ترافیک بازار مسکن اصفهان سر یک چهارراه

جابرانصاری، اشراق، برازنده و فلاطوری چهار محله همسایه در شهر اصفهان هستند و بررسی‌های میدانی در کنار مطالعات آماری حکایت از ترافیک عرضه و تقاضا در این چهار محله دارد. فعالان این بخش از شهر معتقد هستند تنوع بالای آپارتمان‌های فروشی در این چهار محله با قیمت پایین‌تر از سه میلیارد تومان باعث شده تقاضا در این بخش از شهر تقویت شود. امروز در این مناطق از شهر با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان نیز آپارتمان معامله می‌شود. ضمن اینکه حجم سنگین عرضه‌ها به‌خصوص در بهار 1400 باعث شده مالکان پای معامله تخفیف خوبی به متقاضی بدهند.

تاریخ انتشار: 08:43 - شنبه 1400/03/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
no image

جابرانصاری، اشراق، برازنده و فلاطوری، فاصله این چهار محله از یکدیگر حدود یک خیابان است، بخش‌هایی از این مناطق آن‌قدر نزدیک به یکدیگر هستند که برای مثال، فعالان بازار نمی‌دانند ملک در محله فلاطوری است یا اشراق؟ با این حال، املاک آماده برای فروش هر چهار محله تفاوت‌هایی هرچند کم با یکدیگر دارند.

جابر انصاری

جابر انصاری بالاشهر چهار محله مورد بررسی به حساب می‌آید؛ زیرا قیمت ملک در این محله بالاتر از اشراق، برازنده و فلاطوری است. چهار، پنج و شش میلیارد تومان اعداد عجیبی در بازار مسکن جابرانصاری نیست و بهار امسال هم آپارتمان‌های لوکس زیادی با قیمت بالاتر از چهار میلیارد تومان در محله جابر انصاری عرضه شدند؛ مانند آپارتمانی 220مترمربعی و نوساز با قیمت شش میلیارد تومان یا آپارتمان 180مترمربعی و نوساز دیگری خوش‌جا که با قیمت پنج میلیارد و 850 میلیون تومان آگهی شده ‌است. با این حال، بیشتر آپارتمان‌های فروشی این محله در بهار امسال بین دو تا سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود.
در محله جابرانصاری با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان نیز می‌توانید آپارتمان خرید مانند آپارتمانی 85 مترمربعی و 13سال ساخت با قیمتی 950میلیون تومان، این خانه برای خانواده‌های پرجمعیت شاید مورد مناسبی نباشد؛ ولی با بودجه یک تا دو میلیارد تومان آپارتمان‌های بزرگ‌تری می‌فروشند، مانند آپارتمانی 125 مترمربعی و 7 سال ساخت با قیمت یک میلیارد و 900میلیون تومان که هفته آخر اردیبهشت معامله شد. آپارتمان‌های نوساز این منطقه نیز بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند؛ ولی نوسازهای یک تا دو میلیارد تومانی برای درصد بالایی از مشاهدات، متراژی کمتر از 100مترمربع دارند.

اشراق

پیداکردن آپارتمان با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان در محله اشراق کار ساده‌ای نیست؛ ولی در مجموع آپارتمان‌های فروشی این منطقه در دو ماه ابتدایی سال ارزان‌تر از محله جابر انصاری هستند. برخی از فعالان بازار این منطقه آپارتمان‌های اشراق را برای سرمایه‌گذاری بهتر از جابر انصاری می‌دانند. آن‌ها می‌گویند پای پیاده از اشراق تا جابر انصاری 10 دقیقه راه نیست، چرا قیمت‌ها در جابر دوبرابر است؟
تعداد زیادی از آپارتمان‌های فروشی اشراق بین یک میلیارد و 500 میلیون تا دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. آپارتمانی 110مترمربعی سه سال ساخت با قیمت دو میلیارد تومان، آپارتمان 70مترمربعی 15سال ساخت با قیمت 700 میلیون تومان و آپارتمان 155مترمربعی نوساز با قیمت سه میلیارد و 500 میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش این منطقه در طول دو ماه ابتدایی سال بودند.

برازنده

یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا دو میلیارد و 100 میلیون تومان شلوغ‌ترین بازه قیمتی در آپارتمان‌های فروشی برازنده درطول دو ماه ابتدایی سال بود. در محله برازنده کم‌وبیش آپارتمان‌هایی ارزان‌تر از یک میلیارد تومان نیز عرضه می‌شود؛ مانند آپارتمانی 80مترمربعی و هشت سال ساخت با قیمت 900میلیون تومان، ولی در مجموع، بازه یک تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان این محله چندبرابر شلوغ‌تر از بازه کمتر از یک میلیارد تومان است.
«آپارتمان در محله برازنده قیمت کمتری نسبت به اشراق دارد» این فرضیه را یکی از فعالان بازار مسکن این بخش از شهر بیان کرد؛ اگرچه در محله برازنده نیز تعداد آپارتمان‌های با قیمت بالای سه میلیارد تومان کم نیست.

فلاطوری

قیمت آپارتمان در محله برازنده و فلاطوری نزدیک به هم است. مانند برازنده، در فلاطوری هم آپارتمان‌های زیر یک میلیارد تومان تعداد زیادی ندارند. شلوغ‌ترین بازه قیمتی در فلاطوری یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا دو میلیارد و 100 میلیون تومان است و کم‌وبیش در این محله نیز آپارتمان بالاتر از سه میلیارد تومان عرضه می‌شود. تنها تفاوت بازار مسکن این محله با سه محله بالا تنوع آپارتمان‌های فروشی در بازه قیمتی یک تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان است. در این بازه همه نوع آپارتمانی در فلاطوری عرضه می‌شود. از آپارتمان بزرگ‌تر از 100 مترمربع گرفته تا سوئیت‌های نقلی و از آپارتمان نوساز گرفته تا آن‌هایی که بیش از 10 سال سن دارند.

  • اصفهان زیبا
    پایگاه خبری اصفهان زیبا

    سعید غفاری

برچسب‌های خبر