ترافیک شدید انتخاب رئیس

معمولا سه ماه پایانی سال با ترافیک برگزاری مجامع انتخاباتی همراه است و تکلیف رؤسای هیئت‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، مشخص می‌شود. در حال حاضر دوازده هیئت ورزشی در آستانه برگزاری انتخابات هستند که برخی از آن‌ها همچون هیئت ژیمناستیک دوران بلاتکلیفی بیش از یک سال را پشت سر گذاشته‌اند؛ اما تعدادی دیگر همانند هیئت بیماران خاص در فاصله کوتاهی به نسبت پایان دوره قانونی مسئولیت، مهیای تعیین رئیس شده‌اند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر هیئت‌هایی که در لیست برپایی مجمع هستند و احتمالا با رئیس جدید به استقبال سال 1401 می‌روند.

هیئت ژیمناستیک

ژیمناستیک که عنوان بلاتکلیف‌ترین هیئت ورزشی را یدک می‌کشد، بالاخره پس از یک سال و چند ماه، سرپرست جدیدش را شناخت. پس از استعفای تحمیلی غلامرضا کریمیان از ریاست هیئت، آرش ظفریان طی چند ماهی سرپرستی هیئت را برعهده داشت؛ اما پس از خاتمه دوره کاری او، از آن زمان تا چند روز قبل و در پی اختلافاتی که بین اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ژیمناستیک درگرفته بود، هیئت اصفهان در لیست سیاه قرار گرفته و فدراسیون عنوان تعلیقی را بر این هیئت گذاشته بود. اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز به واسطه اتمام دوره مسئولیت رئیس فدراسیون، شرایط هیئت را مشمول مرور زمان کرده بود؛ در نهایت نیز فدراسیون حکم سرپرستی هیئت را برای جواد کاظمی، از مربیان اصفهانی و یکی از افراد منسوب به گروه موافقان رئیس فدراسیون صادر کرد. پیش‌تر چندین بار از کاندیداهای ریاست هیئت ثبت‌نام شده که منتفی‌شده قلمداد می‌شود؛ اما برای دوره جدید هنوز فراخوانی صادر نشده است.

هیئت نجات‌غریق

پس از برکناری محسن تابش‌فر از ریاست هیئت نجات غریق استان، شهزاد موحدی یکی از فعالان رشته‌های آبی در استان برای سرپرستی هیئت معرفی شد که البته سرپرستی او طولانی‌تر از دوره سه ماهه شده، اما با توجه به ثبت‌نام از متقاضیان ریاست هیئت، برگزاری انتخابات آن تا پایان سال دور از ذهن نیست.

هیئت هاکی

دوران ریاست حمید جمالی در این هیئت چندی قبل به پایان رسید؛ اما جمالی با حکم رئیس فدراسیون، به عنوان سرپرست هیئت معرفی شده تا زمینه را برای برگزاری مجمع فراهم کند. ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی انجام شده، اما با توجه به اینکه جمالی برنامه‌ای برای ریاست هیئت ندارد، مجمع سکان‌دار آینده را معرفی خواهد کرد.

هیئت موتورسواری
و اتومبیل‌رانی

خرداد امسال بود که انتخابات هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان برگزار شد و شهرام شاه‌زمانی در رقابتی نزدیک با ایمان زیرک، ریاست هیئت را در اختیار گرفت؛ اما به فاصله کوتاهی، جمعی از اعضای مجمع خواستار برگزاری مجمع فوق‌العاده و تعیین‌تکلیف ریاست هیئت شدند. با اینکه فدراسیون موتورسواری از ابقای شاه‌زمانی حمایت می‌کرد، اما پس از برگزاری جلسه‌ای، اداره‌کل ورزش و جوانان با این توجیه که رئیس هیئت نتوانسته اعضا را مجاب کند، طی هماهنگی با وزارت ورزش، شاه‌زمانی را از ریاست هیئت برکنار و محمدرضا اعتمادی را به عنوان سرپرست برگزید. با اینکه جمعی از اعضای هیئت موتورسواری به این انتخاب معترض بودند و در مقابل اداره‌کل هم تجمع کردند، اما تغییری در این خصوص ایجاد نشد و هیئت با ترکیب فعلی باید به استقبال انتخابات آینده برود.

هیئت والیبال

هم‌زمان با پایان دوره مسئولیت تیمور باجول در هیئت والیبال استان، با پیشنهاد اداره ورزش و جوانان استان، حکم سرپرستی هیئت برای فریبا صادقی امضا شد. صادقی که سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن است و سال‌هاست نایب‌رئیسی هیئت را هم برعهده دارد، در ماه‌های آینده باید زمینه برگزاری مجمع را فراهم کند تا سکان‌دار یکی از مهم‌ترین هیئت‌های ورزشی در انتخابات آتی تعیین شود.

هیئت بیماران خاص
و پیوند اعضا

پس از درگذشت عباس یزدان‌پناه، طی چند ماه انتخابات هیئت برگزار شده و قاسمعلی رحیمی، جانشینی یزدان‌پناه را عهده دار شد. طی روزهای آینده دوره قانونی مسئولیت رحیمی خاتمه پیدا می‌کند و ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی هم در جریان است و با توجه به شرایط و بازه زمانی درنظر‌گرفته‌شده برای انتخابات، درباره تعیین سرپرست هیئت تصمیم‌گیری خواهد شد.

هیئت ورزش همگانی

آخرین روزهای پایانی بهمن سال 96 انتخابات هیئت ورزش همگانی استان به انجام رسید و با انتخاب امیر آذرافروز، سنت حضور نظامی‌ها در هیئت همگانی اصفهان حفظ شد. چندی قبل و با توجه به بحث جابه‌جایی امیر آذرافروز، تصمیم به معرفی مجید رحیمی‌زاده برای سرپرستی هیئت گرفته شد. رحیمی‌زاده که اخیرا به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان معرفی شده، از ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان کنار رفته و با توجه به سکونتش در تهران، احتمال برگزاری مجمع انتخاباتی، از معرفی سرپرست جدید بیشتر است.

هیئت کبدی

با اینکه کبدی، جامعه پرتعدادی را در استان اصفهان شامل نمی‌شود؛ اما این هیئت هم مدتی درگیر حاشیه‌های متعددی شد و در نهایت رأی به ابطال مجمع هیئت انتخاباتی داده شد. در مجمع قبلی هیئت، حمید شهبازی در رقابتی نزدیک که در دو مرحله انجام شد، با کسب حداکثر آرا سکان‌دار هیئت لقب گرفت؛ اما پیگیری برخی منتقدان هیئت در خصوص اشکال در معرفی دو باشگاه صاحب‌رأی در مجمع، منجر به ابطال آن شد. عباس مرادیان، معاون اداره ورزش و جوانان که اخیرا به عنوان سرپرست اداره ورزش شهرستان اصفهان هم معرفی شده، سرپرست هیئت کبدی است و ثبت‌نام از کاندیداها نیز انجام شده است.

هیئت کوهنوردی

با پایان‌یافتن دوره ریاست مهدی نصر، ثبت‌نام از کاندیداهای هیئت انجام شد و عباس مرادیان هم در جایگاه سرپرست، مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کرد؛ اما اعضای مجمع طی اقدامی هماهنگ که در تاریخ ورزش استان سابقه نداشت، از رأی‌دادن به کاندیداهای هیئت امتناع کردند تا هیچ‌کدام از کاندیداها موفق به احراز پست ریاست نشوند. با توجه به انتخاب‌نشدن رئیس در این مجمع، علیرضا کمالیان برای سرپرستی هیئت معرفی شد و با ثبت‌نام دوباره از متقاضیان ریاست که قطعا از مجمع قبلی درس عبرت گرفته‌اند، رئیس آینده معرفی خواهد شد.

هیئت ورزش روستایی
و بازی‌های بومی و محلی

با اینکه شنیده شده، اداره ورزش و جوانان استان، نفرات دیگری را برای سرپرستی هیئت مدنظر داشته است؛ اما فدراسیون حکم سرپرستی را برای مهدی اسدی، رئیس باسابقه هیئت صادر کرد. پیش‌تر ثبت نام از کاندیداهای ریاست انجام شده، اما اطلاع دقیقی نداریم که اسدی با توجه به بحث بازنشسته‌بودن می‌تواند در انتخابات آینده حضور پیدا کند یا خیر یا این هیئت پس از سال‌های نسبتا طولانی دستخوش تغییرات مدیریتی خواهد شد.

هیئت پزشکی‌ورزشی

با پایان‌یافتن دوره مسئولیت چهارساله احــمــد بــاقری‌مــقــدم، بـحـث‌هـایی درخصوص بروز اختلافات در هیئت شنیده می‌شد و در ادامه نیز مصطفی میرقادری، از پیش‌کسوتان فوتبال برای سرپرستی هیئت معرفی شد. با تـوجه بـه شـرایـط ویژه هیـئت پزشکی‌ورزشی، ریاست این هیئت مشتاقان زیادی داشته و باید منتظر ماندتا ببینیم انتخابات آینده آن چگونه انجام خواهد شد؟

هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام

شرایط مشابه هیئت کبدی برای هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان رخ داد؛ با این تفاوت که برخلاف هیئت کبدی که اداره ورزش به سرعت برای جابه‌جایی در هیئت اقدام کرد، در هیئت بدن‌سازی با وجود پیگیری شاکیان اهمیتی برای اجرای تغییرات نبود و حـتی در آخـرین نـامـه‌نگاری مدیرکل ورزش و جوانان درخصوص ممنوعیت فعالیت بدن‌سازی ورزش بـانوان نیـز حـسـین یـارمـحمـدیان به عنـوان رئیـس هـیئـت قلمداد شده است.
با توجه به حکم دیوان عدالت اداری و الزام برای ثبت‌نام دوباره از کاندیداهای ریاست هیئت و ملغی‌شدن نتیجه مجمع قبلی، طی یک ماه گذشته بحث انتخاب سرپرست مطرح بوده و گزینه‌هایی چون حمید جمالی و حسین زیبایی برای تصدی مسئولیت معرفی شده‌اند؛ اما تا به امروز هنوز حکمی صادر نشده است.