ال‌جی در خیابان فردوسی!

نمایـندگی برند‌‌های زیادی طی سال‌های گذشته از بازار موبایل کشور خارج شده‌اند که از جمله آن‌ها باید به بـرند ال‌جی اشاره کرد. تعداد اسمارت‌فون‌های ال‌جی پس از تحریم‌ها در کشور کم شد، به‌طوری‌که ویترین فروشگاه‌ها خالی از محصولات این تولیدکننده کره‌ای بود؛ ولی مشاهده‌های میدانی از بازار موبایل اصفهان از بازگشت اسمارت‌فون‌های ال‌جی حکایت می‌کند. درحال حاضر چهار مدل از موبایل‌های هوشمند این برند در بازار عرضه می‌شوند. هرچند موبایل‌های ال‌جی مانند گذشته حرف چندانی برای گفتن ندارند؛ زیرا طراحی و مشخصات آن‌ها درمقایسه با اسمارت‌فون‌های سامسونگ، هوآوی و شیائومی به‌روز نیست.

شـرکت‌‌های زیادی در بازار مـوبایل‌های هوشمند حضور داشتند که دیگر نیستند! دراین‌بین کره‌ای‌ها در تلاش‌اند تا دوباره جای خود را در بازار موبایل نصف‌جهان باز کنند و اکنون دو پرچم‌دار قدیمی و دو میان‌رده ال‌جی به ویترین فروشگاه‌ها بازگشته‌اند. البته تعداد دیگـری از محصولات ال‌جی وارد بازار ایران شده است؛ اما هنوز در اصفهان به فروش نمی‌رسند؛ مانند ال‌جی‌ ولوت. آیا ال‌جی می‌تواند دوباره سهمی از بازار موبایل اصفهان داشته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش فعلا باید منتظر بمانیم.

V35 ThinQ

بهترین اسمارت‌فون فعلی ال‌جی در بازار اصفهان V35 ThinQ نام دارد که با نرخ حدود 10 میلیون تومان عرضه می‌شود. طراحی این اسمارت‌فون به نسبت زیباست؛ ولی حاشیه کمی اطراف نمایشگر وجود دارد و خبری از صفحه‌نمایش ناچ در این محصول ال‌جی نیست. صفحه‌نمایش V35 ThinQ یک صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن 2880 × 1440 پیکسل است.  ال‌جی برای این موبایل هوشمند دو پردازنده چهار هسته‌ای، رم 6 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 64 یا 128 گیگابایتی تعبیه کرده است. دوربین اصلی V35 ThinQ یک دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 13 و 16 مگـاپیکسل است و یک دوربین 8 مگـاپیکسلی در قسمت جلوی ایـن اسمارت‌فـون دیـده می‌شود. درگــاه USB Type-C، سـنسور اثرانگشت، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و بی‌سیم از دیگر ویژگی‌های V35 ThinQ به شمار می‌رود.

 G6 Plus

 G6 Plus تولید سه سال قبل ال‌جی یعنی سال 2017 است و همچنان امکان خرید آن در بازار اصفهان وجود دارد. این اسـمارت‌فـون با وجود قدیمی بودن از طــراحــی مناسبی بهره می‌برد و به‌صورت باریک طراحی شده است؛ اما خبری از نمایشگر یکپارچه در آن نیست؛ چراکه در قسمت بالا و پایین آن حاشیه‌هایی به چشم می‌خورد. G6 Plus مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی است و در قسمت پشتی آن دو دوربین 13 مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین سلفی این محصول ال‌جی سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. ال‌جی قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره، باتری کم‌مصرف، 128 گیگابایت حافظه داخلی، تراشه 4 هسته‌ای و رم 4 گیگابایتی برای این محصول خود درنظر گرفته است. همچنین زمانی که انگشت یا شی‌ء خاصی نزدیک لنز دوربین قرار بگیرد، موبایل هشدار می‌دهد و مانع از خراب شدن عکس می‌شود. G6 Plus باوجود به‌روز نبودن، قیمت به نسبت بالایی یعنی 9 میلیون و 848 هزار تومان دارد.

K40

اسمارت‌فون میان‌رده ال‌جی مدل K40 به وفور در بازار موجود است و با نرخ 3 میلیون و 400 هزار تومان می‌توان این موبایل هوشمند را خریداری کرد. ال‌جی K40 را به‌عنوان محصول 2019 با یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی و فناوری IPS تولید کرده است. شرکت سازنده برای این اسمارت‌فون یک پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای به همراه 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. در قاب پشتی K40 یک دوربین با رزولوشن 16 مگاپیکسل نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند، دوربین سلفی K40 نیز 8 مگاپیکسل است و درکل دوربین‌های K40 در مقایسه با میان‌رده‌های دیگر برندها چندان با کیفیت نیستند. همچنین ایراد دیگر این اسمارت‌فون میان‌رده و مقرون به صرفه، طراحی آن است؛ زیرا تمامی موبایل‌های مـیـان‌رده هــوشــمـنــد 2019، قاب شیشه‌ای و صفحه‌نمایش مجهز به ناچ دارند؛ ولی ال‌جی برای این مدل همچنان از قاب پلاستیکی و صفحه‌نمایش بدون ناچ استفاده کرده است. باوجوداین، موبایل ال‌جی مدل k40 را می‌توان یک اسمارت‌فون برای انجام کارهای ساده و روزمره دانست.

Q7

Q7 چهارمین محصول ال‌جی در بازار اصفهان است که از طراحی ظاهری مشابه K40 بهره می‌برد. این اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی است که مانند سایر محصولات ال‌جی حاشیه‌هایی اطراف نمایشگر آن وجود دارد. سخت‌افزار Q7 شامل دو پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ داخلی می‌شود. یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز وظیفه ثبت تصاویر را در این اسمارت‌فون به عهده دارد. شارژ سریع ۱۵ وات، آداپتوری با ورودی ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت، مقاومت در برابر آب و گردوغبار، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت از ویژگی‌های این اسمارت‌فون میان‌رده ال‌جی است. Q7 با نرخ 3 میلیون و 320 هزار تومان در بازار اصفهان به فروش می‌رسد.