یکی از مباحث مهم در روند انجام هر کاری بعد از برنامهریزی و اجرا، ارزیابی عملکرد و سنجش اقدامات انجامشده است. اگر با این نگاه به ارزیابی عملکرد شرکت متروی اصفهان بپردازیم، باید گفت طی یکسالونیم گذشته این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر تعداد مسافران روبهرو شد؛ چنانکه تعداد مسافران به 25درصد و هزینه جابهجایی هر مسافر حدود سهبرابر شد؛ بااینحال بر اساس سیاستی که شهرداری اصفهان در پیش گرفت، از میزان خدماترسانی به شهروندان در شرکت مترو بههیچوجه کاسته نشد و کارها روال عادی خود را دنبال کرد.باید توجه داشت که سرویسدهی پایدار و با برنامهریزی دقیق و مدون یکی از مهمترین اصول خدمترسانی در حوزه حملونقل عمومی است.