چاره‌جویی برای حل معضل‌های سینمافرهنگ خمینی‌شهر

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از دریافت اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان جهت بازسازی سینما فرهنگ شهرستان خمینی‌شهر خبر داد. در جلسه‌ای که حول محور مشکلات سینما فرهنگ شهرستان خمینی‌شهر در سالن شهید آوینی اداره ارشاد با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر شهر دارای مشکلاتی است که در عرصه‌های مختلف نیاز به رسیدگی، پیگیری و رفع آن وجود دارد که در راستای مرتفع‌کردن مشکلات، تلاش و توان خود را به کار بسته‌ایم تا معضلات شهرستان حل و فصل شود. او با اشاره به گستردگی وظایف وزارت ارشاد در کشور ادامه داد: وزارت ارشاد از نظر بودجه در حضیض استضعاف قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نقدعلی به نقش فرهنگ و ارائه آن توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ سازی بسیاری از امور در جامعه می‌تواند توسط هنر انجام شود که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری از جمله اموری است که باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
 او در بازدید از سالن سینما فرهنگ و مشکلات آن گفت: برای حل مشکلات سینما از قبیل سیستم تهویه، سرمایش و گرمایش و… نیاز به اعتبارهای میلیاردی است. در حال حاضر توانسته‌ایم با رایزنی‌هایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم 200 میلیون تومان جهت امور سینما اخذ کنیم. او افزود: گرچه این مبلغ پاسخ‌گوی حل مشکلات سینمای شهرستان نیست، با اولویت قراردادن برای حل مشکلات سالن سینما، امید آن می‌رود سینمایی در شأن مردم شهرستان تحویل شود.نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی از مجموعه اداره‌کل ارشاد استان خواست به منظور حل مشکلات سالن سینما فرهنگ خمینی شهر، نگاه ویژه‌ای به این پروژه شود و اقدامات لازم صورت پذیرد.
در ادامه، حسینعلی عمادی، رئیس انجمن‌های هنری شهرستان خمینی‌شهر، گفت: سالن سینما فرهنگ به اعتباری بالغ بر پنج‌میلیارد تومان نیاز دارد. او افزود: برقراری و ارتباط هنری با مردم از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است. سینما فرهنگ که در سال 81 افتتاح و به حوزه هنری واگذارشد، در دوره‌های مختلف به بخش‌ها و ارگان‌های مختلف اختصاص یافت و اکنون به صورت مزایده در اختیار مسئول گروه نمایشی آیینه قرار دارد. او در خصوص سینما فرهنگ توضیح داد: بخش‌هایی از سینما فرهنگ احتیاج به مرمت و بازسازی داشت که قسمت‌هایی از آن تعمیر شد. عمادی از ظرفیت سالن که بالای 800 نفر است، خبرداد و افزود: تا کنون مبالغ بسیاری جهت ترمیم و اصلاح سینما هزینه شده است. این کارگردان هنری در خصوص گروه نمایش آیینه توضیح داد: گروه نمایش آیینه تا کنون توانسته است با برگزاری نمایش سالن سینما را سر پا نگاه دارد.
عمادی با تأکید بر اینکه سینما از جمله ظرفیت‌های مهم برای فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت: لازم است امکانات اولیه این ظرفیت برای استفاده مردم فراهم باشد. مسئول انجمن نمایش آیینه با اشاره به جمعیت بالای سیصد هزار نفری شهرستان و وجود تنها یک سالن سینمایی ادامه داد: با توجه به وضع موجود سینما و مشکلات پیش رو، نیازمند طرحی اساسی برای حل معضل‌های سالن سینما هستیم تا به دنبال آن، مشکلات گروه‌های نمایشی نیز مرتفع شود. او به هزینه‌های بالای سینما اشاره کرد و گفت: سینمای شهرستان باید به یک سیستم کامل مجهز شود که بالغ بر پنج میلیارد تومان هزینه است. او از نبود سیستم سرور پخش فیلم در سینما خبرداد و بیان کرد: متأسفانه تا کنون ارگانی مسئولیت پیگیری ناپدیدشدن سرور را به عهده نگرفته و اکنون سیستم موقت در سینما نصب شده و این معضل بزرگی برای یک سالن سینمایی به شمار می‌آید. مسئول سینما فرهنگ شهرستان خمینی شهر از نبود دستگاه سرمایش و گرمایش سالن سینما سخن گفت و افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان هنر و فرهنگ جهت رفع مشکلات سینما تلاش کنند. عمادی خواستار حمایت معنوی و مادی مسئولان برای بازسازی سینما فرهنگ خمینی شهر شد.