شاد کن، شاد زی

یکی از رسومی که از دیرباز بین انسان‌ها رواج داشته است، هدیه دادن است. هدیه می‌تواند هر چیزی باشد که سبب شادی و خشنودی دیگری شود. هدیه یا پیشکش در لغت به معنی چیزی است که به صورت رایگان به فردی اهدا می‌شود و نشانه لطف و محبت هدیه‌دهنده است. البته هدیه دادن می‌تواند با نیت‌های متفاوتی انجام  شود، مردم برای نشان دادن عشق و علاقه خود به یکدیگر هدایا اهدا می‌کنند. در گذشته حاکمان برای ایجاد محبوبیت و حس وفاداری مردم نسبت به خود از هر گونه هزینه‌ای دریغ نمی‌کردند و گاهی چنان افراطی به اینکار می‌پرداختند که حتی برای این کار مراسم باشکوه و مناسک به خصوص تدارک می‌دیدند، حکمرانان برای ایجاد روابط دوستی با دیگر ممالک به حاکمان دیگر هدایای نفیس و گران قیمت هدیه می‌دادند تا از این طریق حسن نیت خود را نشان داده برای خود متحدان قدرتمندی پیدا کند.

تاریخ انتشار: 16:10 - یکشنبه 1399/07/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

 همچنین هدیه دهنده می‌تواند با هدیه دادن قدرت خود را نشان دهد. در دنیای مدرن امروز نه تنها رسم هدیه دادن همچنان وجود دارد؛ بلکه چنان رشد و توسعه پیدا کرده است که به یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است که در همه فرهنگ‌ها و اقلیم‌ها رسوخ پیدا کرده و مختص به فرهنگ و قوم خاصی هم نیست و حتی در بعضی مراسم و رویدادها به نوعی الزام تبدیل شده است.

هدایای تبلیغاتی ابزار مناسب برای رونق کسب و کار

اثر بخشی و تاثیر هدیه دادن برروی افراد تا حدی بود که این کار به سرعت به روشی تجاری و تبلیغاتی برای رونق کسب و کارها تبدیل شد و در دنیای رقابتی امروز، شرکت‌های تجاری و برندهای معتبر دنیا برای جذب مخاطبان جدید و تقویت ارتباطاتشان با مشتریان قدیمی، گوی سبقت را برای اهدای هدیه‌ای خلاق و کاربردی از هم می‌ربایند. امروزه هدایای تبلیغاتی ( Gift promotion) به عنوان ابزار قدرتمندی در دست بازاریابان و مدیران فروش تبدیل شده است تا بتوانند سهم بازار خود را افزایش دهند و با ایجاد تجربه‌ای دلپذیر، شادی آفرین و ماندگار در ذهن مشتری رسوخ کرده، مشتریان وفادار و همشیگی برای خود فراهم کنند. شرکت‌های تجاری در جهت ایجاد محبوبیت بین مردم سالانه بودجه زیادی را برای این کار اختصاص می‌دهند. البته شرکت‌ها در انتخاب هدایای تبلیغاتی باید به نکات مهمی توجه کنند تا بودجه خود را بیهوده صرف نکنند.

 5نکته مهم در هنگام خرید هدایای تبلیغاتی

1. کیفیت هدایا

باید در نظر داشته باشید، هدیه‌ای که به مخاطبتان می‌دهید از کیفیت مناسبی برخودار باشد، به‌خاطر اینکه قرار است تجربه خوبی را برای او رقم بزنید و همچنین کیفیت خوب باعث می‌شود هدیه اهدایی شما به مدت طولانی‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

2. کاربردی بودن

در زمان انتخاب هدایای تبلیغاتی به این نکته توجه کنید که حتما مشکل یا مسئله‌ای را ازمخاطب برطرف کند و مورد استفاده و کاربردی باشد.

