در یک فراگرد ارتباطی، هدف، انتقال پیام و تأثیر برافکار و احساسات گیرنده است و میزان این تأثیر بر مخاطب بسته به نوع ارتباط، متفاوت است. پیام میتواند یا بر روی ذهن خودآگاه انسان تأثیر گذارد و یا ناخودآگاه فرد را تحتتأثیر قرار دهد.ذهن خودآگاه انسان باتوجه به قدرت انتخابی که دارد میتواند پیام را بپذیرد و یا رد کند؛ ولی وقتی پیامها بهصورت غیرمستقیم ارسال شوند، بر ناخودآگاه انسان نقش میبندند و در این صورت چون فرد متوجه دریافت پیام نمیشود، امکان انتخاب نیز از او سلب شده و در این صورت مقاومتی در برابر پذیرش پیام ندارد. این نوع پیامها سابلیمینال مسیج نامیده میشوند.بازخورد و تأثیری که این نوع مسیجها دارند،
بهصورتی است که فرد بدون اینکه متوجه باشد رفتاری را انجام میدهد و یا احساسی را تجربه میکند. پیامهای ناخودآگاه یا همان سابلیمینال مسیجها ممکن است با روشهای مختلفی ارسال شوند؛ مثلا از طریق نمادگراییهایی که افراد مشهور (سلبریتیها) انجام میدهند انتقال مییابند. این افراد حرکاتی را انجام میدهند که نمادی از یک فرهنگ و یا محتواست که مشاهده آن ناخودآگاه مخاطب را تحتتأثیر قرار میدهد.