سپاهان که رفت آسیا، شما کجا بودید؟!

در حالی تیم پرسپولیس مهیای تیم دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌شود که لغو دو دیدار لیگ برتری این تیم و حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی سرخ‌پوشان، اعتراض بسیاری را از سوی هواداران دیگر تیم‌ها به‌ویژه سپاهانی‌ها به دنبال داشت و با مقایسه شرایط آن زمان تیم اصفهانی با شرایط فعلی سرخ‌پوشان، به تبعیض صورت‌گرفته در قبال نماینده ایران اشاره می‌کنند.فصل 2007 تیم سپاهان با لوکا بوناچیچ فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در لیگ قهرمانان نیز با غلبه بر حریفان به دیدار فینال راه یافت؛ اما اتفاقاتی که در دیدار پایانی نیم‌فصل لیگ هفتم رخ داده بود، مشکلات بسیاری را برای این تیم ایجاد کرد.

در دیدار رفت سپاهان و پرسپولیس که در اصفهان برگزار شد، پرتاب ترقه و نابیناشدن چشم سرباز احمدی، علاوه بر کسر سه امتیاز از زردپوشان، این تیم را از بازی‌های خانگی به مدت زیادی محروم کرد که این موضوع باعث فشردگی و سختی دوچندان کار سپاهانی‌ها شده بود. سپاهانی‌ها قبل از فینال نیز در دیدار پایانی لیگ هفتم، به دیدار پرسپولیس رفتند و درحالی‌که با تساوی نیز قهرمانی این تیم قطعی می‌شد، گل دقیقه 97 سپهر حیدری، جام را از اصفهانی‌ها گرفت و تحویل تهرانی‌ها داد تا این موضوع عاملی برای ایجاد کینه بین هواداران دو تیم طی یک دهه اخیر شود.حالا سرخ‌های تهرانی برای دومین بار طی چند فصل اخیر به فینال آسیا راه یافته‌اند و هواداران سپاهان با یادآوری خاطرات 13 سال قبل، به تبعیض‌های صورت‌گرفته، معترض هستند.سید مهدی سیدصالحی، مهاجم سابق سپاهان در گفت‌وگویی که با یک برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان داشت، به شرح اتفاقات آن سال‌ها پرداخت و گفت: لیگ هفتم برای ما خیلی سخت بود. ما در جام باشگاه‌های آسیا به مرحله دوم رسیدیم. بازی‌ها تا آبان و آذر ادامه داشت. بعد هم حضور در جام باشگاه‌های جهان بود. لیگ و جام حذفی هم بود. این همان سالی بود که استقلال به خاطر رد نشدن روادید از مسابقات کنار گذاشته بود و فشار روی سپاهان به‌عنوان تنها نماینده ایران بیشتر هم شد.او ادامه داد: هواداران پرسپولیس و سپاهان با هم درگیر شدند و یک سرباز بینایی‌اش را از دست داد. در آن مقطع کمیته انضباطی به جای اینکه مارا از تماشاگر محروم کند، سه امتیاز از ما کسر کرد؛ درصورتی‌که بازیکنان سپاهان هیچ نقشی در این درگیری نداشتند و نباید این کار را با ما می‌کردند. در آن سال شش امتیاز از پرسپولیس کم شد و در تلافی این کار را با ما کردند. سیدصالحی بیان افزود: اصلا من چنین قانونی ندیده بودم. ما هنوز وارد زمین نشده بودیم که این اتفاق افتاد. آن سال ما برای میزبانی باید می‌آمدیم و با برنامه فشرده‌ای که داشتیم، در یک شهر دیگر بازی می‌کردیم و واقعا در حق تیم ما اجحاف شد.مهاجم سابق زردها به خاطره دیدار فینال لیگ هفتم نیز اشاره کرد و گفت: وقتی پرسپولیس گل دوم را زد، تمام کسانی که در ورزشگاه بودند، به نیمکت ما حمله‌ور شدند؛ مثل اینکه ما برای این آب‌وخاک نیستیم. آن‌ها به ما فحاشی کردند، برای من این موضوع سنگین بود که ما نماینده فوتبال ایران در آسیا بودیم. اگر از دید ملی نگاه کنیم، چه خصومتی با ما داشتند. حالا غیرازاین انگار لیگ محله‌ها بود. تماشاگر به زمین آمد و اتفاقاتی افتاد که اصلا زیبنده نبود.
او ادامه داد: سعید مظفری‌زاده در این بازی هفت دقیقه وقت اضافه گرفت؛ ولی در بازی ایران و استرالیا که تور پاره شد، داور  فقط هشت دقیقه وقت اضافه گرفت. پس اگر قرار باشد قانونی که در بازی با ما اعمال شد، در هر مسابقه باید هفت دقیقه وقت اضافه گرفته شود. اگر قرار است تیمی قهرمان شود، باید با حقانیت قهرمان شود؛ ولی در آزادی انگار آنجا ما دشمنشان بودیم.  این مهاجم که سابقه بازی در تیم‌های سرخابی پایتخت را هم دارد، تصریح کرد: اگر قرار بر حمایت است، باید از تیم مس رفسنجان، فولاد خوزستان و بقیه تیم‌ها هم حمایت شود. اگر قانونی گذاشته می‌شود، باید برای همه یک شکل باشد. بله الان پرسپولیس نماینده ایران است و باید حمایت شود؛ ولی آن سال کجا بودند این آدم‌ها که از سپاهان حمایت کنند؟