‌جایی دفتر فعلی انجام خواهد شد و بدیعی تلاشش را برای انتقال دفتر به ایران انجام خواهد داد تا شرایط برای تسهیل پیگیری‌های مربوط به مسئولیت‌های دبیرکلی فراهم شود و اصفهانی‌ها باید از این موقعیت به سود خودشان استفاده کنند.
بدیعی یکی از چهره‌های بانفوذ ورزش کشور در رشته تنیس روی میز به شمار می‌رود که در سطح جهانی نیز نام شناخته‌شده‌ای است و ورزش اصفهان می‌تواند از فرصت انتخاب او، بهترین استفاده را داشته و از این موقعیت برای مطرح‌کردن نام نصف جهان در عرصه بین‌المللی ورزش در قاره کهن و استفاده از پیشامدهای احتمالی بهره‌برداری کند.