 3. بسته‌بندی هدایا

بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است، بهتر است بسته‌بندی هدایای تبلیغاتی شما به صورت اختصاصی طراحی و چاپ شود تا نماینده هویت برند شما برای مخاطب باشد؛ اما این نکته هم در نظر بگیرید که هزینه و بودجه زیادی به این کار اختصاص ندهید بخاطر اینکه بسته‌‌بندی معمولا مورد استفاده نخواهد بود و آن چیزی که مهم است و نقش کلیدی را برای برند شما دارد، آن هدایای تبلیغاتی است.

 4. دسته‌بندی مشتریان و مخاطبان

به دلیل اینکه بودجه تبلیغاتی محدود است و همه مخاطبان به یک اندازه منافع شرکت را تأمین می‌کنند، خیلی مهم است که لیستی از مخاطبان و مشتریان را که می‌خواهید به آنها هدیه دهید، تهیه کنید و آن‌ها را در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار دهید و به برخی از آن‌ها تبلیغاتی ارزان و برخی دیگر هدایای تبلیغاتی نفیس اختصاص دهید.

5. چاپ برند

چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی خیلی مهم است، حتماً دقت و وسواس داشته باشید که چاپ برند شما بر روی هدایای تبلیغاتی بسیار با کیفیت و شکیل قرار گیرد، نمونه‌های مختلف چاپ وجود دارد که بسته به نوع جنس هدایای تبلیغاتی از آن‌ها استفاده می‌شود. چاپ‌های تک‌رنگ و رنگی با کیفیت و ماندگاری متفاوت در بازار موجود است که بسته به کیفیت آن قیمت آن هم متفاوت است، برخی از مهم‌ترین چاپ‌های هدایای تبلیغاتی عبارتند از: چاپ تامپو، چاپ سیلک، چاپ فلت بد، چاپ طلاکوب و … .

 

سال 1400 فرصتی برای خاطره‌سازی

 معمولاً عید نوروز بهترین زمان برای توزیع هدایای تبلیغاتی است. هدایایی مانند سررسید، تقویم رومیزی و هدایای مدیریتی از جمله مرسوم‌ترین هدایاست که قبل از شروع سال جدید به کارمندان و مشتریان هدیه داده می‌شود، اما امسال، سالِ به خصوص و تاریخی است که هر صد سال یکبار اتفاق خواهد افتاد، چراکه شروع سال جدید مقارن با آغاز قرن جدید شمسی خواهد بود، از این جهت اهمیت آن فراتر از سال‌های معمول خواهد بود. مجلات و ویژه‌نامه‌های زیادی برای بررسی اتفاقات و رویدادهای یک قرن گذشته منتشر می‌شود و میان افراد در محافل گوناگون در مورد این اتفاقات و رویدادها بحث خواهد شد و به جای دورنمای یک ساله چشم‌انداز قرن جدید بررسی می‌شود. از این جهت فرصت مناسبی برای شرکت‌های تجاری است تا با اهدای هدایای تبلیغاتی خاص مانند سررسید آوازه گستر، تقویم‌رومیزی آوازه گستر و هدایای مدیریتی آوازه گستر، قسمتی از این رویداد تاریخی بوده و بیش از پیش ارتباطات خود را گسترش دهند  و یک تجربه و خاطره خاص را از برند خود در ذهن مخاطب بر جای گذارند و اعتبار خود را افزایش دهند. ما در آژانس تبلیغاتی آوازه گستر با شعار «شادکن، شاد زی» و با ارائه سررسید ۱۴۰۰ ، تقویم رومیزی ۱۴۰۰ و هدایای مدیریتی جدید و خلاق شما را در رقم زدن یک خاطره و تجربه بکر و شادی آفرین برای مخاطبتان یاری می‌رسانیم تا شما به عنوان  صاحب یک برند تجاری بتوانید بخشی از این لحظه تاریخی باشید و با شاد کردن دیگران شادی و رونق را در سال جدید به کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.

 

 

 

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط