تاکسی‌های اینترنتی فناوری مهم در خدمات شهری

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه هد هد گفت: سال 1370 در نوجوانی با کلاس برنامه ریزی بیسیک وارد عرصه فناوری شدم که در آن سال ها جز فناوری به‌روز حساب می‌شد اما از همان زمان درمان برنامه نویسی بودم، در سال 1380 با اینترنت آشنا شدم و اولین وبسایت خود را ساختم.

محمد علی زاهدی اظهار کرد: در سال 1390 با استارتاپ‌ها آشنا شدم و کسب و کارهای اینترنتی آغاز کردم و پس ازآن نیز در حوزه کار آفرینی بر مبنا اینترنت فعالیت خود را ادامه دادم، فناوری در حوزه‌های مختلف با روش‌های گوناگون خدمات را ارائه می‌دهد.

او افزود: فناوری در بیزینس مدل اصلاحاتی را در کسب و کار ایجاد می‌کند و به خدمات شهری نیز کمک می‌کند؛ تاکسی‌های اینترنتی نمونه‌ای از فناوری‌ها است که در خدمات شهری گام‌های موثری را بر می‌دارد که اکنون در شهرهای مختلف شامل چنین اتفاقاتی هستیم، شهرداری همیشه خواستار تاکسی نت بوده است تا نرخ جا به جایی در شهر عادلانه و منصفانه برای هر دو طرف باشد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هد هد تصریح کرد: تلاش‌هایی در این راستا انجام شد اما شهرداری‌ها به نتیجه دلخواه نرسیدند که فناوری و تغییر بیزینس مدل تاکسی ها باعث شد به این مهم دست پیدا کنند، خیلی از محصولات می‌توانند کمک کنند تا در مدیریت شهری اقدامات خوبی را شاهد باشیم که در رابطه با این موضوع می‌توان به پرداخت الکترونیکی قبوض اینترنتی اشاره کرد.

او ادامه داد: آمار و اطلاعاتی که در شهر موجود است مانند ساعت حرکت اتوبوس‌ها یا همسان سازی اتوبوس و مترو را می‌توان با اینترنت اشیا پیگیری کرد تا شاهد این حرکت نوین باشیم. قرار داده‌های الکترونیک می‌تواند بدون امضا فیزیکی به ثمر می‌نشیند که این موضوع نیز یکی از اتفاقات خوب برای مدیریت شهری است. همه این اقدامات کار را برای مدیریت شهری آسان می‌کند و باعث سرعت و کاهش هزینه در مدیریت کردن شهر می‌شود.