منهای فوتبالی‌های مدعی

در روزهایی که توجهات معطوف به حضور تیم ملی فوتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی و اوج حساسیت در هفته‌های پایانی لیگ است، تیم‌های منهای فوتبالی ورزش اصفهان برای حضور در رقابت‌های باشگاهی آماده می‌شوند. با توجه به در پیش‌بودن المپیک توکیو هنوز زمان نهایی برای برگزاری لیگ‌های هندبال، والیبال و بسکتبال اعلام نشده، اما باشگاه‌های اصفهانی از مدت‌ها قبل اقدام به بستن تیم موردنظرشان برای لیگ کرده‌اند و تمرینات پیش فصل نیز شروع شده است.

با توجه به تحرکات اخیری که برای تیم‌های منهای فوتبال نصف جهان رخ داده، در گزارش امروز مروری بر وضعیت آن‌ها خواهیم داشت.

تیم هندبال سپاهان

زردپوشان هندبال اصفهان که پرافتخارترین تیم باشگاهی این رشته محسوب می‌شوند، پس از چند فصل همکاری با محسن طاهری، برای لیگ آینده سکان هدایت تیمشان را به مجید رحیمی زاده داده‌اند. رحیمی‌زاده که از ملی پوشان سابق هندبال کشور است و سال‌ها کاپیتانی تیم سپاهان را برعهده داشته، پس از خداحافظی از ورزش قهرمانی، به جرگه مربیان وارد شد و طی سال‌های گذشته سابقه حضور در کادر فنی تیم سپاهان را داشته است.سپاهانی‌ها که با محسن طاهری یک قهرمانی نیز در لیگ کسب کردند، برای ادامه لیگ تصمیم به همکاری با رحیمی زاده گرفته‌اند. تیم اصفهانی برای حضور پر قدرت در لیگ، اولویتش را تمدید قرارداد بازیکنانی که شاکله اصلی این تیم را تشکیل می‌دهند، گذاشته و بازیکنانی چون هادی طالبی و شهاب صادق‌زاده نیز با نظر کادر فنی به این تیم پیوسته‌اند.
در فصل گذشته لیگ برتر هندبال که به دلیل شرایط کرونایی در وضعیت خاصی برگزار شد، تیم‌های اصفهانی سهمی از قهرمانی نداشتند، اما با توجه به تغییرات در کادر فنی تیم سپاهان و جذب چند بازیکن ملی‌پوش غیربومی، به نظر می‌رسد این تیم برای حضور در جمع مدعیان برنامه‌ریزی کرده است.تیم ذوب‌آهن دیگر نماینده هندبال استان در لیگ باشگاهی است که طی سال‌های گذشته با هدایت کیوان صادقی در لیگ شرکت کرده، اما برای فصل جدید هنوز اطلاع‌رسانی خاصی در خصوص این تیم انجام نشده است.

تیم بسکتبال ذوب آهن

سبزپوشان اصفهانی ریشه‌دارترین تیم باشگاهی بسکتبال ایران است که زمانی سازنده‌ترین باشگاه ایران بود و بازیکنان زیادی را تحویل تیم ملی داد. ذوبی‌ها که طی یک دهه اخیر در چند مقطع از لیگ کناره گرفته و دوباره بازگشته‌اند، با هدایت فرزاد کوهیان، در لیگ حضور داشته‌اند، اما مدت‌هاست دیگر جایی در بین مدعیان ندارند.
در فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال، تیم ذوب آهن با اینکه یک بازیکن خارجی نیز به خدمت گرفته بود، از صعود به جمع هشت تیم مرحله نهایی بازماند، اما تصور می‌شود باشگاه اصفهانی برای فصل آینده تصمیم به بستن یک تیم مدعی دارد.
مدیران باشگاه با فرزاد کوهیان که به‌عنوان مربی تیم ملی این روزها فعالیت دارد، به توافق رسیده‌اند. ارسلان کاظمی، سرشناش‌ترین خرید ذوبی‌ها برای فصل جدید است و با تکیه بر این بازیکن، ذوب‌آهن می‌تواند یک مدعی باشد.
سجاد مشایخی، فرید اصلانی، امیرعلی قلی‌زاده و محمدرضا اکبری دیگر بازیکنانی هستند که با تیم بسکتبال ذوب‌آهن به توافق دست یافته‌اند. تیم بسکتبال سپاهان نیز با قهرمانی در لیگ دسته یک، سهمیه حضور در لیگ برتر را به دست آورده، اما هنوز درباره لیگ برتری‌شدن این تیم و جزئیات آن اطلاع موثقی در دست نیست.

تیم والیبال سپاهان

پس از چند فصلی که والیبال اصفهان با حسرت نبود تیم لیگ برتری مواجه بود، تیم سپاهان برای سومین سال متوالی نمایندگی والیبال استان را برعهده خواهد داشت و برای فصل آینده نیز همچون دو دوره اخیر، رحمان محمدی‌راد، سرمربی سپاهان است.
محمدی‌راد زمانی که با باشگاه سپاهان به توافق رسید، افق سه‌ساله همکاری‌اش در باشگاه سپاهان را قهرمانی در آسیا اعلام کرده که قاعدتا این اتفاق باید فصل آینده رقم بخورد.
زردهای والیبالی در فصل قبلی لیگ، یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شدند، اما در بازی ماقبل فینال نتیجه را به شهرداری سیرجان واگذار کردند تا ضمن بازماندن از صعود، به رتبه سومی مشترک لیگ قناعت کنند.
تیم والیبال سپاهان از مدت‌ها قبل اقداماتش برای بستن یک تیم مدعی را آغاز کرده و علاوه بر تمدید قرارداد بازیکنان محوری فصل گذشته، با امیر غفور و مسعود غلامی دو ملی‌پوش اصفهانی نیز به توافق رسیده‌اند، ضمن اینکه چند بازیکن شاخص دیگر را نیز به خدمت گرفته‌اند.
برای تیم والیبال سپاهان با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده، قهرمانی در لیگ، با اینکه با اهمیت و ارزشمند است، هدف غایی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود مدیران باشگاه افق‌های بالاتری را برای تیم مدنظر داشته و کادر فنی را نسبت به این موضوع مطلع کنند.