به گزارش اصفهان زیبا؛ نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات استان اصفهان و عضو کمیته تدوین استاندارد گندم، آرد و نان کشور
گفت: درحالحاضر، هیچ کمبودی در ذخایر کلان آرد و گندم کشور وجود ندارد.
محمدرضا خواجه اظهار کرد: اگر سهمیه آرد نانوایان به ۱۴۰۱ بازگردد، دیگر نیازی به ایجاد نانوایی سیار نخواهد بود.
او افزود: درحالحاضر، هیچ کمبودی در ذخایر کلان آرد و گندم کشور وجود ندارد؛
اما برخی مداخلات مکرر و غیرکارشناسی در ماهها و سالهای گذشته، میتواند به مانعی در مسیر تأمین آرد برای نانوایان تبدیل شود.
لزوم توجه به شرایط مصرف نان
خواجه با اشاره به بیتوجهی به شرایط واقعی مصرف نان در شرایط مختلف ادامه داد:
تفاوت روزهای پرمصرف مانند شبهای جمعه، ایام مذهبی یا مناسبتهای ملی باید به رسمیت شناخته شود؛
حتی در شرایط بحرانی اخیر که موجب افزایش تقاضا برای نان شده، سهمیه نانواییها افزایش کند؛
چون در ذخیره گندم و آرد مشکلی نداریم.
سامانه نانینو لغو شود
نایب رئیس انجمن علوم و فنون غلات استان اصفهان و عضو کمیته تدوین استاندارد گندم، آرد و نان کشور
ارزیابیهای سامانه نانینو از میزان نیاز نانواییها را نادرست توصیف کرد و گفت:
اگر در شب عید یا روز عاشورا نانوا مجبور شود بهجای پنج کیسه، شش کیسه آرد استفاده کند،
این افزایش بهعنوان تخلف ثبت میشود و در نتیجه، سهمیه او در دوره بعدی کاهش پیدا میکند.
خواجه تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر سامانه نانینو را لغو و اختیارات مدیریت نان را به استانها بازگرداند./ایسنا