به‌افتخار دربی اصفهانی‌ها

فتادویکمین هماوردی تیم‌های اصفهانی امشب برگزار می‌شود و براساس برنامه سازمان لیگ، تیم ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان سپاهان خواهد بود. دربی تیم‌های همشهری نصف‌جهان معمولا بازی‌های جذابی بوده و برای بازی فرداشب هم پس از دوفصل که به‌دلیل شیوع پاندمی کرونا دیدارهای لیگ بدون تماشاگر برگزار می‌شد، هواداران دوتیم روی سکوها حضور دارند تا علاوه بر بازگشت شور و هیجان به استادیوم خانگی ذوب‌آهن، حضور تماشاگران به زیباترشدن بازی کمک ‌کند. تقابل امشب نمایندگان فوتبال استان بهانه‌ای شد تا مروری بر چهره‌های ویژه این بازی داشته باشیم.

تارتار به‌عنوان بازیکن، سابقه حضور در دربی اصفهان را دارد که ازقضا با تیم سپاهان بوده؛ اما به‌عنوان سرمربی روی نیمکت ذوب‌آهن نشسته است. تارتار در لیگ بیست‌ویکم در دو دیدار رفت‌وبرگشت به همراه تیمش یک برد و یک تساوی کسب کرد تا این مربی جوان، عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد.
تیم ذوب‌آهن طی چهارهفته‌ای که از لیگ سپری‌شده، تاکنون بردی کسب نکرده و چهار تساوی حاصل کار یاران تارتار بوده است. ذوب‌آهن در لیگ گذشته خیلی زود به برد دست پیدا کرد که همین موضوع فشار روانی را از روی دوش تارتار برداشت و لیگ را راحت‌تر ادامه داد؛ اما با اینکه جای این مربی روی نیمکت ذوبی‌ها محکم شده، طولانی‌شدن روند نبردن، این تیم را کلافه خواهد کرد.
ذوبی‌ها برای دربی اصفهان که یک دیدار خانگی برای آن‌ها محسوب می‌شود، چشم به پیروزی دوخته‌اند و کسب سه‌امتیاز این بازی علاوه بر اینکه به روند نبردن‌های این تیم پایان می‌دهد، انگیزه مضاعفی را نیز به آن برای ادامه لیگ تزریق خواهد کرد. 
ژوزه مورایس، سرمربی تیم سپاهان، برخلاف تارتار تجربه دربی ندارد و امشب برای اولین بار این جو را تجربه خواهد کرد. یوگنی لیادین اولین سرمربی خارجی است که در دیدار تیم‌های همشهری سپاهان و ذوب‌آهن حضور داشته و مورایس یازدهمین مربی است که این تجربه را پیش رو خواهد داشت.
سپاهان شروع خوبی در لیگ جاری داشت و کسب دو برد متوالی، به‌ویژه پیروزی برابر استقلال، هواداران را به آینده این تیم امیدوار کرد و تساوی برابر گل گهر سیرجان هم ازنظر هواداران راضی‌کننده بود؛ اما با شکستی که سپاهان برابر فولاد متحمل شد، هواداران روی ضعف‌های تیم حساس شده‌اند؛ تا جایی که به خریدهای خارجی و نبود مهاجم در تیم اشاره کرده‌اند.
بازی امشب جدال اندیشه‌های تاکتیکی تارتار و مورایس خواهد بود و هرکدام از دو سرمربی که تیمش موفق به کسب سه امتیاز بازی شود، از زیر بار فشار خارج خواهد شد؛ اما در مقابل سرمربی تیم بازنده روزهای سختی پیش رو خواهد داشت.
 
حبیب فرعباسی
این دروازه‌بان جوان بعد از نمایش خوبش در فصل گذشته، تبدیل به سنگربان اول ذوبی‌ها در فصل جاری شده و باوجوداینکه تیم ذوب‌آهن طی هفته‌های گذشته به پیروزی نرسیده؛ اما او عملکرد قابل‌قبولی داشته است. در دیدارهای حساس مثل دربی، نقش دروازه‌بان اهمیت زیادی دارد و ذوبی‌ها اگر به سنگر تیمشان اطمینان داشته باشند، با خیال آسوده‌تری برنامه‌های هجومی را پی می‌گیرند که در این صورت مسیر پیروزی تسهیل می‌شود.
 
پیام نیازمند
عملکرد متزلزل رشید مظاهری در شروع فصل کافی بود تا سرمربی پرتغالی درخواست بازگشت نیازمند از لیگ پرتغال را بدهد. حضور نیازمند درون دروازه سپاهانی‌ها با واکنش مثبت هواداران این تیم همراه شد؛ اما بازگشت دوباره نیازمند با دریافت سه‌گل همراه بوده که به نسبت مظاهری آمار گل خورده بیشتری است. با توجه به حساسیت دربی احتمالا نیازمند در بازی امشب درون دروازه قرار می‌گیرد و باید دید با عملکردش در این دیدار می‌تواند دوباره محبوب هواداران شود یا خیر؟
 
آرمان قاسمی
غیبت مسعود ابراهیم‌زاده، کاپیتان تیم ذوب‌آهن که به‌دلیل آسیب‌دیدگی این بازی را از دست داده، برای سبزها کار را سخت خواهد کرد. آرمان قاسمی در بازی امشب یکی از نفرات کلیدی مهدی تارتار در خط دفاعی است و تجربه او می‌تواند به کار تیمش بیاید. قاسمی که فصل گذشته نیز دربی را تجربه کرده، در خط دفاعی گاندوها باید از نفوذ مهاجمان حریف و نزدیک‌شدن آن‌ها به دروازه خودداری کند؛ البته قاسمی به‌عنوان یک بازیکن سرزن نیم‌نگاهی هم به ضربات ایستگاهی و حضور در خط حمله تیمش دارد.
 
مانوئل فرناندز
اسم‌ورسم مطرح او باعث شده تا هواداران حساب دیگری روی فرناندز باز کنند. او که نسبت به بقیه هافبک‌های سپاهان سن و سال بیشتری دارد، در بازی‌هایی که به میدان رفته، عملکرد نسبتا قابل‌قبولی داشته است؛ اما انتظار هوادار از بازیکنی در سطح او فراتر از هافبک‌های معمولی است و هواداران امیدوارند فرناندز باتجربه بین‌المللی‌اش به برگ برنده این تیم در میانه میدان در دیدارهای آینده لیگ برتر مبدل شود.
 
محمدحسین اسلامی
برای تیم کم‌مهره ذوب‌آهن، مصدوم‌شدن سعید باقرپسند اتفاق ناگواری بود که تمام برنامه‌های تاکتیکی این تیم را به‌هم ریخت. ذوب‌آهن در خط حمله با مشکل جدی مواجه است و سرمربی تیم ذوب‌آهن درصدد است با تقویت خط میانی تیمش، برنامه‌های هجومی را از یک خط دیرتر شروع کند. اسلامی که از بازیکنان پرورش‌یافته آکادمی ذوب‌آهن است، فصل گذشته با نظر مساعد تارتار به ترکیب تیم بزرگ‌سالان رسید و در این فصل به‌دنبال آن است که با جلب اعتماد کادر فنی، یکی از مهره‌های کلیدی تیمش باشد.
 
شهریار مغانلو
با اینکه مهاجم اول سپاهان محسوب می‌شود؛ اما با اینکه چهارهفته از رقابت‌های لیگ گذشته، هنوز نتوانسته گلی وارد دروازه حریفان کند که این موضوع فشار روانی بر روی او را افزایش خواهد داد و منجر به کاهش کیفیت بازی‌اش خواهد شد. ناکامی مغانلو در گلزنی، باعث شده هواداران خواهان به‌خدمت‌گرفتن یک مهاجم شش‌دانگ شوند؛ اما شهریار در بازی امشب می‌تواند با گلزنی نظر مساعد آن‌ها را به‌طورموقت هم که شده جلب کند و البته جواب اعتماد مورایس را بدهد.